Bjerknez Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) 16-35mm f/2.8L bruker jeg oftest innendørs og i trange omgivelser når jeg ikke orker å drasse med meg andre objektiv. Til natur/landskap synes jeg den blir alt for vid til mitt bruk. Litt avhengig av motiv og hva man ønsker, men jeg liker faktisk mye bedre å bruke tele til landskap. Ofte synes jeg det blir mye bedre. Personlig synes jeg 35mm f/1.4L er en kick ass god allrounder til FF! Fin til landskapsbilder og OK til helfigur/portrett bilder samt generell fotografering innendørs medtanke på selskaper etc. Den beste innvisteringen jeg har gjort på optikksiden så langt. 70-200 f/2.8L USM IS II kommer på en veldig god andreplass! 16-35mm bruker jeg faktisk ganske sjelden, men har merket at den er kjekk å ha enkelte ganger, og spesielt nå som jeg har solgt 24-105 f/4.0L USM IS Endret 6. mars 2012 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hva du skal kjøpe av dyr, kickass optikk og kamerahus utover det trådstarter spør om her er sikkert fint, men revnende likegyldig for trådstarter Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hva du skal kjøpe av dyr, kickass optikk og kamerahus utover det trådstarter spør om her er sikkert fint, men revnende likegyldig for trådstarter Har fjernet de siste to linjene Resten ser jeg på som generell innformasjon i tillfelle TS vil ha litt innputt om andre objektiver. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg har både 17-40mm f/4L og 24mm f/1.4L v1. Bruker førstnevnte mest etter at jeg fikk den, men det er veldig behagelig å ha f/1.4 på når sola har gått ned og innendørs. Eventuelt når man ønsker litt mindre dof. Kan forsåvidt kjøpe Samyang 24mm f/1.4 som eg tviler er dårlegare enn Canon sin, men så er den uten autofokus, noke som er et must med bruk av så stor blender. Bjerknez, 35mm blir for trangt for min del, dessuten er den nesten like dyr som Canon sin 24mm. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Ser ut som om eg går for Samyang sin, om den kjem inn i butikken i løpet av veka. Dumt uten autofokus, som eg kunne hatt godt nytte av innendørs. Men for det eg sparer istedefor å kjøpe Canon sin, kan eg jo bruke på eit par blitzar, stativ, softboks og litt diverse.. Takk for alle innspel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå