Gå til innhold

Kjøring i påvirket tilstand


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har utrolig lyst inn i Militæret, førstegangstjeneste, men jeg har vært så dum å kjøre noen meter i påvirket tilstand.(alkohol)

Blir man automatisk hjemsendt ved innrykk eller er det stillinger man kan tjenestegjøre i med dette på rullebladet?

 

veldig glad for svar, noen som har erfaring med dette kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

siden de kan velge å vrake mellom folk de kan hjernevaske i militæret kan du bli sendt hjem, å bli politi er nok det eneste du kan glemme 100% der skal rullebladet være 100% "rent".

 

Det er mye man ikke kan bli sivilt uten sivilt rulleblad, f.eks politi, fengselsbetjent, vaktvirksomhet (etter vurdering) osv. Som nevnt er det flere stillinger i Forsvaret som krever sikkerhetsklarering, noe man ikke får dersom man har fyllekjørt.

Lenke til kommentar

siden de kan velge å vrake mellom folk de kan hjernevaske i militæret kan du bli sendt hjem, å bli politi er nok det eneste du kan glemme 100% der skal rullebladet være 100% "rent".

 

Det er mye man ikke kan bli sivilt uten sivilt rulleblad, f.eks politi, fengselsbetjent, vaktvirksomhet (etter vurdering) osv. Som nevnt er det flere stillinger i Forsvaret som krever sikkerhetsklarering, noe man ikke får dersom man har fyllekjørt.

Kjenner en som ble nektet å komme inn på PHS, men som var høyt klarert i militæret, nok til at han kunne være bevæpnet å vokte statsoverhoder..

 

Hadde tyveri på rullebladet..

Lenke til kommentar

siden de kan velge å vrake mellom folk de kan hjernevaske i militæret kan du bli sendt hjem, å bli politi er nok det eneste du kan glemme 100% der skal rullebladet være 100% "rent".

 

Det er mye man ikke kan bli sivilt uten sivilt rulleblad, f.eks politi, fengselsbetjent, vaktvirksomhet (etter vurdering) osv. Som nevnt er det flere stillinger i Forsvaret som krever sikkerhetsklarering, noe man ikke får dersom man har fyllekjørt.

Kjenner en som ble nektet å komme inn på PHS, men som var høyt klarert i militæret, nok til at han kunne være bevæpnet å vokte statsoverhoder..

 

Hadde tyveri på rullebladet..

Gardist?

 

PHS er antagelig strengere på dette med rulleblad enn Forsvaret er. Selvom enkelte ting er no-go begge steder.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har utrolig lyst inn i Militæret, førstegangstjeneste, men jeg har vært så dum å kjøre noen meter i påvirket tilstand.(alkohol)

Blir man automatisk hjemsendt ved innrykk eller er det stillinger man kan tjenestegjøre i med dette på rullebladet?

 

veldig glad for svar, noen som har erfaring med dette kanskje?

 

Det kommer mest ann på hvor lenge siden denne hendelsen skjedde. Hadde flere på troppen min på rekrutten som hadde røykt litt forskjellige saker, kjørt i beruset tilstand osv. De fikk gjennomføre førstegangstjenesten. Mener å huske at de fikk like høy sikkerhets gradering som meg uten noe på rullebladet.

 

Er vel enkelte tjenester du ikke kan få. Men det finnes mange andre du kan få som er spennende. Bare å kjøre på hvis du er motivert!

Lenke til kommentar

Det skal ein del til for at du blir heimsendt, men det kan skje dersom det er tatt inn for mange rekrutter og ein treng å fort kvitte seg med eit visst antall.

 

Det som dette vil få størst innvirkning på er sikkerheitseklareringa di. Alle dei spennande oppgåvene i forsvaret krever sikkerheitsklarering. Men sjølv om du ikkje får sikkerheitserklarering vil du fortsatt kunne tjenestegjere men då med andre oppgåver.

 

Det viktigast for deg er å være ærlig om dette når du blir spurt. Dersom du prøver å skjule det så blir det avslørt og du får ikkje sikkerheitsklarering, men så lenge du er ærlig om det så kan det forstatt være at du får klareringa som du treng.

 

Sikkerheitsklareringa går i all hovedsak på om du er til å stole på eller ikkje. Så enkelte typer krimminalitet er mykje værre enn anna type krimminalitet.

 

 

Fyllkjøyring seier nok meir om vurderingsevnen din enn det seier noke om påliteligheita di.

Lenke til kommentar

siden de kan velge å vrake mellom folk de kan hjernevaske i militæret kan du bli sendt hjem, å bli politi er nok det eneste du kan glemme 100% der skal rullebladet være 100% "rent".

 

Det er mye man ikke kan bli sivilt uten sivilt rulleblad, f.eks politi, fengselsbetjent, vaktvirksomhet (etter vurdering) osv. Som nevnt er det flere stillinger i Forsvaret som krever sikkerhetsklarering, noe man ikke får dersom man har fyllekjørt.

Kjenner en som ble nektet å komme inn på PHS, men som var høyt klarert i militæret, nok til at han kunne være bevæpnet å vokte statsoverhoder..

 

Hadde tyveri på rullebladet..

Gardist?

 

PHS er antagelig strengere på dette med rulleblad enn Forsvaret er. Selvom enkelte ting er no-go begge steder.

Nei ikke noe gardist, vært i Afghanistan 2-3 ganger.

Lenke til kommentar

når dere snakker om sikkerhetserkleringen betyr det at jeg ikke får holde i et våpen i militæret fordi at jeg har kjørt i påvirket tilstand liksom?

at jeg må vaske kopper å ikke får være i felt? =)

 

Våpen får du nok, dei som ikkje får våpen er dei som ikkje blir funnet tilregnelige nok til å bære våpen. Desse personane blir dimitert.

 

Men ja du kan ende opp med å vaske kopper (men du får fortsatt også være ute i felt).

 

 

Sikkerheitsklareringa går i fyrste omgang på kva instalasjoner du får jobbe på. Med høg klarering får du tilgang heilt inn til det innerste av basen (radarstasjon, etterettning, krigsmaskiner, osv). Utan klarering vil du ikkje sleppe fullt så nært inn på desse tinga og vil typisk få tjeneste der du ikkje får detaljert kunnskap om korleis forsvaret sin organsiering og tekniske utstyr fungerer.

 

Når du er i felt lærer du ingen militærhemmeligheiter, men som bakkemannskap for jagerfly eller operatør på militærskip så får du vite ting som ikkje andre statsmakter skal vite om.

Lenke til kommentar

Har en venn av meg som kjørte i beruset tilstand når han var på pærm fra førstegangstjenesten, han endte opp med fengsel straff, men fikk forsatt fullføre førstegangstjenesten før han sonet. Mener å huske han hadde 3-4mnder igjen av førstegangstjenesten når dette skjedde.

Lenke til kommentar

jeg er innkalt til Madla 2012, ble tatt for kjøring med alkohol i blodet nå i helgen, mistet lappen på stedet.

 

hva skjer med innkaldingen til madla? har de stillinger i luft eller på sjø som man kan ha dette på rullebladet, eller er man ferdig for godt, kan man evt bli flyttet noen plass?

 

kan evt. fengselsoppholdet vente?

 

 

mvh Trond o.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...