Heidis1 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Hei, jeg har tenkt å oppgradere min stasjonære pc og har plukket ut delene under. Pcn benyttes i hovedsak til internett surfing og websideutvikling, dokumentbehandling, musikklytting og lett spilling. Jeg foretrekker adventurespill som The longest journey: Dreamfall, Syberia, Still life osv, så tviler på at jeg har behov for noe heftig grafikkort. Intel® Core™ i5-2500K Processor, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155, ATX, Z68, DDR3, 3xPCIe(3.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s,USB3.0,FW, VGA,DVI,HDMI, EFI Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB, Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin Fractal Design Define R3 Arctic White USB3.0, ATX, mATX, mITX m/støydemp. Intel 520 SSD 120GB 2.5i SATA 9,5mm Win7 HP OEM Har fra før: Mist PSU på 600 eller 650 w. Husker ikke DVD-brenner Snurredisker Skjermkort (AMD Radeon HD 6550 og 5450) Så til spørsmålene: Er listen "godkjent" og bra til mitt bruk? Har jeg egentlig behov for noe eksternt skjermkort utover det integrerte? I tilfelle duger de jeg har liggende fra før? Hvor kraftig er egentlig det integrerte? CPU-kjøler. Duger den bundlede cpukjøleren eller bør jeg oppgradere til noe bedre? Har sett litt på Noctua NH-C14, men er usikker på om jeg har behov for ekstra kjøling. Håper noen kan opplyse meg litt om disse tingene. På forhånd takk Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Hei, jeg har tenkt å oppgradere min stasjonære pc og har plukket ut delene under. Pcn benyttes i hovedsak til internett surfing og websideutvikling, dokumentbehandling, musikklytting og lett spilling. Jeg foretrekker adventurespill som The longest journey: Dreamfall, Syberia, Still life osv, så tviler på at jeg har behov for noe heftig grafikkort. Intel® Core™ i5-2500K Processor, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155, ATX, Z68, DDR3, 3xPCIe(3.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s,USB3.0,FW, VGA,DVI,HDMI, EFI Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB, Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin Fractal Design Define R3 Arctic White USB3.0, ATX, mATX, mITX m/støydemp. Intel 520 SSD 120GB 2.5i SATA 9,5mm Win7 HP OEM Har fra før: Mist PSU på 600 eller 650 w. Husker ikke DVD-brenner Snurredisker Skjermkort (AMD Radeon HD 6550 og 5450) Så til spørsmålene: Er listen "godkjent" og bra til mitt bruk? Har jeg egentlig behov for noe eksternt skjermkort utover det integrerte? I tilfelle duger de jeg har liggende fra før? Hvor kraftig er egentlig det integrerte? CPU-kjøler. Duger den bundlede cpukjøleren eller bør jeg oppgradere til noe bedre? Har sett litt på Noctua NH-C14, men er usikker på om jeg har behov for ekstra kjøling. Håper noen kan opplyse meg litt om disse tingene. På forhånd takk ser fint ut det ekstra kjøling er vel for det meste for overklokking og/eller støy redusering, men den som følger med holder greit nok jeg ville ikke brukt det integrarte skjermkortet til noe annet spill enn 123spill/1001spill eller lignende hvis du har lyst til å få litt fart på kan du vurdere HD 7750 Lenke til kommentar
Heidis1 Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Mener du at de skjermkortene jeg har liggende er dårligere enn det integrerte? Ser at det er PCIe(3.0)kontakter på hovedkortet, passer ikke disse jeg har her da kanskje? Tviler på at jeg har behov av noe kraftig skjermkort. På laptopen har jeg HD5650 som kjører mine spill utmerket.. Når du sier støy.. Bråker den bundlede CPU-kjøler? Isåfall må den byttes ut.. Vil ha minst mulig støy i pcn, derav SSD og støydempet kabinett.. Noen flere kommentarer på skjermkort og CPU-kjøler? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 oi. så ikke alderen på de spilla Oo, skjermkortet skal nok kjøre dem fint som stille prosessorkjøler er en Cooler Master 212 Evo bra Lenke til kommentar
Heidis1 Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Etter å ha lest litt kan det se ut til at det integrerte yter tilnærmet likt som HD5450. Tenker jeg forsøker uten et dedikert skjermkort i første omgang. Det er da ikke verre enn at man setter inn et dedikert kort i ettertid om ytelsen ikke strekker til.. Selv "gamle" damer klarer jo slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå