JoseCuervo Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Kan bli bra dette .Gamepad og stor tv. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Om en ser bort ifra at det virker veldig rart å ikke ha noen analoge stikker til å flytte på. Og ser på presisjonen en har så virker det ekstremt lovende. Omtrent samtlige fps spill på konsoll har en form for auto aim som hjelper spilleren. Dette behøver en ikke med en slik kontroller. Det vil bety at spillene ikke behøver å hjelpe den som spiller så mye og at dem som normalt ville foretrekke en mus pga presisjonen nå kan ta ibruk en slik og fortsatt ha forholdsvis den samme presisjonen. Dette kan jo forandre på alt som har med håndkontrollere å gjøre. Både dagens og neste generasjons kontrollere. Synes det er litt rart at konsoll spillere ikke jubler mer over hva Valve viser her og ønsker dette til sine systemer om det virker så bra som det ser ut som. Barrièren mellom konsoll og pc blir bare mer å mer visket ut. Snart så er det bare dem eksklusive spillene det står på. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Vil spill bli optimalisert slik de blir mot konsoll? Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Tviler på det da steam machines kommer til å ha forskjellig HW. Blir spennende å se hva de kan klare, eventuelt prisene. AMD sitt 'mantle' API burde jo kunne implementeres i Steam OS/Linux og gjøre Radeonkort meget atraktivt. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Da vil den nok ikke knuse konsollmarkedet. Det enkle med konsollen er: - Slipper å oppgradere maskinvare - Spill er optimalisert mot (selv om du har allerede hatt den i 5 år) - Spille med venner er meget enkelt (mye takket være integrert chat system m.m) Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Vil spill bli optimalisert slik de blir mot konsoll? Ikke på samme måte som med en konsoll nei. Men en vil i mange tilfeller ha så mye mer kraft i disse Steam Maskinene at en ikke vil på noen måte få noe dårligere grafikk en optimalisert spill kode til PS4 eller XBO. Da vil den nok ikke knuse konsollmarkedet. Det enkle med konsollen er: - Slipper å oppgradere maskinvare - Spill er optimalisert mot (selv om du har allerede hatt den i 5 år) - Spille med venner er meget enkelt (mye takket være integrert chat system m.m) En behøver ikke å oppgradere maskinvaren i en Steam Machine heller om en ikke ønsker det. Men jeg tipper at dem fleste som kjøper en slik maskin vil heller oppgradere den med en bedre GPU isteden for å vente i 6år eller mer for å få bedre grafikk. Hvordan en skal få en typisk konsoll bruker til å kunne oppgradere enkelt det er dog uvist. Enten så kan en informere hvor enkelt det faktisk er, eller så muligens det blir mulig å levere en maskin til diverse butikker for en rask oppgradering. Det er tross alt bare å nappe ut et kort å sette inn et nytt om det er GPU som skal skiftes. Har en lekt med Duplo så er ikke dette vanskeligere. Og med Steam OS så tipper jeg dette med drivere osv ordner seg helt automatisk. Det burde gjøre det ihvertfall. Når det kommer til optimaliserte spill så er jo dette noe som ikke blir tilfellet på Steam Machines da det vil være så mange hardware konfigurasjoner der ute. Men da igjen så spørs det jo hva standard utgaven vil ha av grafikk...det skal jo strengt tatt ikke så mye til å slå det som er i både PS4 og XBO. Kommunikasjon med venner blir uten tvil godt i integrert i Steam OS. Det er jo det allerede i Steam og i Big Picture mode. Lenke til kommentar
X672 Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Vekker liv i denne tråden. Kontrollen gjør det vertfall veldig spennende. Noe av det jeg syter med når det kommer til konsoll og kontroll er FPS-spill. Ut i fra videoen så ser det ut som de har taklet dette på en elegant måte. Ser at han må dra tommelen over styreflaten 3-4 ganger berre for å få musepilen/sikte fra ein ende til den andre eller at han tar ein rask sveip men da er jo all kontroll over musepilen/sikte vekke. Er sikkert mulig å stille sensiviteten men trur det vil vera veldig vanskelig å ha noko som helst pressisjon vist den er veldig høg, ser at han gjer det noko lunde greit i CS:GO men vil forsatt sei at det er rimelig langt unna mus og tastatur. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Det er nok ikke på mus og tastatur-nivå, det har de vel egentlig heller ikke sagt, bare at det er nesten like bra, men en bedre enn vanlig håndkontroll kan det absolutt være, jeg tror jeg skal teste en sånn stil stue-PCen. AtW Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Svaret på title er nei. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Vekker liv i denne tråden. Kontrollen gjør det vertfall veldig spennende. Noe av det jeg syter med når det kommer til konsoll og kontroll er FPS-spill. Ut i fra videoen så ser det ut som de har taklet dette på en elegant måte. Mulig dette er bra sammenlignet med en typisk 360-kontroll, men det er totalt uholdbart sammenlignet med mus/tastatur: Han bruker tre-fire ganger lengre tid på å sikte enn meg, og han er i tillegg mindre presis. I Civ V virker det like naturlig å bruke kontrolleren som å slå ned gjerdestolper med skrutrekker. Papers Please har jeg ikke spilt, men så noe klumsete ut der også. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Tviler på at dette blir noen stor konkurrent mot konsollene. Den utfordrer liksom ikke konsollene der de er gode og har sine fordeler, og jeg ser ærlig talt ikke for meg at vanlige folk går mann av huse for å kjøpe det som, utifra hva jeg kan forstå, egentlig kun er en pc. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Tviler på at dette blir noen stor konkurrent mot konsollene. Den utfordrer liksom ikke konsollene der de er gode og har sine fordeler, og jeg ser ærlig talt ikke for meg at vanlige folk går mann av huse for å kjøpe det som, utifra hva jeg kan forstå, egentlig kun er en pc. Hva mener du er fordelene til konsoller? AtW Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hva mener du er fordelene til konsoller? AtW Enkelhet, lik hardware, god optimalisering osv, Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Enkelhet, lik hardware, god optimalisering osv, Jeg tenker mer fra ett forbruker-perspektiv "lik hardware" og "god optimalisering" er ikke noe forbrukeren bryr seg om direkte, hva slags resultatet har dette som er en fordel for forbrukeren? Ellers ser jeg ikke hvordan en slik boks ikke utfordrer konsoller på enkelhet. AtW Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg har ikke tro på at Steambox vil konkurrere med konsoller. De lever fint side om side. Jeg har mest tro på at SteamOS kan komme til å gjøre Windows unødvendig for gaming på sikt, og DET er crazy det. 1 Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Tja, vil heller si at Steambox kommer til å ta opp kampen mot Alienware og andre slike firmaer enn konsoller. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg tenker mer fra ett forbruker-perspektiv "lik hardware" og "god optimalisering" er ikke noe forbrukeren bryr seg om direkte, hva slags resultatet har dette som er en fordel for forbrukeren? Ellers ser jeg ikke hvordan en slik boks ikke utfordrer konsoller på enkelhet. AtW Det er jo kanskje noe av hovedgrunnen til konsollenes suksess. Har du en playstation eller xbox kan du sette inn spill som er laget for den, uten noe mer om og men. Du vet alle spillene til konsollen funker og du trenger aldri stille inn grafikken osv. Det er denne enkelheten som gjør konsollene så appelerende for mange. Du slipper å oppgradere og du vet at alle spillene fungerer på den. Om steamboxen kommer med forskjellige oppsett vil ikke den samme enkelheten gjelde, og jeg regner med at du etterhvert vil finne spill til steambox som ikke alle steamboxer kan kjøre. Eller med andre ord, du har en pc som først og fremst fortsatt er en pc, og dermed ikke utfordrer konsollene der de er sterkest. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Tja, vil heller si at Steambox kommer til å ta opp kampen mot Alienware og andre slike firmaer enn konsoller. Det inntrykket jeg også har. Som nevnt over virker det ikke på meg som om den tar opp kampen mot konsollene der de er best, men heller vil prøve å kapre pc folket. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg tenker mer fra ett forbruker-perspektiv "lik hardware" og "god optimalisering" er ikke noe forbrukeren bryr seg om direkte, hva slags resultatet har dette som er en fordel for forbrukeren? Ellers ser jeg ikke hvordan en slik boks ikke utfordrer konsoller på enkelhet. AtW Blir litt som med Apple vs android, hvor dagens konsoller er Apple. Steamboxen synes jeg dog ikke gjør noen god jobb hittils med å være android, så ser ikke hvordan dette skal spise inn på " Apple ". Hvilken gruppe sikter de seg inn på ? Pc folk vil forbli på pc pågrunn av presisjonen med mus og tastatur og resten av pc opplevelsen. Konsoll folket kjøper konsoll pågrunn av det unike skreddersydde oppsettet, eksklusive spillene som ikke kommer på pc eller andre rivaliserende konsoller osv... Hva gjør at folk vil bytte over til steambox ? Spillene blir jo ikke noe penere eller bedre. Oppsettet blir slik konsoll folk ikke vil ha. Det vil kreve vedlikehold og skreddersying av brukeren selv, noe konsoll folk nettopp styrer unna. En rar kontroller som kan gi en halvgod opplevelse på typiske pc spill, og kanskje gi en bedre opplevelse på multi/konsoll spill. Etc... Skal bli spennende å se hva som skjer iallefall. 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Tja, vil heller si at Steambox kommer til å ta opp kampen mot Alienware og andre slike firmaer enn konsoller. Nå er jo ikke Steam Machine 1 maskin ifra 1 produsent. Steam Machine er noe alle produsenter kan lage, Dell,Acer,Samsung, Alienware eller Ola Nordmann kan bygge en selv. Det er jo strengt tatt en PC slik vi kjenner den idag men med at annet OS en Windows. Et OS laget for spill med et konsoll grensesnitt og med en håndkontroller for alle type spill enten det er laget for det eller ikke. Blir litt som med Apple vs android, hvor dagens konsoller er Apple. Steamboxen synes jeg dog ikke gjør noen god jobb hittils med å være android, så ser ikke hvordan dette skal spise inn på " Apple ". Hvilken gruppe sikter de seg inn på ? Pc folk vil forbli på pc pågrunn av presisjonen med mus og tastatur og resten av pc opplevelsen. Konsoll folket kjøper konsoll pågrunn av det unike skreddersydde oppsettet, eksklusive spillene som ikke kommer på pc eller andre rivaliserende konsoller osv... Hva gjør at folk vil bytte over til steambox ? Spillene blir jo ikke noe penere eller bedre. Oppsettet blir slik konsoll folk ikke vil ha. Det vil kreve vedlikehold og skreddersying av brukeren selv, noe konsoll folk nettopp styrer unna. En rar kontroller som kan gi en halvgod opplevelse på typiske pc spill, og kanskje gi en bedre opplevelse på multi/konsoll spill. Etc... Skal bli spennende å se hva som skjer iallefall. Jeg har spilt på PC i mange år nå, ikke fordi jeg vil men fordi jeg må. Jeg tørr tippe at mange vil droppe Windows for Steam OS. Og kjøre en kombinasjon med tradisjonell mus & tastatur og med denne nye kontrolleren som virker presis nok (gjenstår å se selvfølgelig) til å tilogmed tilfredsstille dem fleste mus brukerne der ute. Jeg tror mange ikke er så interisert i "resten av PC opplevelsen" for å være helt ærlig. Det får en gjort med mobiltelefon,nettbrett,laptopp eller en stasjonær arbeids maskin. Når det kommer til konsoll spillere så tror jeg det er mer det at dem ikke vil ta ibruk mus & tastatur og at dem vil spille på et TV som er greia. Dette er ting som en kan gjøre idag med en PC men det er noe som virker komplisert og tungvint for dem som måtte vite dette...samt at det ikke er et grensesnitt som er fokusert på spill etc. Det er en slags myte om at konsoll eiere ikke bryr seg om grafikk. Dette er feil...det ser en jo klart i den evige krangelen som har vært siden tidenes morgen om hvilke versjon av et spill som ser bedre ut. Og like klart denne kommende generasjon av konsoller. Jeg tror at konsoll spillere er like dedikerte som PC spillere ved at dem investerer mye tid og penger på sin hobby. Hvor det har tidligere vært Windows og mus & tastatur og en hardware jungel som har skremt dem bort. Så tror jeg at diverse Steam Machines kan snu dette. Steam OS, kontrolleren og en maskin designet for å plasseres i en stue tror og håper jeg vil virke så enkelt at en Steam Machine kan bli et alternativ eller et tillegg til en tradisjonell konsoll eller Windows basert PC for mange som er glad i spill.. Det skal ikke mye til å overgå hva som er i XBO eller PS4 og en Steam Machine vil til enhver tid ha muligheten til å være ekstremt overlegen dagens og den kommende konsoll generasjonen. Hvor en før måtte sitte med grafikk som begynner å vise sin alder så kan en nå nappe ut et kort og få en oppdatert spill opplevelse. Men det gjenstår å se..jeg håper virkelig Steam OS blir en gedigen suksess. For det vil da uten tvil ta takk i konsoll hverdagen slik vi kjenner det å fille riste det. Endret 14. oktober 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå