Gå til innhold

Hjemme "workout"

Anbefalte innlegg

Okey, Jeg fant ut for litt siden at jeg MÅ begynne og trene litt mer osv snart.

Er i en alder av 15-16 (2 månder). Jeg veier sirka 75 KG, er 180 høy.

Jeg er kanske skinny osv. Hvet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvor jeg ligger hen, siden hvor mange pushup jeg tar spiller vell ingen rolle osv.

Jeg tar Planken i 1.10 værtfall, og 10-20 pushups, kommer an på formen.

Jeg var og så på priser på helse senter som spensts osv, men de er svine dyre. Så blir hjemme treninger uten utstyr for det meste. Kjøper kanskje en pull up stang snart.

Men er det noen her som trur de kan hjelpe meg med og sette opp et trenings program hvor jeg bruker bare øvelser og kropp. Så jeg kan bygge muskler på hele kroppen egentlig, helst armer og mage.

Diett osv tar jeg meg av selv. Trenger ikke det egentlig siden jeg har ikke mye fett på kroppen.

Takker, tar imot tips og triks også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor bor du? Spenst og sats er ikke akkurat de eneste alternativene.

Bor på Jessheim i Akerhus, er en lokal gym her. Men de ville bare ha atteåringer og oppover..

Det du ikke har mye fett på kroppen trenger ikke bety at du spiser riktig, og i hvert fall ikke optimalt for å bygge muskler.

Jeg hvet, spekulerte kanskje litt feil. Mener at jeg ikke trenger det like mye som en so liksom

må miste mange kilo osv også.

Sant som Kevlar sier. Vet om flere sentere i området hvor jeg bor som koster helt nedi 250 kroner i måneden. (Om en slik pris hjelper).

Som sitert over her, Gymmnen foretrekker 18åringer bare.. Så er litt stuck.

Lenke til kommentar

Jeg trente lenge hjemme før, og du kan finne mange oppsett som fungerer bra. Det beste er om du i tillegg har en trapp som gjør at du kan henge under + en lekeplass eller lignende i nærheten. Da er det bare fantasien som setter grenser.

Men uansett, her har du et program som du kan bygge på og etterhvert gjøre vanskeligere:

Bryst/triceps:

Her kjører du et oppsett blandet av forskjellige typer pushups. Dette er beinhardt, og du bygger på etterhvert som du blir sterkere:

I starten kan du f.eks. kjøre;

8 stk pushups, bred stilling. Her snakker vi utenfor skuldrene.

Pause

8 stk diamond-pushups. Form en "diamant" med fingrene, eller en trekant som vi ofte bruker her i norge, under brystet. Albuene skal være rett under/litt utenfor skulderbredde.

pause

8 stk smale pushups. Sett hendene nesten sammen og kjør.

pause

8 stk dips på en stol.

Det over er et eksempel på en rutine. Ikke dermed sagt at det er sånn du MÅ gjøre det, men denne kjører størsteparten av brystet og triceps hardt. Gjør om på repetisjoner, pauser osv. Personlig supersetter jeg hele rutinen, noe som funker fett.

Biceps/rygg:

Pullups, pullups, pullups. All the way. Varier pullupene, gjør de vanskeligere, fortere, tregere, flere, færre. Gjør chinups for biceps.

I tillegg kan du variere med roing, at du finner en stokk eller noe langt og tynt som veier litt og gjør stående roing med den.

Mage/Korsrygg:

Her har man så vanvittige muligheter at her foreslår jeg at du finner det som passer deg best.

Men uansett, et eksempel fra min egen hjemmetreningsrutine:

Gjør rygghev på en puff eller over sofakanten.

Planken

Sidehev over sofakant/decline situps over nevnte kant.

Bein:

Lunges, knebøy. 'nuff said

Lenke til kommentar

Kjør militær treningsprogram. Trur det er noe av det beste, spesielt med tanken på din alder og forhold.

Der kjører du push-ups, dips, kroppheving, sit-ups, jogging og svømming.

Søk litt på nettet for å finne riktig måte å gjere ting på (altså teknikk), slik at du unngår å skade deg.

Eller ta deg ein tur på treningsenteret, bestill ein time med personlig trener (eller spør om du kan stille han eit par spørsmål) og be han vise deg disse øvelser. Spesielt dips og sit-ups.

Det med diet, spiss litt meir enn det du gjer no (når du bjynner å trene). Prøv å spise meir frukt og grønnsaker, meir fullkorn mat og mye mat som inneholder protein (kylling, fisk, kjøtt, meieri-produkter).

Lenke til kommentar

Jeg trente lenge hjemme før, og du kan finne mange oppsett som fungerer bra. Det beste er om du i tillegg har en trapp som gjør at du kan henge under + en lekeplass eller lignende i nærheten. Da er det bare fantasien som setter grenser.

Men uansett, her har du et program som du kan bygge på og etterhvert gjøre vanskeligere:

Bryst/triceps:

Her kjører du et oppsett blandet av forskjellige typer pushups. Dette er beinhardt, og du bygger på etterhvert som du blir sterkere:

I starten kan du f.eks. kjøre;

8 stk pushups, bred stilling. Her snakker vi utenfor skuldrene.

Pause

8 stk diamond-pushups. Form en "diamant" med fingrene, eller en trekant som vi ofte bruker her i norge, under brystet. Albuene skal være rett under/litt utenfor skulderbredde.

pause

8 stk smale pushups. Sett hendene nesten sammen og kjør.

pause

8 stk dips på en stol.

Det over er et eksempel på en rutine. Ikke dermed sagt at det er sånn du MÅ gjøre det, men denne kjører størsteparten av brystet og triceps hardt. Gjør om på repetisjoner, pauser osv. Personlig supersetter jeg hele rutinen, noe som funker fett.

Biceps/rygg:

Pullups, pullups, pullups. All the way. Varier pullupene, gjør de vanskeligere, fortere, tregere, flere, færre. Gjør chinups for biceps.

I tillegg kan du variere med roing, at du finner en stokk eller noe langt og tynt som veier litt og gjør stående roing med den.

Mage/Korsrygg:

Her har man så vanvittige muligheter at her foreslår jeg at du finner det som passer deg best.

Men uansett, et eksempel fra min egen hjemmetreningsrutine:

Gjør rygghev på en puff eller over sofakanten.

Planken

Sidehev over sofakant/decline situps over nevnte kant.

Bein:

Lunges, knebøy. 'nuff said

Ja Takker, Tenkt og kjøpe meg en sån Pull Up bar for veggen. Pluss en matte, er vell det

eneste jeg trenger egentlig for og trene hjemme.

Kjør militær treningsprogram. Trur det er noe av det beste, spesielt med tanken på din alder og forhold.

Der kjører du push-ups, dips, kroppheving, sit-ups, jogging og svømming.

Søk litt på nettet for å finne riktig måte å gjere ting på (altså teknikk), slik at du unngår å skade deg.

Eller ta deg ein tur på treningsenteret, bestill ein time med personlig trener (eller spør om du kan stille han eit par spørsmål) og be han vise deg disse øvelser. Spesielt dips og sit-ups.

Det med diet, spiss litt meir enn det du gjer no (når du bjynner å trene). Prøv å spise meir frukt og grønnsaker, meir fullkorn mat og mye mat som inneholder protein (kylling, fisk, kjøtt, meieri-produkter).

Ja tenkte på dette, men er jo ikke Body builder heller da hehe, er velid skinny. Men begynner og

få en liten mage Så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...