Gå til innhold

Hvilken Test side stoler du mest på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har altid hatt overklokking.no, hardware.no som de jeg stoler mest på.

Grunnen til dette er at de virker proffe og de har etter min god greie på hva som skjer og bryr seg virkelig om data og tilbehør samt overklokking. De utenlandske siden ser jeg ikke på grunnet det gode stoffet som blir presantert her på disse sidene.

overklokking.no ? The microplex overklokking.no ?
Lenke til kommentar
overklokking.no ? The microplex overklokking.no ?

 

Synes du kan komme med fellende beviser på at overklokking.no er kjøpt av microplex.no slik du antyder. Hvis du ikke kan det så har du ingen ting å komme med og dermed er du lite seriøs.

Venter i spenning på bevis nå Krishell

 

Synes det er mange beskyldninger her, men ikke et fnugg av bevis.

Selv kan jeg tenke meg grunne til at overklokking.no får deler av microplex.no, 3dfxcool.no og netconnection.no som en ren følge at de bedriftene som produserer utstyret ikke sender det til overklokking.no demed må de få det fra en plass. Jeg tror at alle tester her er objektive, og det fortsetter de nokk med.

Lenke til kommentar

At hw.no bare er sponset av butikker og ikke produsenter, er et lovlig dumt argument for at dere har noen objektiv-glorie over dere. Sist jeg sjekka var hw.no underlagt et A/S, hvis mål sannsynligvis er å drive med overskudd, noe det sannsynligvis også gjør til gangs.

Ikke misforstå, jeg har alltid følt at testene her har vært noenlunde objektive. Bevisst eller ubevisst er dere uansett, som desidert største formidler av hardware info i norge, utsatt for massivt markedspress. Hvor mange av produktene dere tester er f.eks levert av komplett? Ingen vits å påstå at det er en jevn fordeling av butikkene som leverer produkter til testing hos dere. Man biter som kjent ikke hånden som mater, noe som også er grunnen til at netconnection fremdeles er annonsør på overklokking.no

Lenke til kommentar

Stoler vel mest på hw.no fordi det er norskt, og føles "nærme". Er vel fordi det er, som sagt, norsk, og de fleste testerne (om ikke alle?) er liksom "med" på forumet også. Så det blir litt mer personlig på en måte, og ikke en eller anne konge og heldiggris som bare pøser ut med hva han mener, og alle må se opp til han. Her virker det som om testerne føler seg som helt vanlige folk, og ikke ser på seg selv som "høyere rangert" enn leserne. Noe som jeg tror hjelper VELDIG.. (for meg hvertfall).

 

Stå på! :woot:

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som vet lengden på en meter? :D

 

Opprinelig en timilliondel av lengden av en jordmeridian fra pol til ekvator.

 

Har også blitt definert som 1 650 763,73 bølgelengder i vakuum av den stråling fra kryptonisotopen Kr-86 som svarer til overgangen mellom nivåene 2p10 og 5d5.

 

I dag brukes oftes den avstanden som lyset tilbakelegger i vakuum på 1/299 792 459-delen av et sekund.

 

Ordet meter kommer fra det greske metron (latin metrum) som betyr målestav, dersom du lurte på det også.

 

Ang topic så stoler eg mest på HW og overklkking.no

 

100 centimeter?

Lenke til kommentar

Stoler egentlig ikke fullt ut på noen tester utført av noen sider. Men jeg leser mange tester på forskjellige sider, og bruker snittet som en retningsgivende faktor før et innkjøp.

 

Datadeler generelt har desverre en alt for varierende kvalitet til å kunne utropes som en sikker vinner på side X, og en vinner hos deg samtidig.

 

Ta f-eks en HK test. En side klarer ikke få HK stabilt nok, og gir dermed en dårlig karakter. En annen side får det stabilt som bare det, og gir det topp karakter. Hvilket resultat vil jeg få da? Godt spørsmål ikke sant? :yes:

 

Det samme kan også sies om kjølere. Det er ofte ikke ubetydelige avvik i produksjonsprosessen her også. Sagt på en annen måte - jeg får ikke varen side X har testet. Dermed kan det heller ikke forventes jeg vil få samme resultat!

Derfor stoler jeg kun 100% på mine egne tester.

Lenke til kommentar
At hw.no bare er sponset av butikker og ikke produsenter, er et lovlig dumt argument for at dere har noen objektiv-glorie over dere. Sist jeg sjekka var hw.no underlagt et A/S, hvis mål sannsynligvis er å drive med overskudd, noe det sannsynligvis også gjør til gangs.

Ikke misforstå, jeg har alltid følt at testene her har vært noenlunde objektive. Bevisst eller ubevisst er dere uansett, som desidert største formidler av hardware info i norge, utsatt for massivt markedspress. Hvor mange av produktene dere tester er f.eks levert av komplett? Ingen vits å påstå at det er en jevn fordeling av butikkene som leverer produkter til testing hos dere. Man biter som kjent ikke hånden som mater, noe som også er grunnen til at netconnection fremdeles er annonsør på overklokking.no

 

Forstår ikke helt logikken. Vi er kjøpt og betalt av produsenter (den første påstanden i tråden), men egentlig er Komplett problemet? Komplett er muligens norges største importør av dataprodukter fra et utall produsenter, og den eneste måten man kan favorittisere Komplett gjennom produkt-tester er å gi deres produkter gode skussmål, mens man klager på andres produkter. Den siste 6-erene vi gav tror jeg var til DFI, importert til Norge av Datalevrandøren. Forøvrig er vel Quad og PSData (i.e. Hattelco) de som reklamerer mest på HW.no, og begge er importører. Hadde de vært overbevist om at vi var "kjøpt og betalt" av komplett tror jeg neppe de ville brukt penger på å reklamere her.

 

Selvsagt er det et mål å drive med overskudd, hadde man ikke brydd seg om man drev med underskudd hadde vi ikke eksistert, siden det faktisk er umulig å drive med underskudd uten å ha en "stor onkel" som spruter inn penger.

 

Når det gjelder at Komplett er en av de som leverer mest produkter til testing stemmer dette, men jeg har aldri fått beskjed om at produktene som jeg får tilsendt fra dem må få god karakter fordi "de er Komplett", og jeg har testet mange ting fra dem - og det har vært annet enn 6-ere som har blitt utgitt for å si det på en pen måte.

Lenke til kommentar
overklokking.no ? The microplex overklokking.no ?

 

Synes du kan komme med fellende beviser på at overklokking.no er kjøpt av microplex.no slik du antyder. Hvis du ikke kan det så har du ingen ting å komme med og dermed er du lite seriøs.

Venter i spenning på bevis nå Krishell

 

Synes det er mange beskyldninger her, men ikke et fnugg av bevis.

Selv kan jeg tenke meg grunne til at overklokking.no får deler av microplex.no, 3dfxcool.no og netconnection.no som en ren følge at de bedriftene som produserer utstyret ikke sender det til overklokking.no demed må de få det fra en plass. Jeg tror at alle tester her er objektive, og det fortsetter de nokk med.

Venter på bevis? tror de er kjøpt? er det bare mitt innlegg eller er det ande ting som tyder på det? Er vell ikke bare meg som har sett tendenser men andre her og, tydlig settd et selv siden du reagerer eller? :shrug: hvem vet ....

Lenke til kommentar
At hw.no bare er sponset av butikker og ikke produsenter, er et lovlig dumt argument for at dere har noen objektiv-glorie over dere. Sist jeg sjekka var hw.no underlagt et A/S, hvis mål sannsynligvis er å drive med overskudd, noe det sannsynligvis også gjør til gangs.

Ikke misforstå, jeg har alltid følt at testene her har vært noenlunde objektive. Bevisst eller ubevisst er dere uansett, som desidert største formidler av hardware info i norge, utsatt for massivt markedspress. Hvor mange av produktene dere tester er f.eks levert av komplett? Ingen vits å påstå at det er en jevn fordeling av butikkene som leverer produkter til testing hos dere. Man biter som kjent ikke hånden som mater, noe som også er grunnen til at netconnection fremdeles er annonsør på overklokking.no

 

Ikke til sammenligning, men jeg får også sendt produkter fra bla komplett til mine tester, ikke tjener jeg fem øre på dem og heller har det ikke vert en betingelse at produktene måtte komme godt ut i test.

Faktisk kom ikke deres produkter best ut heller , men jeg har nå en ny forsendelse på tur fra dem, også denne uten noen form for betingelser.

Sånn er det nok for HW også, det er ikke testene de tjener penger på men reklamen som div webshoper har på deres side.

Denne reklamen kan man si mye om , men den er nå engang nødvendig for å holde hjulene i sving.

Lenke til kommentar

Hei Krishell

 

Det var bare det jeg leste uifra innleget ditt. The microplex.no overklokking.no? hva legger du i det? Slik jeg tolket det er dette en hentydning til at du mener at overklokking.no er korrupt og kjøpt av mivroplex.no. Hvis det var det du mente så forlanges bevis, hvis det ikke var intensjonen å si at overklokking.no var kjøpt og betalt ville jeg formulert meg på en anen måte.

 

Det jeg reagerer på er skjulte hentydninger og indisier som ikke holder mål uten bevis.

 

Det at folk har sett "tendensen" det har jwg ingen forståelse for, i begynelsen på overklokking.no så kan jeg huske at de måtte kjøpe en del av utstyret de skulle teste, laget vannkjøling selv og teste på grunn av kostnadene. Dette er engasjemang og det at de får tilsendt et vannkjølings sett fra en produsent har jeg fått forståelse for at det blir testet like kritisk som det de drev med i begynnelsen.

Hvor mange webshopper er det her til lands som selger slike ting som microplex, netconnection og 3dfxcool fører? så det sier seg selv at de tar imot ting fra disse butikkene, for å kunne teste de. Hvordan hadde det blitt hvis de skulle kjøpt utstyret kjølere osv, da hadde det ikke vært gratis heller.

 

For å ta et eksempel:

I Autofil så tester program lederen biler... er han kjøpt og betalt? Sier han kjøp bmw 5 serie for det har jeg fått av bmw? nei tror ikke det for det er et seriøst program og en seriøs produsent av programet samt en seriøs program leder. Samme som overklokking.no det er seriøse folk som bryr seg om hva de driver med, og har etter mitt intrykk en stolthet for det de gjør og ikke lar seg kjøpe. Det er min oppfattning.

 

Så det er ikke for å være ond jeg sier dette, men er lei av spekkulasjoner og vil derfor ha noe dønn seriøst og holde meg til.

Lenke til kommentar

Det mest positive med hardware.no og søster sider er at de er på norsk.

Det negative er at det er et svært begrenset marked for norske hardware sider, derav manglende ressurser. F.eks. for å gjennomføre tester ala denne, denne, denne, denne, og slik kunne jeg ha forsett i det uendelige.

 

I tillegg, så ser det ut som dere er litt i lommen på velvillige supportere, nemlig at dere baserer dere på å få låne utstyr ifra produsenter og forhandlere. I denne testen sitt testoppsett ser jeg at dere har et meget bra hovedkort for amd prosessorene, mens dere har referanse hovedkortet til intel prosessorene. Et Intel D875PBZ, som kommer dårlig ut på tester iforhold til de 865/875 hovedkortene som vi kjøper i butikkene. Årsaken til at dere valgte et Intel hovedkort, skyldes vel at dere fikk låne både hk og cpu av intel. Hadde dere hatt penger til å sørge for utstyr selv, så regner jeg med at dere hadde valgt et abit, asus eller msi hk i testen for å ha et jevnbyrdig hk med amd systemet. Forhåpentligvis har dere ikke valgt bevist et dårlig intel hk for å favorisere amd, isåfall har dere gjort en stor tabbe for å si det mildt. Det samme hadde vært like ille motsatt vei, slik at det er klart.

 

Ellers er jeg veldig godt fornøyd med dere, men jeg stoler på ingen test-siter alene, slik at summen av test-siter og hvor omfattende de er som bestemmer for meg. Samt magefølelsen min.

Lenke til kommentar

Foretrekker ocshoot.no, testene deres er mer objektive enn hw.no sine, og virker litt mer proft utført. Ellers liker jeg tomshardware da de går svært dypt i endel tester, men tar dem med en klype salt da de klart har tendenser til å favorisere visse prodeusenter (f.eks Ati, AMD osv).

Overklokking.no har hatt svært få og kjedelige tester en god stund, men dette ser ut til å forbedre seg. Mye reobuser og kabinetter, litt lite overklokking.

Lenke til kommentar

Det har vært fint lite overklokking i det siste det har du evig rett i, grunnen til at jeg svarte til deg var ikke for å være jævlig eller noe i nerheten av det.

Jeg svarte til deg siden du siterte meg. Liten vits i å krangle men det e konge menings utvekslinga!.

 

Har ikke vært så mye på overklokking.no i det siste jeg leste det meste den tiden amd t-bird kom og det var tider det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...