Gå til innhold

Noen som tilbyr gratis mobilt internett etter 1. april?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chess forlenger til ut mai, hvis alle flytter er priskrigen levende;)

 

"Bump" tråden jevnlig så får folk dette med seg :D

 

Digg det, men personlig gidder jeg ikke stresset med å bytte kun for en måned ekstra, for jeg vil vil neppe beholde chess.

Lenke til kommentar

Fortvilt at jeg ikke kan finne et ålreit abo etter at FriBruk-greia til OneCall utløper. Som flere andre bruker jeg sms og ringing minimalt, men har blitt avhengig av å ha 3g tilgjengelig til enhver tid.

 

Sitter og ser på Chess sitt "ChessOn Flex"-abo hvor man kan sette opp forbruk selv. Med 150 sms/minutter (minimum) inkludert, og justert opp databruk fra 150 til 500mb, kommer det seg på kr 188,- pr måned. Det er 11 kroner mindre enn et abo som inkluderer 500 sms/minutter/mb. Hvor er logikken?

 

Må jeg virkelig finne meg et abo som koster 199,- pr måned og inkluderer ca 50-100 ganger så mange ringeminutter og SMS som jeg har behov for, for å få et minimum av akseptabel mengde datatrafikk?

 

Edit: Det perfekte for meg hadde vært 50-100minutter ringing / 25-50 sms og minimum 500mb data. Ikke at jeg trenger 500mb på en gjennomsnittlig måned, men enkelte måneder kan det fort gå et par gigabyte.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Fortvilt at jeg ikke kan finne et ålreit abo etter at FriBruk-greia til OneCall utløper. Som flere andre bruker jeg sms og ringing minimalt, men har blitt avhengig av å ha 3g tilgjengelig til enhver tid.

 

Sitter og ser på Chess sitt "ChessOn Flex"-abo hvor man kan sette opp forbruk selv. Med 150 sms/minutter (minimum) inkludert, og justert opp databruk fra 150 til 500mb, kommer det seg på kr 188,- pr måned. Det er 11 kroner mindre enn et abo som inkluderer 500 sms/minutter/mb. Hvor er logikken?

 

Må jeg virkelig finne meg et abo som koster 199,- pr måned og inkluderer ca 50-100 ganger så mange ringeminutter og SMS som jeg har behov for, for å få et minimum av akseptabel mengde datatrafikk?

 

Samme problemet selv, uannsett hvordan man vrir og vender på det blir det ofte oppi 150-200 kr måneden hvis man skal ha minst 500mb data.

 

Ser ut til at jeg muligens må tilbake til OneCalls folkepakke, noe som er lite vits når jeg bruker like mange SMS og ringeminutter som er i faktura..

Lenke til kommentar

Har samme problemet selv. Fant ut at ChessPremium med 1 GB surfepakke var en ganske god deal. Betaler da 100 kr/mnd, 60 øre/min, ingen oppstart, og 29 øre per SMS. Med mitt bruk kommer jeg da opp på ca. 140 kr/mnd istedenfor ~0 kr de siste månedene. Syns OneCall skyter seg selv litt i foten ved å ikke tilby noe i mellom 120 MB og fri bruk.

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe One Call sin fri datapakke for abonnementet Faktura. Da får du fri data, 120 min og 90 sms, koster litt over 200 kroner mnd.

 

Siden man må betale startpris vil det komme på sikkert rundt 250 kr måneden ++, det er jo dyrt med mindre man bruker ekstremt mye data, eller mye mer enn 500 MB.

Lenke til kommentar

Huff, jeg måtte også gå inn og bytte tilbake til vanlig onecall faktura. Har hatt faktura fri data lenge nå og brukt det når nettverket i huset ikke er i humør. Jeg har ikke hatt større mobilregning enn totalt ca 100 kroner siden slutten av sommerferien i fjor, så det lønner seg jo egentlig ikke å bytte heller...

Lenke til kommentar

De har vel bestemt seg for å utnytte sine siste dager der folk faktisk betaler for bruk av ringetid, SMS og MMS. Gleder meg til den dagen man kun trenger å betale for internett, det er jo egentlig ikke så vanskelig i grunn, men vanskelig å få alle man kjenner over på tjenester som Viber..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Edit: Det perfekte for meg hadde vært 50-100minutter ringing / 25-50 sms og minimum 500mb data. Ikke at jeg trenger 500mb på en gjennomsnittlig måned, men enkelte måneder kan det fort gå et par gigabyte.

Det beste for deg ville nok vært følgende i Telenor:

 

- Prat 100 (her har du 100 inkl. ringeminutter og min. fakturering på 69,-)

- Mobilt bredbånd 99 som tilleggtjeneste (Ja, det er mulig. 99 kr i mnd, 1GB inkl., 2GB ut April. Om du overstiger dette strupes hastigheten ned til 130kbit/s)

- Evt. en SMS-pakke med 100 SMS til 39,-

 

Her får du en faktura på 168,- uten SMS-pakken eller 207 med. Men om du kun sender 25-50 SMS pr. måned lønner det seg nok å droppe SMS-pakken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...