Gå til innhold

Hva forbrenner jeg på dette?

Anbefalte innlegg

Hei.

På vei hjem fra bokstrening kom jeg til å tenke på noe interessant noe;

Bokstreningen er forholdsvis lang og intensiv, og jeg jogger også til treningen. For moro skyld kunne det vært interessant å vite hva jeg forbrenner på en slik treningsøkt. Jeg er ingen ernæringsfysiolog, men har da gjort noen beregningen for meg selv.

Noen andre som kunne tenkt seg å prøve med et skudd fra hofta? (Eller enda bedre, et kvalifisert og velbegrunnet forslag.

Treningen foregår nå slik:

Jogge 2 kilometer til treningen i en hastighet på +/- 13 km/t (4 min 30 sekunder pace)

På treningen:

10-15 minutter med teknisk trening, alene. Trene diverse slag og kombinasjoner i rolig tempo.

Rundt 5 minutter med jogging med relativt høyt tempo (14 km/t+), med en 4-5 innlagte spurter a 40 m.

30 pushups.

40 situps.

40 knebøy.

10 pushups med klapp.

Øvelse der du henger øverst i en ribbevegg med mage og brystregionen ut, og ved hjelp av magemusklene heiser benene over hodet. 10 rep.

20 minutters rugby med en liten vri. (1 gymmatte til mål i hver sin ende av gymsalen per lag, 5 pers på banen og en medisinball og spille med. Alt av taklinger er lov med unntak av grove overlagte kvestelser. Kamp både stående og på bakken om ballen.

Kort pause til å få på seg utstyr som tannbeskytter og bandasjer til håndleddene.

Sparring, runderf på 3 minutter, og 2 minutters pause. Her er det individuelt hvor mange runder man går, jeg lander som oftest på rundt 10 stk.

Pushups og div egenvektsøvelser om det er mer energi igjen etter at sparringen er ferdig.

Totalt sett kan en si at det er cirka halvannen time med intensiv trening og høy puls.

Noen som har en gjetning, eller et kvalifisert forslag på hvor mye dette forbrenner, da med etterforbrenning inkludert?

Jeg er forøvrig 181 CM høy, og veier 74 kilo. 20 år.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at det er veldig vanskelig, om ikke umulig, å gi et skikkelig svar på dette kun med bakgrunn i de dataene jeg har oppgitt. Var litt derfor jeg lurte også.

Men min gjetning var rundt 1k kcal, kan det være rimelig å anta at dette er et greit estimat?

:)

Lenke til kommentar

Dette fikk jeg ut av det, vet ikke om jeg fikk med alt sammen jeg.

Activity Calories burned

Running 8 mph 83

Boxing - punching bag 110

Weight lifting - vigorous 112

Jogging 130

Running 7 mph 142

Rugby 261

Boxing - in ring 445

Total Calories Burned 1,282

brukte http://www.healthstatus.com/cgi-bin/calc/calculator.cgi sin kalkulator.

EDIT: ble visst litt dobbelt opp med jogging der.

Endret av amundfosho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...