vevo1992 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Hei, jeg skal snart etablere et AS da minimumskravet er å på 30.000 , har ventet lenge på dette. Men jeg lurer på dette her (sitat fra altinn) Det er mulig å dekke opp aksjekapitalen med gjenstander (tinginnskudd) i stedet for penger. Ved tinginnskudd skal revisor attestere for innskuddet. Vanligvis vil det bli krevet taksering. Det kan heller ikke kreves at aksjeeierne gjør innskudd i selskapet ut over det aksjeinnskuddet den enkelte aksjeeier skal betale. Vil dette si at jeg kan bruke bilen min? Lær meg dette! Lenke til kommentar
eamadeus Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Ja, du kan bruke bilen så lenge denne skal brukes i driften. En evt firmabil må skattes av privat og det er ikke alltid lukerativt. Vil ikke si at det er verdt å bruke eiendeler som innskudd så lenge det er snakk om kun 30 000 i aksjekapital. Alle linkene her er hentet fra www.smbinfo.no. Veldig god portal for deg som sksl starte bedrift, som jeg har laget Jeg tar svært gjerne i mot tilbakemeldinger. Er du klar for å starte bedrift din i dag så har vi gjort alt klart for deg i vår artikkel: Stiftelse av aksjeselskap - steg for steg Guiden gir deg alt du trenger, bortsett fra en enkelt underskrift fra revisor. Endret 8. april 2012 av eamadeus 1 Lenke til kommentar
vevo1992 Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Ja, du kan bruke bilen så lenge denne skal brukes i driften. En evt firmabil må skattes av privat og det er ikke alltid lukerativt. Vil ikke si at det er verdt å bruke eiendeler som innskudd så lenge det er snakk om kun 30 000 i aksjekapital. Alle linkene her er hentet fra www.smbinfo.no. Veldig god portal for deg som sksl starte bedrift, som jeg har laget Jeg tar svært gjerne i mot tilbakemeldinger. Er du klar for å starte bedrift"]starte bedriften[/url] din i dag så har vi gjort alt klart for deg i vår artikkel: Stiftelse av aksjeselskap - steg for steg Guiden gir deg alt du trenger, bortsett fra en enkelt underskrift fra revisor. Tusen takk for hjelpen! Bra arbeid! Denne skal brukes å få meg i gang! Endret 5. mars 2012 av vevo1992 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå