nomore Skrevet 4. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2012 Hei! Eg vurderer å kjøpe meg en Pelicase 1400 for å montere en del elektronikk i. Eg ser at det er mulig å få panelramme til bunnen som gjør det enkelt å lage et elektronikkpanel, noe som er genialt. Spørsmålet mitt er, som eg ikke har klart å finne svar på via Google, er om det samme panelet kan brukes i lokket? Pelicase 1400: http://peli.com/en/estuches-pequenos-de-proteccion-total-1400.html Eg har sjekket at lokket er dypt nok til det eg skal montere(en skjerm), men er usikker på om den er dyp nok til ramme + panel, evnt om det er fester i lokket til rammen(slik det er i bunnen). Takker for svar Lenke til kommentar
avo Skrevet 5. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2012 Litt vanskelig å si om det passer - er en liten kant på "bunnen" som ikke er i lokket, så det spørs hvordan panelrammen er festet. Ellers - om du kan få tak i Stormcase (som også er Peli etter at de ble kjøpt opp), er disse mye bedre enn Peli.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2012 Har nå bestilt en 1400 med et panelrammesett. Selger sier at det ikke er festeanordninger i lokket for panelrammen, men at det kan gå ann å montere den med litt DIY løsninger. Kanskje. Bestilte derfor kun ei panelramme i første omgang, så får eg se om eg bestiller to Hva er forskjellen på Storm og Pelicase egentlig? Størrelsesmessig er det iM2100 som er sammenlignbar med 1400, og de ser relativt like ut. Litt forskjell på ventilene og på selve klammelåsene. Lenke til kommentar
avo Skrevet 5. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2012 Er låsene som er den største forskjellen. Peli sine knekker (i kulde),eller du knekker fingere og negler på dem. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2012 Det med låsene på Pelicase har eg lest om, men så vidt eg forstår skal de nye(fra 2011?) være bedre på dette. Den eg har bestilt bestilte eg i en farge som ikke var lagerført, så eg regner med å få den nye modellen. Ellers er ikke kulde et problem. Når utstyret som er i skal brukes så er det 5-10 plussgrader, eller mer. Men takk for svar Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mars 2012 Har nå fått kofferten. Låsene er absolutt av den fastere typen, men eg føler ikke at det blir et problem. Heller en fordel. Men nå er den kun testet innendørs da Når det gjelder å bruke rammen i lokket så er det god plass, og ramma "glir" rett inn. Utfordringen er at det ikke er noe festehull til den slik det er i bunnen. Men dette er løsbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå