Bjorkizz Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Leverte telefonen min inn til reklamasjon pga. auto rotate var umulig å få til å fungere. Fikk den igjen i går. Det eneste som var gjort var en factory reset, noe jeg hadde prøvd. Uansett så fungerte alt fint helt til jeg installerte Apex Launcher. Da sluttet auto rotate å fungere. En factory reset og det var i orden igjen. Trodde at det hadde noe med at jeg gjenopprettet apex fra en tidligere backup, så prøvde Apex en gang til. Problemet dukket opp igjen. Har hittil tatt 6 factory resets og det fungerer fortsatt ikke. Står at kalibreringen fullføres når jeg kjører G-sensor kalibrering, men sensoren fungerer ikke i f. eks. Papijump, nettleser osv. Hvilke rettigheter har jeg på en telefon som ikke er mer enn 7-8 måneder gammel? Har mest lyst å levere den tilbake å skaffe noe annet for nå er jeg drittlei. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Du har ingen rettigheter på å levere den tilbake. Det er nok Apex utviklerne du må mase på mtp. manglende auto-rotate funksjonalitet på din telefon. Lenke til kommentar
Bjorkizz Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Du har ingen rettigheter på å levere den tilbake. Det er nok Apex utviklerne du må mase på mtp. manglende auto-rotate funksjonalitet på din telefon. Ja det skjønner jeg, men hva med at ingenting fungerer på en helt stock One X med Sense etter 6 factory resets? Har ikke installert noen apps noen av de 6 gangene og dermed ingen Apex Launcher. De sier at det er SW, og det kan godt hende, men at det ikke løser seg med fullstendig reset virker rart. Endret 2. mars 2013 av Bjorkizz Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Mulig jeg ikke forstår helt hva problemet er, men for å ha krav på penger tilbake må du ha levert inn telefon 3 ganger uten at de klarer å reparere feilen. Lenke til kommentar
Bjorkizz Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Jeg var kanskje litt utydelig, men det dreier seg igrunnen kun om at gyrosensoren i min One X ikke fungerer. Problemet ble fikset med en factory reset av serviceverksted gjennom Elkjøp. Problemet dukket opp igjen etter 1 dags bruk, og selv om jeg har tatt flere factory resets så vil telefonen ikke reagere på bevegelse/rotering. Dette gjelder både med standard launcher og helt tom telefon, så vel som med Apex Launcher. Men takk for svaret Om jeg ikke får fikset dette selv, så får vi se hva det ender med. Lenke til kommentar
HansHH1973 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Hadde samme problem med min One X, gyrosensoren er kapput så du må skifte hovedkort. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Fikk ny oppdatering igår. Programvare nr 3.18.401.¨1 noen som vet hva dette gjelder? har jeg bare vært veldig sen med oppdateringen eller driver vi og gjør oss klare for 4.2? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Fått samme oppdatering, fortsatt 4.1.1. Var litt rask, så glemte å ta skjermbilde. Det var vel generelle ytelsesforbedringer og så var det sikkerhet relatert til epost hvis jeg husker korrekt. Lenke til kommentar
Bjorkizz Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hadde samme problem med min One X, gyrosensoren er kapput så du må skifte hovedkort. Har man 1 års reklamasjonsrett? Om de finner ut at det ikke er SW-relatert, men at det faktisk er en defekt gyrosensor, kan de da kreve betaling for bytte av komponenter? Evt. beskylde meg for å påføre skaden selv? Mobilen er 8 mnd. gammel, men tatt meget godt vare på. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Du har minst to års reklamasjon på telefonen din, så du er helt klart innenfor der. Om de allikevel klarer å legge skylden på deg, har jeg følelsen av at er litt mer bingo. Her må du bare stå på din rett i så fall. Men nå er det ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Det er to års garanti på mobilen fra HTC og etter det slår reklamasjonsretten inn. Det var vel en sak for noen år siden som skapte presedens for 5 år reklamasjon på mobiler? Det er butikk/verksted/produsent som må påvise brukerfeil, altså bevisbyrden er på dem. Hentet fra Forbrukerrådet: Garanti vs. reklamasjon Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon. En garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi deg. Garantien skal gi deg noe mer enn det du allerede har krav på etter loven - enten i tid eller omfang. For eksempel kan en selger velge å gi deg rett til å klage på varen selv om det er du selv som har forårsaket feilen. Endret 7. mars 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
ulvenett Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 hei har i de siste dagene hatt store WIFI problemer på min HTC ONE X. Mener jeg har lest om andre med lignende problemer, men greier ikke å søke det opp. Signalene går stort sett fra liten til ingen, og hopper over til 3G traffic der den tidligere hadde full WIFI dekning. Er det en kjent feil, men påfølgende fix, eller må den på reperasjon. Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 hei har i de siste dagene hatt store WIFI problemer på min HTC ONE X. Mener jeg har lest om andre med lignende problemer, men greier ikke å søke det opp. Signalene går stort sett fra liten til ingen, og hopper over til 3G traffic der den tidligere hadde full WIFI dekning. Er det en kjent feil, men påfølgende fix, eller må den på reperasjon. Var en feil på de første i alle fall. Min er vel 1 år til sommeren og med en gang jeg fikk den , så hadde jeg problemer at signalet gikk helt ned på 0, men om jeg trykket bakpå tlf en midt på litt under kamera stiger den til full dekning på wifi. Gjør den det hos deg også? (kan hende det er en app eller noe som tuller det til visst ikke?) Visst du har samme problem som meg, så må du sende den inn til reprasjon, tror de byttet hovedkorte eller fikset noe, har i alle fall ikke hatt problemet siden. Husker også at det ble problem med bluethoot grunnet den deler samme sender som wifi systemet. Så ble veldig skurrete på handsfree via bluetooth Lenke til kommentar
Bjorkizz Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Takker for svar! Greit å vite så jeg ikke blir lurt. Telefonen leveres ihvertfall til service igjen i morgen for andre gang med samme problem. ulvenett: Som sagt over, så var dette en produksjonsfeil på en del telefoner. Dette fikses på serviceverksted gjennom din mobilforhandler Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Noen som har rootet one x+ ? Kan du fortelle meg litt om den ble bedre (tenker da på battertid\responstid\osv) Jeg er godt kjent med root på diverse andre telefoner, blant annet one x, men har enda ikke rooted min nye one x+ .. Lenke til kommentar
Nøtt2 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hei, Har et problem med min kones One X, som jeg ikke finner løsning på - hverken på selve telefonen eller på nett: Mener det dukket opp etter siste oppdatering som kom her i forrige uke. Plutselig finner ikke one x-en wifi-nettet vårt. Har sjekket med andre enheter i huset. Alle virker, og alle finner vårt trådløse nettverk. Har restartet både modem og router flere ganger, og selvsagt telefonen opptil flere ganger. Ingen forandring. Men det rareste er at telefonen hennes finner alle da andre nettverkene i nabolaget! Hvorfor finner den ikke vårt? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Har ikke noen umiddelbar god forklaring, men har du prøvd å bytte kanal på den trådløse routeren din? Lenke til kommentar
Nøtt2 Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Nei, det har jeg ikke. Ikke tenkt på det siden ingen andre enheter har problemer. Tester det etter jobb. Lenke til kommentar
mylder Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Nøtt2: Akkurat samme senario hjemme hos oss etter siste oppdatering. Skrev mail til HTC og det første de ville anbefale å gjøre, er som learntofly sier å sjekke hvilken kanal routeren din bruker. ".... I Norge må WIFI-kanalene være mellom 1-11. 12, 13 og 14 er hhv. USA og Japan". Vår router brukte 13. Nå endret vi ikke kanalen på denne (glemt passord...), men koblet opp nyere router som vi har hatt stående. Denne bruker kanal 1, og nå er alle på nett igjen. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Om du har glemt passord på routeren, så er det en reset knapp du kan holde inne. Da nullstiller du routeren til fabrikkoppsett. Husk å legge inn igjen sikkerhet osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå