Gå til innhold

HTC Titan eller Samsung Galaxy Nexus?

Anbefalte innlegg

Mitt behov:

*God å surfe på nettet med.

*God som telefon, hovedsakelig når det gjelder talekvalitet. Her synes jeg mange nye telefoner er særs dårlige.

*Relativt god lydutgang.

*Mulighet for å laste ned podcaster direkte fra telefonen.

*Må ha en god treningsapplikasjon som logger kilometer og tid via GPS.

*Må ha en god kalender. Kalenderen i Android 2.3 synes jeg ikke er spesielt god, er den blitt noe bedre i 4.0?

At Windows Marketplace mangler en del applikasjoner blåser jeg i, treningsapp og Spotify er blant de få tingene jeg trenger.

Det som taler for Titan: Nytt og fresht OS og gode tekstbehandlingsverktøy.

Det som taler mest i mot er LCD-skjermen med lav oppløsning. Er det veldig merkbart?

Det som taler for Nexus: Hovedsakelig skjermteknologien.

Det som taler mest i mot er at OSet tilsynelatende er veldig plaget av bugs?

Noen som har noen innspill/kommentarer å komme med? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv er jeg veldig fornøyd med Windows Phone OSet og anbefaler det på det sterkeste, men om du klarer å vente litt på deg er kanskje Nokia Lumia 900 et bedre valg enn HTC Titan (spesielt grunnet AMOLED skjerm).

Lumia 900 kommer i løpet av 2. kvartal (aril, mai, juni).

Nokia_Lumia_900_white_specifications.jpg

Ellers kan du også se på HTC One X som kjører Android. Eller vente til Samsung Galaxy S3.

Lenke til kommentar

Lumia 900 ser ut til å bli svindyr. Nærmere 600£ i UK. Siden jeg kunne tenkt meg en litt større skjerm enn 4,3" utgår nok den.

HTC One X og Galaxy S3 tviler jeg på gir meg noe mer enn hva de to telefonene i åpningsinnlegget vil gjøre, bortsett fra en litt lavere saldo på kontoen. Firekjerners prosessor er ikke noe jeg eller Android klarer å utnytte. I tillegg misliker jeg Touchwiz etter noen måneder med Galaxy S2. Sense ser bedre ut, men ikke noe salgsargument for min del.

Jeg bytter uansett telefon så ofte at neste gang jeg skal bytte igjen kan jeg heller vurdere Galaxy S3 (som jeg tviler på kommer noe særlig før slutten av Q2.

Takk for innspill. :)

Lenke til kommentar

Det som taler for Titan: Nytt og fresht OS og gode tekstbehandlingsverktøy.

Det som taler mest i mot er LCD-skjermen med lav oppløsning. Er det veldig merkbart?

Jeg vil ikke anbefale Titan. Oppløsningen synes jeg var god nok, men knappene var dårlige, da spesielt påknappen som både var vanskelig å trykke på, og idiotisk plassert med tanke på hvor stor telefonen var (håpløst vanskelig å låse opp telefonen med én hånd.

Jeg opplevde også å høre noen lave slags durelyder i samtaler (ikke så altfor ulikt typisk mobilsignal-i-høyttaler lyder). Riktignok veldig lavt og egentlig ikke særlig plagsomt, men det gav jo ikke så bra inntrykk.

Lenke til kommentar

Da må jeg nok komme meg i en butikk som har Titan inne, for å se hvordan jeg opplever denne knappen. Det med forstyrrelsene under samtale er fint å få høre om, den skal jo brukes først og fremst som nettopp en telefon.

Lenke til kommentar

Hva med Samsung Galaxy Note? 5,3 tommer skjerm med super amoled hd (fantastisk skjerm). HAr også meget god medfølgende kalender (s planner) i tillegg til S memo (stilig notat app). Penn medfølger, og er utenom meget rask og takler det meste. Fantatsisk batteri og netteser ;) + 1,4 med android 2,3, får 4.0 snart :D

Lenke til kommentar

Galaxy Note blir for stor og for lik Galaxy SII som jeg kvittet meg ved juletider. Men det som frister meg veldig med den er nettopp kalenderen og pennen. Så det er mulig jeg må svelge en kamel som hovedsakelig går på størrelsen og ser nærmere på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...