Gå til innhold

Ripping av DVD.

Gjest Slettet-t8fn5F

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Noen her inne som har forslag på program for ripping av DVD'er som er kopibeskyttet? Handbrake tar ikke de og jeg vil gjerne lagre filene som et image av DVD'en..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes faktisk en tidligere rettssak på akkurat dette med å "rippe" dvd'er for å bruke dem på for eksempel PC'en sin og resultatet ble Full Frifinnelse av Dvd-Jon

Det er ganske enkelt egentlig, så lenge man eier selv originalen er det ikke noe i veien for å fjerne "hindringer" som prøver å stoppe deg fra å avspille det mediet du eier på feks en dvd spiller, pcen eller hva det nå skal være. Du eier jo tross alt rettighetene til å spille av mediet allerede.

Har selv Dvdfab som fungerer greit til det jeg bruker det.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt dvd decrypter i mange år, men programmet er ganske så utdatert.Mulig du vil slite litt med nyere titler, men uansett å anbefale.

Jaggu var det mac forum ja...

Endret av janaha
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hey folkens. Dette er i Mac forumet og jeg klarer meg greit med de programmene jeg allerede har til min pc. Det er til OSx jeg vil ha programmene.

Btw. Det er fullt lovlig å lage en kopi av dvd'er til eget bruk. Til pc bruker jeg DvdShrink og DvdFab.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Ripper ikke til image fil, men helt ok til komprimering av filer.

Kom over RipIt som er enda enklere enn Handbrake, men ikke så mange innstillinger som Handbrake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det skal liksom være det å lage en kopi av dvd plater slikt at barna kan bruke. Rippe vekk alt annet en filmen og norsk lydspor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Malvado skrev (På 23.3.2012 den 22.12):

: Det finnes også en versjon av dvdfab for mac.

Tipper du vet det allerede, men sånn just in case.

Faktiskt så viste jeg det ikke selv om jeg ganske ofte bruker det på PC. Tusen takk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...