Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7 på asus sabertooth p67

Anbefalte innlegg

Hei!

Oppgraderte pcen nå nettopp med ASUS Sabertooth P67, i7 2600k og 8gb ram Corsair Vengaence 1600mhz.

Dette brukes sammen med flere diske, to Western Digital 500gb, en Raptor 74gb og en 2tb WD Green.

Da jeg ikke har cdrom med sata kobling valgte jeg å innstalere windows via USB brikke. Det ble en ganske så rar affære, første boot fra minnebrikke ga bluescreen under windows logo animasjonen, andre boot gikk greit og jeg fikk innstallert, i denne omgang på den ene 500gb disken. Etter å ha innstallert drivere og oppdatert BIOS, så funka innstalasjonen i flere timer før jeg fikk mange random bluescreens. Mistenkte da rammen, men har kjørt både windows sin minne test og memtest86+ uten noen feil.

Skulle prøve å innstalere windows på ny, men nå henger innstalasjonen seg på "Preparing your system for first use" hver eneste gang, har prøvd forskjellige disker med de andre koblet ut.

Innstallerte tilslutt Ubuntu (også fra minnepinne) som funker, hang se litt det også under første boot etter instalasjon.

Googla og fant en med akkuratt samme problem, han ordna det seg for ved å brenne en ny cd med windows.

Så jeg er helt tom for ideer nå. Er det noen som har erfaring med dette eller noe lignende?

Burde jeg kjøpe en cdrom for å se om det faktisk kan være det som kuker det til?

Kan det at jeg bruker gamle disker (3 -4 år?) ha noe å si?

Takker veldig for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis både Windows og Ubuntu henger seg i innstallasjonen så tror jeg nok at det er noe hardware relatert ja. Sånne "rare" feil skyldes ofte noe feil med minne. Kjører minne ditt på riktig frekvens? Evt finnes det noen bios oppdateringer til hovedkortet ditt? Jeg har selv sabertooth varianten på x58 chipsetet og her hadde automatisk hovedkortet kjørt ned minne på 1200 mhz istendefor 1600 mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...