NJW1609 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Hei, jeg ønsker å ha en server som er hostet i Norge, men jeg finner ingen norske hoster. Jeg ønsker ikke amerikanske på grunn av at jeg har opplevd at det er mye lag. Håper noen kan hjelpe meg med å finne en. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Mener du å spille eller leie? For hvis du skal leie minecraft server i norge kommer det til å koste skjorten forhold til utlandet.. Lenke til kommentar
NJW1609 Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg mener leie, men finnes det noen i Norge da? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Eneste norske aktøren jeg kommer på i farten er Webhuset. (se www.webhuset.no). De har greie VPS-er til 129,-/mnd. Du bør vel ha 1024MB RAM for kjøre en Minecraft server, da øker prisen til 169,-/mnd. Lenke til kommentar
Lokefot Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Tror ikke du finner gode priser i norge nei, selv leier jeg av fragnet som har servere i sverige. Gode priser og veldig god support Lenke til kommentar
Benleo Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Personelig merker jeg ikke noe forskjell på minecraft servere som er hostet i norge, eller en server som for eks. er hostet her. Må bare poste et innlegg her fordi dette er faktisk noe jeg har lurt litt på selv. Blir serveren mye tregere av å bli hostet i utlandet? Merker ingen forskjell selv, men tenker det er greit å spørre Noen som vet? Hostet selv serveren min på get-sourced for 170,- kr mnd, for en 3 gb ram server. Merket verken til lags eller treg tilkobling til serveren. Hverken på nettsiden jeg fikk med de eller på serveren jeg hostet hos de. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Personelig merker jeg ikke noe forskjell på minecraft servere som er hostet i norge, eller en server som for eks. er hostet her. Må bare poste et innlegg her fordi dette er faktisk noe jeg har lurt litt på selv. Blir serveren mye tregere av å bli hostet i utlandet? Merker ingen forskjell selv, men tenker det er greit å spørre Noen som vet? Hostet selv serveren min på get-sourced for 170,- kr mnd, for en 3 gb ram server. Merket verken til lags eller treg tilkobling til serveren. Hverken på nettsiden jeg fikk med de eller på serveren jeg hostet hos de. Stort sett er det ok ping mot servere lokalsert i Europa, spesielt i Nord-Europa. Hvis du derimot leier en server i USA vil nok pingen kunne bli noe høy. Jeg tror ikke 100-150 ms er særlig merkbart i Minecraft. Lenke til kommentar
flipsenated Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Host1.no har noe bra dersom du ønsker og bruke opp alle pengene dine fort... Du kan også kjøpe deg en Dell PowerEdge T110 II og hoste selv. Det funker kjempebra hvis du oppgraderer til 8/16 GB RAM og Xeon E3-1270 Prosessor. Lenke til kommentar
Benleo Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Personelig merker jeg ikke noe forskjell på minecraft servere som er hostet i norge, eller en server som for eks. er hostet her. Må bare poste et innlegg her fordi dette er faktisk noe jeg har lurt litt på selv. Blir serveren mye tregere av å bli hostet i utlandet? Merker ingen forskjell selv, men tenker det er greit å spørre Noen som vet? Hostet selv serveren min på get-sourced for 170,- kr mnd, for en 3 gb ram server. Merket verken til lags eller treg tilkobling til serveren. Hverken på nettsiden jeg fikk med de eller på serveren jeg hostet hos de. Stort sett er det ok ping mot servere lokalsert i Europa, spesielt i Nord-Europa. Hvis du derimot leier en server i USA vil nok pingen kunne bli noe høy. Jeg tror ikke 100-150 ms er særlig merkbart i Minecraft. Enig. Get-sourced har både servere i usa og i europa. Min server var lokalisert i paris. Og det funka faktisk uten lagg. (husker ikke helt pingen jeg fikk, men tror den var under 100..) Det med å kjøpe egen server å hoste selv, er jo en kjempeide. Men da må man jo investere mye da... Også, ved strømbrudd og sånt. Det er jo veldig deilig å vite at serveren din blir bevoktet 24/7.. Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Eneste norske aktøren jeg kommer på i farten er Webhuset. (se www.webhuset.no). De har greie VPS-er til 129,-/mnd. Du bør vel ha 1024MB RAM for kjøre en Minecraft server, da øker prisen til 169,-/mnd. Litt OT men prøver meg allikevel. Hvordan fungerer en VPS, er det en server man kan koble seg til meg et fjernstyringprogram (eks. TeamViewer) og styre alt den vegen? Endret 29. juli 2012 av Xenon54 Lenke til kommentar
Sprutopp Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 jeg hoster på www.minecraftserver.net Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Det enkleste er jo bare å hoste en server selv. Gjør det selv. Veldig enkelt! Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Spillvert.no - billigere enn de fleste store MC-hoster, selv om det er norsk host Sammenlign prisen med topp 10 lista over Europa på Bestminecrafthosts.com så ser du selv Edit: Aii. bumpa visst en 1 år gammel tråd. Trodde TS hadde skrevet i mars 2013. Sorry :o Endret 30. mai 2013 av kenzuke Lenke til kommentar
Zenb0ra Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Hei der guttær! Viss jeg leier en server ifra f.eks Fragnet for ca. 1 måned. Når 1 måned har gått, mister jeg hele serveren eller må jeg kjøpe servertid for serveren bare og kunne spille på den samme igjen ? Ønsker rask respons please! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå