c-bool Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Tenkte og prøve å komme meg inn på politihøgskolen om noken år, er snart 21 år og har ikkje studiekompetanse, so skal gå allmenn påbygg no til høsten. Det eg lurer på er hvilket snitt eg burde ha for å komme inn på karaktergrunnlaget? har ingen ekstra studiepoeng så må vel ha ganske høgt snitt? evt noken fag eg kan ta etter påbygg som gir viktige studiepoeng, og som kan vere til nytte under utdannelsen? Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Regner med du får alderspoeng etter du er fylt atten og opp til 26, så du har fire ekstrapoeng. Vil tro snittet til å komme inn på politihøyskolen er rundt 4,0-4,6. Spørs fra år til år. Se på søkerhåndboken på www.samordnaopptak.no. Lenke til kommentar
c-bool Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Men er det bare snittet av dei 6 fagene ein har på påbygg som teller? eller teller snittet av karakterene på vg1 og vg2 og? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Begge deler. Noen av fagene som samfunnsfag og engelsk kan telle som studiekompetanse bare av å gå VG1 og VG2 ettersom det tilfredstiller kravene til studiekompetanse nivå i disse fagene. Fag som norsk og matte krever mer for å oppnå studiekompetanse i disse fagene, derfor går du et ekstra år for å bygge videre på disse. Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 les videre i denne tråden, til TS. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1381863 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå