Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Takker... Locations ser ut til å kunne være bra(ut i fra infoen som kom opp). Det betyr at jeg kan laste ned kartet på forhånd og aktivere 30 dagers trial rett før jeg reiser. Vil det påløpekostnader ifm datatrafikk? Jeg oppfattet det slik.

 

Jeg skal leie bil i 3 uker i Spania, så jeg kan kanskje likegodt kjøpe ny GPS med Europakart med en gang..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker... Locations ser ut til å kunne være bra(ut i fra infoen som kom opp). Det betyr at jeg kan laste ned kartet på forhånd og aktivere 30 dagers trial rett før jeg reiser. Vil det påløpekostnader ifm datatrafikk? Jeg oppfattet det slik.

 

Jeg skal leie bil i 3 uker i Spania, så jeg kan kanskje likegodt kjøpe ny GPS med Europakart med en gang..?

 

Neida, hvis du laster ned stemme, kart og aktiverer trial, deretter slår av datatrafikk ved roaming, så er du home free.

Du kan se på de forskjellige prisene, kanskje du bare kan kjøpe en "europe unlimited navigation" (altså, den varer resten av livet så lenge du har htc-telefon). Det man betaler for er navigasjon, og evt kan man kjøpe til fotoboksvarsling. Kart, stemmer, osv er gratis.

 

Europe unlimited koster 335 danske kroner, så sikkert 350 norske ellerno.

 

Den iberianske halvøy (inkl. spania) koster 31 kroner for en måned, men som sagt er det jo mulig å få 30 dager trial.

 

Sorry at jeg ikke vet hva locations heter på norsk, men ikonet er et kart i en snakkeboble, med en tegnestift i :)

Lenke til kommentar

Går det an å navigere i Spania med ONe X? I så fall, hva må til for å gjøre det med liten(aller helst ingen) kostnad?

 

Går helt fint med google maps det. Eller Kart som den heter på tlf. I Google Maps går du på innstillinger -> Google Labs og huker av for forhåndsbuffring. Så søker du etter byen du vil forhåndsbuffre på kartet, klikker på navnet og velger forhåndsbuffret området fra menyen som kommer opp.

 

Da får du byen (eller adressen hvis du søker på det) og en radius på 16 km rundt. Enjoy :)

Lenke til kommentar

Nå kan HTC Sync Manager lastes ned dere. :) Vet ikke hvor lenge det har gått an, men lastet det ihvertfall nettopp ned. :) Ser ut til å funke fint, må bare sette meg inn i det.

 

Noen som vet om der går an å få en oversikt over alle sangene som ligger inne på mobilen, slik man kan gjøre på iTunes?

Endret av isotope
Lenke til kommentar

Nei, da får h*med bare kartet. Navigering med Google maps krever fortsatt mobilnett. Locations (heter det samme på norsk) krever kun GPS.

 

Hva bruker den mobilnettet til hvis kartet ligger lagret på tlf ?

Selve navigasjonen og beregning av rute, afaik. Hvor mye data det er snakk om vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Nei, da får h*med bare kartet. Navigering med Google maps krever fortsatt mobilnett. Locations (heter det samme på norsk) krever kun GPS.

 

Hva bruker den mobilnettet til hvis kartet ligger lagret på tlf ?

Selve navigasjonen og beregning av rute, afaik. Hvor mye data det er snakk om vet jeg ikke.

 

Hvis man ikke bruker navigasjonen, men kun kart med gps lokasjon så fungerer det hvertfall fint i utlandet. Gjorde dette selv da jeg var i Sverige og har ikke fått noe kostnad på mobildata hvertfall.

 

Men det er nok som du sier litt anderledes hvis man bruker navigasjon og den må kalkulere ruter osv.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en hvit one x i dag, og utifra det lille jeg har testet den, så virker det som en meget god og solid telefon :) Gleder meg til å utforske mer.

 

Men, jeg tenkte jeg skulle ta en test med Quadrant for å se hva min score ble, og ender på skuffende 4300 ca. hver gang. Ser jo at mange ligger på 4900-5000+ (Ser nå at det er stortsett CPU-scoren som endrer seg, så har vel mye med bakgrunnsprosesser å gjøre..)

 

Er det noe galt, eller er dette et resultat som bare skal glemmes?

Har oppdatert til 1.29.401.11, er det nyeste?

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Okey. Nei var nesten fullt, men testet noen ganger til nå og fikk godt over 4700 poeng, så er vel greit :)

Men, for en overgang fra 3gs til one x! Skjermen og hastigheten på alt er jo som natt og dag sammenlignet :D

 

Edit: Forresten noen måte å bli kvitt reklame på uten å roote telefonen? Min første android-telefon så er ikke helt inni det enda.

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Er det noen som har dekningstrøbbel med WiFiantenna?

 

Det har jeg på mitt elsemplar, akkurat som beskrevet i linken: http://www.mobili.no/nyheter/dekningstrobbel-pa-htc-one-x/

 

Kjøpte den for en måned siden. Hva bør jeg gjøre? Kommer Elkjøp til å måtte sende den på reperasjon eller er det en milighet for at jeg får en ny med en gang? Føler ikke jeg orker å vente i ukesvis...

Endret av martin9
Lenke til kommentar

Her er inngående info om wifi (og om jeg ikke husker feil og bluetooth) problemet:

http://forum.xda-dev...d.php?t=1688538

 

For meg står det trolig mellom One X og One S (kanskje en Sony Xperia S dersom Sony gjør en veldig bra jobb med nye Android), og slik dette ser ut kan det fort bli One S.One X har tydeligvis en design feil, så dersom HTC ikke endrer designet i nye utgaver/revisjoner, vil vel alle One X før eller senere få dette problemet.

 

Her kan det bli snakk om en massig tilbakekalling. Dette er svært alvorlig for HTC, de har virkelig tabbet seg ut, og dette kommer til å koste de dyrt, både i penger og presseomtale...

 

Edit:

For å presisere litt mer; det er ikke snakk om noen har det og noen ikke, det er ting som kommer før eller senere. Folk melder om at det oppstår etter en tid, for noen raskt andre senere. Så ja, trolig alle One X har dette problemet, fordi det er en 'design flaw', dessverre...

 

jarle

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar

Sjekket nettopp min One X ang Wifi problemene med wifi analyser. Når jeg presset mellom volumtastene og kameralinsen datt wifi styrken fra grønn (god) til middels (gul) på signalstyrke.. Er dette vanlig eller har jeg den samme feilen som beskrevet over?

 

Har noen spørsmål ang Epost på One X.

 

Liker ikke utseende på gmail appen så velger å bruke HTC epost appen. Under synkroniseringsinstillinger står det "smart sync" hva innebærer dette? Og hvordan får jeg satt opp push mail på HTC epost appen.?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg One-X igår etter min gode gamle N8 tok kvelden.

 

Fantastisk tlf, men noe som irriterer meg er når jeg trykker tilbake eller home tasten så står den og "Laster..." i 3-4 sekunder.

 

Det skal da ikke være sånn?

 

Har googlet og sjekket denne tråden men fant ikke noe fornuftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...