Eriksendrul Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Må ordne meg noe så jeg kan få trådløst nett på dataen her i huset. Har en stasjonær på kabel nå men den kabelen går over stuegulvet og ned en trapp og er ikke så populært her i huset. Men jeg så litt på denne Wireless Adapte`n og lurte på om det egentlig bare er og plugge den i og instalere også wips trådløst nett ? Eller er det noen andre av disse Produktene dere heller anbefaler ? har prøvd USB dings til trådløst nett, Det funka men det funka dårlig. Takk for alle svar PS: Rekkevidden må være lang + at modemet befinner seg i etasjen under. inne på et vaskerom som består av fliser dvs dårlig signaler ut derfra Endret 4. mars 2012 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Skal fungere som du sier det der. Har ikke prøvd tp-link før men har et dlink kort. bare og plugge inn kanskje legge inn driver også vips har du trådøst nett på din stasjonære pc Edit Angående rekkevidde plerier pci kort og ha litt bedre rekkevidde en usb adaptere. Men det kunne kanskje vært lurt og sjekket med en bærbar pc og se om den får tilstrekelig med rekkevidde. Endret 4. mars 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 ja de får internet med bærbare i samme etasje men vet ikke hvor bra. er foresten ikke jeg som skal ha det men en kamerat. skal høre med han om signalet er bra på de bærbare Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 alle kortene som jeg ser på så sier mange de funker bra men er det dårlig komentarer er det pga rekkevidde. noen som vet om kort med bra rekkevidde ? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Slenger meg på denne, da det er samme sak. Jeg har internett via kabel fra veggen og plugget den i den stasjonære PCen for å få internett her. Men skal jeg ha internett på PS3en må jeg fysisk ta ut kabelen fra den stasjonære PCen og sette den inn i PS3en. Det sier seg selv at det blir tungvindt i lengden. Ikke har jeg trådløst internett her heller. Jeg tenkte å løse det helt enkelt ved å la den stasjonære PCen og la de andre tingene (PS3, 3DS, laptop, telefon) få tilgang til internett via den. Men hva blir det enkleste? Prøvde å bruke en router, men plagdes så lenge at jeg gav opp. Kan jeg bruke et USB-adapter som f.eks denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617287 Er det i så fall bare å plugge det inn og la de andre lete etter et Access Point, eller noe sånt? Har ikke drevet med nettverk på over ti år, så har lite peiling. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg har en sånn. den fungerer bra den har ikke problemer med rekkevidde eller ustabilitet. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Takk, skal bestille den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå