Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fuse lyd i AC

Anbefalte innlegg

Har en Hyundai Getz

Denne er nå 3 år gammel(16jan) og det har begynt å komme en fuse lyd(Høres til tider ut som gassen ifra en gass flaske lekker ut eller at det fuser over fra en brus flaske)...

Jeg har ikke lagt merke til lyden før, men denne lyden var vist normal ifølge verkstedet(når det bygges opp trykk), men denne pågår over tid og slutter ikke...(Har ikke hørt etter på lengre turer(musikk er fint!), men den lager iallefall lyden i 10-15min(Korte turer) og forsvinner vist jeg slår av AC)

Noen som har erfaring på dette området... Som mekaniker sa så var det ikke så veldig gunstig å puste inn AC gassen vist det da faktisk lakk... Skulle de sjekke så tok det ca. 1-1,5 time å sjekke og da er det litt surt om det ikke er noe mer en "årgang" på bilen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare deg sikkert på hvor normalt denne lyden er, men èn ting kan du være klar over, og det er at gassen er ganske ufarlig og at en bil er så godt ventilert at du trenger ikke å være redd for at gassen skal skade deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det skal mye til at gassen lekker inn i kupeen uansett. Lekkasjer oppstår ofte i kompressor eller kondensator. Når bilen er såpass ny, er gassen heller ikke skadelig for ozon-laget, noe den gamle R-22 var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...