Gå til innhold

HTC One X

Anbefalte innlegg

Kjøpte HTC One X nylig, men etter å ha lest de seneste testene av den nye Galaxy S3 ble jeg usikker på om jeg gjorde det riktige kjøpet. Vurderer derfor å bytte telefonen min til Galaxy S3. Er det stor forskjell på de to telefonene? Jeg har lest flere steder at Galaxy S3 har både bedre kamera og er mye kraftigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kamera er ikke bedre, Noen sier det er bedre og noen sier den erdårligere men alt i alt er det likt. Den er kraftigere men ikke mye du merker til det. Prsonlig foretrekker jeg s3. Men du burde dra i butikken o gteste den da det står mest mellom sense og touch wiz. Jeg foretrekekr samsung men du bør teste. Den er og noe bedre. Holde i

Lenke til kommentar

Var på Elkjøp og testet den i går. Gjorde egentlig ikke valget noe enklere. Personlig synes jeg One X er finere og liker Sense best, men kommer ikke utenom at Samsung har kraftigere hardware. Ser dette spesielt i benchmarks. Enkelte sier også at S3 loader internettsider 3x raskere enn One X. Når det gjelder magefølelsen min roper den One X, men fornuften lener mot S3 pga bedre hardware. Valgets kvaler!! :O

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Så stor er da ikke HW-forskjellen. Hvis du ikke trenger skiftbart batteri og minnekort så er det bare å la magefølelsen bestemme.

Lenke til kommentar

s

Så stor er da ikke HW-forskjellen. Hvis du ikke trenger skiftbart batteri og minnekort så er det bare å la magefølelsen bestemme.

Forskjellen virket da stor i benchemarksene? :hmm: Hvordan det er i praksis vet jeg ikke. S3 bruker jo mindre strøm pga 32nm CPU pluss at den har litt større batteri. I følge GSMarena (tror jeg) så klare One X litt over 5 timer med videoavspilling, mens S3 klarte 10 timer. Greit at dama skal være pen, men hun må da også ha stamina.

Kan være at One X har dårlig optimalisert programvare og at batteritiden bedrer seg enda mer etter hvert

Lenke til kommentar

Alle disse testene av batteritid er jo fullstendig håpløse siden ingen klarer å kjøre de likt og under like forutsetninger for begge telefonene. Spriket kan være på flere timer forskjell fra test til test så det er jo umulig å vite hva man skal tro. Men de fleste har vel konkludert med at S3 varer generelt lenger.

Edit: Jeg hadde ikke forventet noen stor oppdatering på batteritiden med det første. Det er i så fall ganske marginalt. Historisk sett har ikke mobilprodusenter prioritert dette med mindre det har vært alvorlige feil ved enkelte telefoner som gjør at strømmen tappes unormalt fort.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Da er One X sendt i retur! Blir en Galaxy S3 på meg gitt! Ikke at jeg er så fan av utseendet eller TouchWiz, men fant noen skikkelig stile batteri-covers på internett pluss at jeg kommer til å bruke custom rom. Tror dette blir bra :) Til syvende og sist var hovedgrunnen til at jeg valgte S3 fremfor One X batteritiden.

Lenke til kommentar

Håper ikke du merker noe til de små irriterende feilene som folk på samsung s3 tråden beskriver. Enkelte som får lyskjær ut av dekselet og home knappen. Og en irriterende summe lyd fra selve telfonen når den ligger i ro ved siden av de.. Har du fått din ? Er det evnt et problem hos deg? Det er dette problemet som gjør at jeg er litt usikker på htc eller samsung.

Lenke til kommentar

Skal gi rapport hvis returnering av telefonen går i orden og jeg får tak i S3. Har forstått at noen opplever problemer, men slik var det også med One X i starten. Har tenkt å bestille modellen med fargen metallic blue så håper det ikke følger med noen problemer i den batchen. Eneste jeg kommer til å savne fra One X er den deilige skjermen :hm: Etter å ha testet S3 i butikk ble jeg ikke veldig imponert. Foretrekker helt klart fargegjengivningen i LCD-skjermen. Men man kan ikke få alt :p For de fleste tror jeg ikke dette vil være noen big deal.

PS: Dette har nok vært det vanskeligste mobilvalget mitt på laang tid. Positivt at det er såpass god konkurranse på markedet!

Lenke til kommentar

Må si diskusjonen One X vs. S3 minner litt om situasjonen mellom S2 og LG 2x i fjor. På papiret var begge veldig gode, og vel også jevne i tester. Men etterhvert som virkelige brukererfaringer tikket inn på forum verden over, så ble S2 den soleklare vinneren. Faktisk er det vel ingen som ser de to som konkurrenter lenger.

Jeg er spent på hva virkelige brukererfaringer vil resultere i denne gangen. La de ivrigste få leke seg noen uker. En vinner kan ganske sikkert kåres klart om ikke lenge.

Lenke til kommentar

Må si diskusjonen One X vs. S3 minner litt om situasjonen mellom S2 og LG 2x i fjor. På papiret var begge veldig gode, og vel også jevne i tester. Men etterhvert som virkelige brukererfaringer tikket inn på forum verden over, så ble S2 den soleklare vinneren. Faktisk er det vel ingen som ser de to som konkurrenter lenger.

Jeg er spent på hva virkelige brukererfaringer vil resultere i denne gangen. La de ivrigste få leke seg noen uker. En vinner kan ganske sikkert kåres klart om ikke lenge.

For å si det slik ,står One X seg meget godt så langt-:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kan bli bra det, men spørs om det blir noe eksklusivt for Tegra ettersom One S og One V også er inkludert.

Lenke til kommentar

Tenkte å titte litt på One X i dag sammen med S3. Har S2 nå som jeg får solgt for en helt grei pris til bror, og da kan man tillate seg å bytte / oppgradere.

S3 har jeg lekt litt med og ble ganske sjarmert så langt, mens jeg egentlig ikke har vært borti HTC før. Gleder meg til å se om skjermen på One X for eksempel tiltaler meg mer enn S3 (som jeg egentlig ikke har noe å utsette på så langt).

Lenke til kommentar

Da er One X sendt i retur! Blir en Galaxy S3 på meg gitt! Ikke at jeg er så fan av utseendet eller TouchWiz, men fant noen skikkelig stile batteri-covers på internett pluss at jeg kommer til å bruke custom rom. Tror dette blir bra :) Til syvende og sist var hovedgrunnen til at jeg valgte S3 fremfor One X batteritiden.

Du får ikke Custom Rom til One X? :blink:
Lenke til kommentar

Du får ikke Custom Rom til One X? :blink:

Tror da det. Ta en titt på denne siden: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1536

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...