Gå til innhold

Mp3 til wav, ikke nok plass på cd

Anbefalte innlegg

Hva må jeg gjøre for å få plass til alle låtene, 12-15 stk, på en cd, når jeg converterer de fra mp3 til det orginale wav-formatet?

Det blir alltid for lite plass, uansett hvilket brennerprogram jeg bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilletiden på cd'n er 72,31 minutter. Det er 14 låter, og når de er konvertert fra Mp3 til wav tar de over 1,4 Gb tilsammen.

Roger Waters med "Amused to Death"

Akkurat det samme skjer med andre cd'r og artister. Etter convertering blir filene alt for store til å få plass på en cd.

Endret av tibbs
Lenke til kommentar

har noen av MP3-ene blitt enkoda til 48000Hz?

Hvis du har et skikkelig brenneprogram til audio-CD så skal det kunne ordne alt sammen for deg når du importerer MP3-ene. Eneste jeg husker i farta er Nero, men om det finnes lengre aner jeg ikke.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Da er det noe annet galt. Formatet skal være PCM, 44100Hz, 16-bit stereo på WAV-filene. Alt annet blir galt. Størrelsen på WAV-filene skal komme på rett rundt 800MB ved full audio-CD. Totallengden på alle WAV-filene skal ikke komme over 80 minutter.

Hvis ikke er de enten i feil format eller fulle av "null samples".

Lenke til kommentar

De tar like mange minutter på CD-plata om det er hva du spør.

Om du spør om lydkvaliteten kommer til å bli lik, så er svaret nei, 320kbps-versjonen vil være mer lik kildematerialet MP3-en er laget av. Det er fordi MP3 er lossy komprimering, jo lavere bitrate du encoder til, jo mer nøyaktighet og kvalitet mister du, og du får ikke den kvaliteten tilbake om du konverterer den til noe annet etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...