Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg skal kjøpe meg ny telefon no og surprise surprise so står valget mellom HTC One X og SG S3. Eg er i utgangspunktet meir fan av HTC sitt UI enn Samsung sitt Touch Wiz men etter å ha snakka med eit par eiera av One X som ikkje har vært heilt overbevist har eg no blitt litt usikker i mitt valg. So til dokke som har hatt telefonen ei stund, visst du skulle kjøpt ein ny tlf i dag ville du valgt One X eller S3?

 

Jeg har hatt HTC Desire, så Samsung Galaxy, Desire HD, Galaxy S2, Note, nyeste Nexus og nå One X. Jeg tror aldri jeg har hatt noen telefon jeg har vært så fornøyd med som One X! Har bestilt Galaxy S3, og tror nok den er "bedre", men må bare si at jeg i alle fall er kjempefornøyd med den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende at Engadget faktisk skrev dette i slutten av sin test av S3:

 

The worst thing about the GS III? No matter how hard it tries, it just isn't greater than the sum of the HTC One X's parts. That's not to say it falls short, but merely to emphasize that times have changed since last year's Galaxy S II, which landed on an unsuspecting world that was largely devoid of predators. The Snapdragon variant of the One X has similar computing power, battery life and photographic credibility, but it also has a much better user interface that sticks more closely to the guiding ethos of Android 4.0. The One X also has a more forward-looking physical design, while the GS III clings to the tried and true styles of old.
Lenke til kommentar

Tjaa...desire kontra One X på batteri. det kommer an på bruken.

jeg må lade hver dag, det måtte jeg på Desire, DHD, S2 og IP4. hvis jeg fikk Galaxy SIII så ville jeg ha nok gjort det samme.

litt pga jeg vet aldri om et halvt batteri holder dagen etter.

 

Noen andre som sliter med å få spotify til å funke? jeg får ikke startet online playlister? får bare opp en boks med "info og OK"

Lenke til kommentar

Jeg er iaf. meget fornøyd med mitt kjøp! :new_woot: Har ikke angret et sekund. Synes designet er meget vellykket og (bildene jeg hittil har sett) mye penere enn SGS3. Skjermen blir man fort bortskjemt av, det er en nedtur å se på andres mobiler :p Batteriet mitt varer to dager med mitt normale bruk (som er lite samtaler/data, medium SMS og litt spilling, samt generelt bruk av div. apper). Jeg har mobildata avslått og lysstyrken på 25-30% (bruker HTC widget og skrur på max i sollys). Har snart hatt den i en måned. Rask og responsiv! Jeg har alltid likt Sense bedre enn TouchWiz og med Android 4 og Sense 4 har HTC virkelig funnet en god oppskrift på brukeropplevelse. Sense er ikke like "tungt" som tidligere. Små detaljer her og der: F.eks. så er det lagt til minutt- og SMS-teller på datatelleren som er standard i Android 4. Wifi skrus helt av (disables) hvis signalet blir for svakt. Dette kan du se på batteribruken. Dette fungerte aldri på min DHD, der stod wifi alltid på uansett. Måtte bruke egen app (Green Power).

 

Jeg har aldri vært glad i å ta bilder, men kameraet er blant de beste mobilkameraene på markedet nå. Og raskt! En del innebygde effekter (tenk Instagram) og panaorama-funksjonen er artig (og mye enklere enn på SE). Har også støtte for HDR, ansiktsgjenkjenning og tom. smilegjenkjenning (tar bildet når personen smiler) :)

post-4862-0-73219000-1338404635_thumb.png post-4862-0-94523500-1338404635_thumb.png post-4862-0-53214700-1338404635_thumb.png post-4862-0-75067100-1338404637_thumb.png

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Å kunne streame og lagre offline i Spotify har alltid krevd Premium til 99kr/mnd.

 

Du kan sammenligne de forskjellige prisene/funksjonene her.

 

Se også denne siden for info rundt mobilbruk:

 

Even if you’re not a Premium member, you can still pop Spotify on your iPhone or Android device and sync all your own music files. Or buy whole Spotify playlists and download them in a few inexpensive clicks. There’s no streaming or offline mode, but you can log in to Spotify and search for tracks.

 

Versjonen som ligger på Play (Market) har ikke vært oppdatert siden november 2011 og funker dårlig på ICS. Derfor anbefales preview som ble sluppet for noen uker siden. Men kan ikke se at denne støtter lokale filer på mobilen. Vet heller ikke om man får logget inn og synket over egne filer.

Lenke til kommentar

Beklager OT: Ser jeg forklarte meg litt dårlig. Jeg mente to forskjellige funksjoner:

 

1 - Man kan overføre musikk-filer manuelt til en mappe på minnekortet med vanlig dra-og-slipp metode i Windows. Dukker opp i Spotify som lokale filer (på mobilen). I hvert fall gjorde de det i den "gamle" appen (den som er på Play/Market)

 

2 - En spilleliste som inneholder lokale musikkfiler på PC-en synkes over til mobilen hvis spillelisten merkes for offline avspilling (gitt at Spotify er startet på PC og mobil, samt er på samme nettverk).

 

Jeg er usikker på om begge disse funksjonene fungerer uten Premium-abonnementet (i preview-versjonen).

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg fjerne "bloatware" apps som facebook, google+, gmail, google talk, 7digital, snakkeboble, soundhound osv? Jeg skjønner ikke bæret av HTC Sync Manager. Er det forresten noen bedre tastaturer enn regular tastaturet?

 

kan man ikke gå inn på appen under settings - apps - og trykke disable? Den blir ikke slettet, men forsvinner vel fra app drawer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...