random_sauce Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Ja, så det var et lignende innlegg men whatever, litt annen situasjon. Gutt på 15 her, veier rundt 72kg og er 185cm høy. Ganske stor muskelmasse, men også en del fett på bl.a. magens som jeg gjerne vil bli kvitt. Og da vil jeg da ikke miste muskler, men forbrenne det unødvendige fettet. Det er ikke mye, ikke feit og heller ikke overvektig, bare litt plagsomt fett som er konsekvensen av et smådårlig kosthold til tider. Trener 3 ganger fotball i uka. Trener også 3 ganger lett styrketrening hjemme. Dvs. 10kg 40x2 bicepscurl 25x2 pushups (militær, søk det opp) Tricepsløft (på sengekanten) 50x2 Situp sykkelversjon: 50x2 Tingen er at jeg vil heller ikke telle proteiner på varer når jeg drar i butikken hvis dere skjønner. Så jeg lurer på om noen har tips til enten trening (styrkedelen, øke, minske, osv.) eller bare et kosthold jeg følger i noen uker. Om noen kunne si en aprox. tidsramme for et opplegg ville vært topp! Lite lysten på et opplegg som varer i 3-4 måneder. Målet er å nå det før sommeren så har masse tid Edit: Har også veldig synlige blodårer som sist jeg sjekket er et godt tegn i forbindelse med lite overfladisk fett. Er det feil forresten? Eller tror dere det er genetisk i mitt tilfelle? Endret 5. mars 2012 av random_sauce Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Styrketreningen din kan vel knapt kalles styrketrening. Finn deg tyngre vekter, så tunge at du kun klarer 6-12 rep. Skal du ha vekk fettet er det kostholdet som teller. Spis variert, pass på å få i deg alle næringsstoffene, vitaminene, fettsyrene osv som du trenger, men ligg på et kaloriunderskudd. Nå vet jeg ikke hvor mye du skal gå ned, men 1 kg i uken er passe tempo. Det vil si at du må få i deg ca 1 000 kcal mindre enn du forbrenner hver dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå