Gå til innhold

[Løst] Altmulig Gaming Pc

Skjermkort  

2 stemmer

1. 1. Skjermkort

• Radeon 7970
    • Radeon 7990
      0
    • GTX 590
      0
    • GTX 6/700 series (GTX780?)
      0

Anbefalte innlegg

Current Build:

Kingston DDR3 HyperX T1 2000MHz 6GB

Intel Core i7 Quad Processor i7-930 2.8 GHz

Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366

750W Corsair PSU

Tenker på å oppgradere til noe som kjører BF3 på ultra, helst 60-ish fps stable med fraps/dxtory kjørende. Har en kompis som gjør dette med en GTX590 og en hexa i7, men jeg har trua på å vente på nye GTX780 (hører de skipper 680) eller gå for 7990 dual-gpu kortet.

Sitter å tenker på å vente til april når nye 600/700-serien til nvidia kommer ut eller gå for 7990 nå i mars, om den kommer. Et siste alternativ er å vente på 790 som kommer i 2012 Q3(?).

Har alltid hatt nvidia skjermkort og har vært meget fornøyd med det, men nå vurdere jeg AMD til en forandring. Hadde AMD på en laptop i fjor og var meget fornøyd med performance, men byttet den ut med en 17" 1920x1080 med et GT555M kort, disse rare 1366x768 eller hva de nå er oppløsningene er umulig å jobbe med. Aldri mer 15" for min del.

Tenker dette buildet:

Intel® Core i7-2600K Processor (eller 2700k, 2500k, cpu kan alltids klokkes).

ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 (PCIe 3.0)

skjermkort:

Radeon HD 7970 3GB GDDR5 (Muligens 1000MHz OC version)

GeForce GTX 580 Classified 3072MB (3GB versjon er viktig)

Radeon HD 7990 6GB GDDR5 (om jeg venter til mars)

GeForce GTX 780 xGB GDDR5 (om jeg venter til april) Mener den kommer med 1.75gb x 2 = 3,5GB.

Er det verdt å vente, er det penger å spare, noen andre deler som burde byttes ut?

Kom gjerne me spørsmål angående build'n, er en meget erfaren pc bygger, men nå vil jeg høre andres meninger.

Noen forslag til andre sider jeg kan poste spørsmålet på for et bredere svarsperspektiv?

Bakgrunnen til "altmulig gaming pc" er at jeg jobber mye med bilde og video redigering, samt spilling, server oppsett o.l. Skal mest sannsynelig oppgradere RAM til 12+ GB, noen alternativer til de jeg allerede har?

Endret av snaik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis målet et BF3 så holder CPUen en del fortsatt, ellers kan du gå for i5 2500K, yter likt som i7 i spill

ta ett HD 7970 med Asus DC II kjøler og overklokk det

Tenker på å oppgradere hovedkortet til PCIe3.0, og da må jeg også bytte socket, og da følger naturligvis en ny cpu med. Vet ikke om det er verdt å oppgradere til 3.0, men de fleste skjermkort som kommer i dag, inkluderede 7970 som du anbefaler, bruker 3.0 porten. Antar at de er bakover kompatibel. Er vel lese/skrive hastighet på 32gb/sec vs 16gb/sec eller noe sånt, husker ikke helt i farten.

nye GTX serien skal visstnok være noe rundt 50% bedre enn 7970 etter det jeg har hørt, og den er bare en liten måned unna, vil det ikke være verdt å vente de ekstra 30-ish dagene?

Lenke til kommentar

hvis målet et BF3 så holder CPUen en del fortsatt, ellers kan du gå for i5 2500K, yter likt som i7 i spill

ta ett HD 7970 med Asus DC II kjøler og overklokk det

Tenker på å oppgradere hovedkortet til PCIe3.0, og da må jeg også bytte socket, og da følger naturligvis en ny cpu med. Vet ikke om det er verdt å oppgradere til 3.0, men de fleste skjermkort som kommer i dag, inkluderede 7970 som du anbefaler, bruker 3.0 porten. Antar at de er bakover kompatibel. Er vel lese/skrive hastighet på 32gb/sec vs 16gb/sec eller noe sånt, husker ikke helt i farten.

nye GTX serien skal visstnok være noe rundt 50% bedre enn 7970 etter det jeg har hørt, og den er bare en liten måned unna, vil det ikke være verdt å vente de ekstra 30-ish dagene?

rene rykter, i aller beste fall blir det 20% bedre, og hvis jeg ikke husker feil er det ikke toppkortet som kommer først...

PCIe 3.0 har man ikke bruk for enda

Lenke til kommentar

Klokke 2.8 til 3.5-4.0 klassen, invistere i et 7970 (de er vel bakoverkompatibel med pci 2.0?) og bruke resten stock blir vel det beste da?

Tror jeg venter en månded lell, for å se på performance til nye nvidia serien og hva 7990 havner på.

Håper bare den kan filme gameplay i 1920x1200 @ 60 fps. Burde vel gå greit, laptoppen drar Skyrim i 1920x1080 @ 30 fps stable med alt på ultra (-AA og shadows).

Savner også litt RAM hint :-) Siden jeg driver med servere o.l. holder ikke 6gb lenger i dagens marked.

Endret av snaik
Lenke til kommentar

Sitter å tenker på Nvidia sin PhysX mot AMD... AMD har vel ingen gode features utenom eyefinity, som ikke kommer til å bli brukt ettersom at jeg kjører single-skjerm på 1920x1200.

Vente eller ikke vente, that's the question...

Gå for 7970, vente på 7990 eller vente på GTX6 6/700 serien?

Lenke til kommentar

Vent og se hva som kommer på GTX6 serien, istedetfor å sammenligne mot en 2 år gammel serie.

Re cpu og hovedkort, hadde jeg ikke gidde bytte.

bruker selv i7 i 3 av maskinene her, og ser ikke noe stor vits i å bruke mye penger

for littegrann oppgradering til sandy bridge.

pci ex 3.0 trenger du ikke pr dags dato.

en i7 930 gjør greit 3,6 ghz uten problem. (jeg kjører min på 3,8) da blir det plutselig en helt annen ytelsesklasse..

eneste du bør investere i , er en ok kjøler såfremt du enda sitter med OEM søppelet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...