Mr Womack Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Hei.. jeg har en venn som har litt problemer med Internett i huset! Han har en stasjonær datamaskin og en bærbar. Han har en D-link 140 usb adapter i den stasjonære pcen som Internett hovedsakelig er installert på. og en veldig liten usb i den bærbare. Han har en ruter i gangen og Internett funker på denne osv. men han har kun Internett på den bærbare pcen og ikke på den stasjonære pcen der det står en d-link usb. Sånn jeg ser det så lyser ikke D-linken på den stasjonære pcen uansett hvilken kontakt jeg setter den i bak pcen.. den lyser ikke. Dette tror jeg kan være en medvirkende årsak til at han ikke får nett på stasjonære pcen. han har NextGenTel.. Hva kan jeg gjøre for å få tilbake nettet på den stasjonære pcen hans? noen råd til hva jeg kan gjøre ? takknemlig for all hjelp Lenke til kommentar
DoaldRahl Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Finner han noen nettverk i det hele tatt hvis han søker (med den stasjonære PC-en, altså)? Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Nei bare et gammelt mobilt bredbånd han ikke bruker lenger men jeg kommer ikke inn på d-link på maskinen der jeg kan søke etter nettverket hans.. det han har nå.. det ordentlige. d-linken er installert på maskinen liksom.. Nei bare et gammelt mobilt bredbånd han ikke bruker lenger men jeg kommer ikke inn på d-link på maskinen der jeg kan søke etter nettverket hans.. det han har nå.. det ordentlige. d-linken er installert på maskinen liksom.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Er driverne til USB-dingsen installert? Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Er driverne til USB-dingsen installert? Det er det jeg også sitter å lurer på om han har gjort det. kan virke som han ikke har gjort det fordi den lyser jo ikke... prøvd alle usb kontaktene bak i pcen hans men den lyser fortsatt ikke.. det jeg lurer på er å laste ned drivere herfra og legge inn på pcen hans og se om den begynner å fungere som den skal da eller hva sier du? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Jeg ville starta der iallfall. Det kan jo være en fysisk bryter på selve dingsen også, som slår den av og på. Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Ja.. kan prøve å installere drivere på nytt og ja jeg har prøvd å trykke flere ganger på den oransje lille knappen men det hjelper ikke. den begynner ikke å lyse. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Hei Jeg har et par sånne Dlink DWA-140. Windows 7 finner disse automatisk . Og du trenger ikke software/drivere fra dlink. Hva slags windows utgave snakkes det om her ? Vet du at USB porten(e) som den plugges inn i er i orden ? Den oransje greia er led (lys) og ingen knapp til å trykke på. Edit: Den oransje lampa lyser kun når trådløst nettverk er connected på den. Og den blinket når windows fant den som enhet , deretter slukket. Led var slukket helt til jeg koplet opp/valgte mitt trådløse nett og aktiverte dette med min wpa key. Endret 4. mars 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Okei.... jeg trur han har Windows 7 64 bit Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Nå har jeg prøvd å installere en D-link dwa 140 driver jeg hadde på en minnepenn.. da jeg kommer til å koble til adapteren så får jeg beskjed om at installasjonen ikke finner trådløs adapter.. men nå er jeg nesten blank og ingen av usb kontaktene i pcen får adapteren til å virke.. D-link DWA 140 er vel bare trådløs?? det kan ikke være mulig å kjøpe no annet altså ikke trådløs dwa 140.. hmm.. råd til hva jeg kan gjøre videre her? den bærbare pcen har en liten adapter usb i seg og her funker Internett utmerket. den store DWA 140 adapteren fungerer også her på den bærbare pcen men altså ikke på den stasjonære.. Kan det være aktuelt å bytte om disse, altså den lille adapteren som står i denne pcen over på stasjonære pcen og den store over i denne bærbare? trur dere Internett kommer seg på den stasjonære da?! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Det kan jo være noe problem med USB i den stasjonære. Hvis du går inn på enhetsbehandling (kontrollpanel) på den stasjonære maskinen, så sjekk at det ikke er varsling (gult spørsmålstegn) ved noen av enhetene. Beste driver til DWA-140 finner du her (første på listen): http://www.ralinktech.com/en/04_support/support.php?sn=500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå