Habla Møberg Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hvis en bytter ut den stygge, firkantede lykten, så er faktisk FZX700 en ekstremt fet sykkel! http://www.cardomain.com/ride/2395277/1986-suzuki-lj80#2395277_2 Ikke sant?! Pr idag står det firkantlykt på vår, men vi har liggende et sett med helt like runde lykter med tøffe fester, som skal monteres. En ting er at det er en tøff sykkel, men halve moroa er at det faktisk er en godt kjørbar sak også. Motoren funker som en diesel, trekker fra tomgang, så den oppleves som unormalt sprek. Og motoren er skuddsikker, mildt sagt. FZ-motoren, med sine 5 ventiler pr sylinder, laget de til denne FZX-en, og beholdt konstruksjonen helt fram til 1998. Først da endret de den fra 5 til 4 ventiler, for å spare peng. Ellers kan en bytte mange motordeler om en annen, helt fra 1985 og frem til idag. Det er ganske unikt! Vekten er såvidt over 200KG, og med et lavt tyngdepunkt føles den lett og fin, til tross for "feil" hjuldimensjon i forhold til dagens sykler (15 og 16", mot 17 idag). Men den kostet altså over 80.000,- i 1985! Du kunne få 2 GSX-er til samme prisen, og enda ha litt peng til overs... Idag går disse FZX/Fazer-ene for knappe 30.000,- om de er i noenlunde stand. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Hvis dere skal bytte, så montér lykten lenger ned enn den på bildet. Det ser litt merkelig ut! Det er stilig at designen har holdt så lenge. Det er ikke akkurat mange produkter som holder så lenge! Eneste jeg kommer på er M77 :-) Lenke til kommentar
tNy Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Venter på lappen selv, mangler langkjøring/banekjøring og oppkjøring. Håper jeg får oppkjøringstime så tidlig som mulig.. Værste jeg har gjort er vel å kjøpe sykkel som står og venter på meg i kjelleren, har vært der nede en del ganger den siste måneden.. Endret 8. mars 2012 av Ziuuung Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Hvis dere skal bytte, så montér lykten lenger ned enn den på bildet. Det ser litt merkelig ut! Det er stilig at designen har holdt så lenge. Det er ikke akkurat mange produkter som holder så lenge! Eneste jeg kommer på er M77 :-) Jepp. Kommer i samme høyde som original-lykten Har handlet hos louis i Hamburg, som har godt utvalg i denslags dingser M77 ja... Bruker de ennå jeg. Har slitt ut noen par, men med utsalget til Haakonsvern bare 5 minutter unna jobben, så er valget enkelt for min del :!: Værste jeg har gjort er vel å kjøpe sykkel som står og venter på meg i kjelleren, har vært der nede en del ganger den siste måneden.. Snakk om selvpining... Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Kjøpte mitt første par M77 siden militæret rett over nyttår. De er et helvete å gå inn, men det er supre sko. Dere har ikke lyst til å gi FZX-en i gave til meg a? Det er så dyrt for motorsykkel. He he. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Kjøpte mitt første par M77 siden militæret rett over nyttår. De er et helvete å gå inn, men det er supre sko. Dere har ikke lyst til å gi FZX-en i gave til meg a? Det er så dyrt for motorsykkel. He he. Klart! 26.000,- er gavepris for den der Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Hadde jeg hatt penger, skulle jeg jaggu fått den der i gave altså! :-) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 M77 ja... Bruker de ennå jeg. Har slitt ut noen par, men med utsalget til Haakonsvern bare 5 minutter unna jobben, så er valget enkelt for min del :!: Litt offtopic, men hva ligger M77 på hos dem? Regner med det er ubrukte støvler vi snakker om? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Litt offtopic, men hva ligger M77 på hos dem? Regner med det er ubrukte støvler vi snakker om? Husker ikke prisen nøyaktig, men mener at det var rett under tusenlappen sist gang (par-tre år siden). For helt nye, selvsagt! Dette er originalen, ikke noe tull Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2012 Nå er MC-lappen påbegynt. Spennende, men groteskt priset. Det havner på oppunder 20k med det obligatoriske + 5 kjøretimer. Lenke til kommentar
Brap Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Nå er MC-lappen påbegynt. Spennende, men groteskt priset. Det havner på oppunder 20k med det obligatoriske + 5 kjøretimer. Regner med at det kommer på det samme eller mer for min del, og jeg har a1 fra før. Hvor i landet er dette? Rogaland her.. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2012 Bærum. Det koster 14900 for "MC-pakke" + 1000 for MC-kurs + alle gebyrer hos biltilsynet. Dyrt! Lenke til kommentar
Brap Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Nåja, en skal være glad om man får en ny bokstav på kortet for under 30k slik som det har blitt i Norge. 1 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2012 Det er sånn det er å bo i et kommunistisk land. Når du vil oppnå mer enn resten av saueflokken så er du fucked, og hele systemet motarbeider deg. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Sitter og ser på priser selv hos min kjøreskole (Bergen). Starter første kjøretime på onsdag, og jeg ser at bare det obligatoriske hos kjøreskolen eks gebyrer til vegvesenet (2 veiledningstimer, sikkerhetskurs bane, sikkerhetskurs veg og leie av MC til oppkjøring) kommer på 14340 (kan kjøpe "kontantpakke" der jeg får 500 ekstra å handle for per 12000). I tillegg kommer gebyrene til vegvesenet som pålyder totalt 2235 kr (baneleie sikkerhetskurs, teoriprøve, praktisk prøve og utstedelse av førerkort) - og selvsagt x antall ekstra kjøretimer à 720 per 45 min. Altså 16075 (inkl rabatt) pluss kjøretimer, eks. grunnkurs og MC-kurs som jeg har fra før. Jeg har heller ikke kjørt noe tyngre tohjuling enn 50 ccm scooter tidligere, så noen kjøretimer blir det nok. Én ting jeg lurer på: leie av MC koster 2000 kr. Jeg forstår at leie av bil er nødvendig for oppkjøring til B pga. ekstra sett pedaler osv, men er det virkelig nødvendig å leie skolesykkel til oppkjøring, og isåfall hvorfor det? Lenke til kommentar
Brap Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Ja, det er ekstra brems/gass på skolesykler også. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Da er lappen i boks :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå