Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

får man prikk av å skyte laserpenn i andres vinduer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I fjord så var det noen som lyste på kattene mine med laserpen mens de var ute på terrassen (mens jeg var ute og, den jævla idioten).. Så det dere altså sier er at jeg kan fint finne ut av hva denne personen heter og faktisk anmelde han?

Selvsagt kan du anmelde han/hun, men at noe annet skal skje enn at saken blir henlagt er svært lite sannsynlig. Det har tross alt gått en stund siden det skjedde (?), og det er begrenset hvor mye tid politiet kan bruke på slike småsaker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt kan du anmelde han/hun, men at noe annet skal skje enn at saken blir henlagt er svært lite sannsynlig. Det har tross alt gått en stund siden det skjedde (?), og det er begrenset hvor mye tid politiet kan bruke på slike småsaker.

Er nok en stund siden ja. Så det jeg burde gjøre hvis det samme skjer i sommer igjen er bare å sende typen bort istedet? Kjapt og enkelt? :cool:

Lenke til kommentar

Prikker er noke du får på førerkortet.

Dersom du blir anmeldt så blir dette loggført i politiet sine interne register, på denne måten kan politiet leite opp om du har anmeldt eller blitt anmeldt tidligare.

Dersom du blir dømt (får bot eller anna straff) så vil dette komme på rullebladet ditt.

Men oppføringa vil bli tatt vekk frå det ordinære rullebladet etter ei stund avhengig av kor alvorlig handling du har utført.

Men opplysningane vil alltid komme i den uttømmande politiattesten, det er derfor enkelte jobber du ikkje vil ha anledning til å inneha etter ei slik episode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...