Gå til innhold

Burde jeg kjøpe meg Cyborg Rat 9 eller Razer Mamba ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt begge to =) Jeg syntes Cyborg sin R.A.T. 9 så fantastisk ut, med alle disse fancy justeringsmulighetene og den røde "sniper"-knappen ved tommelfingeren. Etter å ha hatt en MX518 i flere år tenkte jeg at comfort ikke ville være tilstede de første dagene med RAT 9, men at jeg kom til å bli vant til den.

Jeg ble meget overrasket når jeg pakket opp om hvor forferdelig oppbygginga var. Jeg satt i minst 30 min. og justerte og skiftet vekter, men jeg fikk den ikke til å føles komfortabel i det hele tatt. Jeg fant de "beste" innstillingene og prøvde i ca. 20 min. men måte avslutte spillinga på grunn av smerter i underarmen.

R.A.T. 9 tvinger hånda di i en snodig posisjon, og hvis du er vant med noe fra logitech vil du garantert ikke bli fornøyd med R.A.T 9(hvertfall ikke hvis du bruker palm-grip, som du sikkert gjør om du har logitech). Plasseringen av tommelknappene synes jeg heller ikke var god i forhold til min hånd. Jeg fikk heldigvis returnert musen, og bestemte meg for å prøve Mamba 2012.

Den passet hånden mye bedre enn R.A.T 9, og føltes mer komfortabel. Én ting jeg ikke liker er den ikke-tilstedeværende støtten til lillefingeren, ettersom den blir slepet litt rundt i forhold til hva den ble med MX518. Dette ble jeg vant til etter et par-tre dager, og nå tenker jeg ikke over det i det hele tatt, og kunne ikke tenkt meg å gått tilbake til MX518.

Tommelknappene er meget behagelige og gir deg god respons på nedtrykk og når du slipper. Den er også godt dekt med gummi der det er nødvendig, så den har aldri sklidd ut av hånden min. Scrollhjulet er perfekt, og du kan sitte å bare scrolle i 10 min. bare for å kjenne hvor bra satt sammen det er.

En annen ting er det å kunne bruke både trådløs tilkobling og tråd. Jeg sitter som regel med trådløs, og setter musen i dockingstasjonen når jeg ser film eller gjør andre ting hjemme. Du kan velge å få god tilbakemelding når det er dålig batteri, så jeg har aldri opplevd at å bli strømløs er noe problem. Hvis du først går tom for strøm i kampens hete er det bare å koble fra kabelen fra dock'en og sette den i musa.

Alt i alt, hvis du er en som setter pris på komfort og allsidighet, gå for Mamba 2012. Den kan føles litt ekkel ut i starten om du er vant til god støtte på lillefingeren, men det er en bagatell som ikke drar ned de andre gode egenskapene musen har. Jeg har brukt begge dine alternativer, og er ikke i tvil om hvilken som er best.

Lenke til kommentar

Har du tatt og funnet de 2 dyreste musene på markedet eller er det tilfeldig?

Ontopic: Jeg har prøvd begge, liker ingen av dem men hvis jeg måtte tatt en hadde det blitt razer sin.

Virker nesten som om det er nettopp det han har gjort :D

Til TS: Du sier ingen ting om hvordan du holder musa, eller hva slags spill du spiller.

Ville tatt en titt på steelseries Xai/Sensei da disse kan brukes av de fleste. Ellers ser Corsair sine(har både en til fps og mmo) utrolig bra ut, spesielt mtp kvalitet. Men er nok for de med palm grip eller større hender..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...