bendikogvictor Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) hei, har en venn som har blitt anmeldt for å ha skutt med laserpenn inn til naboen hans.. får man prikk på rullebladet?? Endret 4. mars 2012 av bendikogvictor Lenke til kommentar
Populært innlegg sofTest Skrevet 4. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. mars 2012 Får han bot av politiet, så blir det stående i rullebladet. Egentlig burde han også fått tredd laserpennen på tvers opp brunøyet som tilleggsstraff. 14 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 I fjord så var det noen som lyste på kattene mine med laserpen mens de var ute på terrassen (mens jeg var ute og, den jævla idioten).. Så det dere altså sier er at jeg kan fint finne ut av hva denne personen heter og faktisk anmelde han? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 I fjord så var det noen som lyste på kattene mine med laserpen mens de var ute på terrassen (mens jeg var ute og, den jævla idioten).. Så det dere altså sier er at jeg kan fint finne ut av hva denne personen heter og faktisk anmelde han? Selvsagt kan du anmelde han/hun, men at noe annet skal skje enn at saken blir henlagt er svært lite sannsynlig. Det har tross alt gått en stund siden det skjedde (?), og det er begrenset hvor mye tid politiet kan bruke på slike småsaker. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Selvsagt kan du anmelde han/hun, men at noe annet skal skje enn at saken blir henlagt er svært lite sannsynlig. Det har tross alt gått en stund siden det skjedde (?), og det er begrenset hvor mye tid politiet kan bruke på slike småsaker. Er nok en stund siden ja. Så det jeg burde gjøre hvis det samme skjer i sommer igjen er bare å sende typen bort istedet? Kjapt og enkelt? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Straffeloven: § 390a. Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Hvis den er rettet mot meg; hvem sa noe om å skremme? Det er nok mer ''virkefult'' å la min høyde, 'skumle' type på ca 100 kg si ifra at det ikke er OK istedet for en petit jente på 45-50 kg Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Tror den loven gjelder for laserpennen Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 En kompis av meg ble også anmeldt for å ha lyst med laserpenn. Politiet kom og tok laseren. Noe mere enn det skjedde det ikke. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Prikker er noke du får på førerkortet. Dersom du blir anmeldt så blir dette loggført i politiet sine interne register, på denne måten kan politiet leite opp om du har anmeldt eller blitt anmeldt tidligare. Dersom du blir dømt (får bot eller anna straff) så vil dette komme på rullebladet ditt. Men oppføringa vil bli tatt vekk frå det ordinære rullebladet etter ei stund avhengig av kor alvorlig handling du har utført. Men opplysningane vil alltid komme i den uttømmande politiattesten, det er derfor enkelte jobber du ikkje vil ha anledning til å inneha etter ei slik episode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå