tibbs Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Hva må jeg gjøre for å få plass til alle låtene, 12-15 stk, på en cd, når jeg converterer de fra mp3 til det orginale wav-formatet? Det blir alltid for lite plass, uansett hvilket brennerprogram jeg bruker. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Hvor lang er samlet spiletid på låtene? En CD har en maksimal lengde på 74 minutter. http://gizmodo.com/5...74-minutes-long Endret 4. mars 2012 av Hårek Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Brenner du wav filene ut på en data-CD? sånn som med vanlige filer? Da vil du ikke få plass. Den vil heller ikke fungere i vanlige CD-spillere. Du må brenne plata som audio-CD. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Wav-filene får vel like mye plass om de brennes som data eller audio? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Wav-filene får vel like mye plass om de brennes som data eller audio? Nei. Som data-filer blir det lagret CRC-koder, filtabeller og diverse i tillegg. Som audio-CD er det kun lyddataene som lagres. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Jøss, hvor mye plass tar disse da? Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Spilletiden på cd'n er 72,31 minutter. Det er 14 låter, og når de er konvertert fra Mp3 til wav tar de over 1,4 Gb tilsammen. Roger Waters med "Amused to Death" Akkurat det samme skjer med andre cd'r og artister. Etter convertering blir filene alt for store til å få plass på en cd. Endret 4. mars 2012 av tibbs Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) har noen av MP3-ene blitt enkoda til 48000Hz? Hvis du har et skikkelig brenneprogram til audio-CD så skal det kunne ordne alt sammen for deg når du importerer MP3-ene. Eneste jeg husker i farta er Nero, men om det finnes lengre aner jeg ikke. Endret 4. mars 2012 av sedsberg Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Jeg har prøvd med 48000hz, og 22050hz, blir for stort uansett. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Du skal ikke trenge å omgjøre til WAV. Start brenneprogrammet velg at du skal lage ny Audio-CD (viktig!), legg til mindre enn 74 minutter med MP3-er og trykk start. Endret 4. mars 2012 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Da er det noe annet galt. Formatet skal være PCM, 44100Hz, 16-bit stereo på WAV-filene. Alt annet blir galt. Størrelsen på WAV-filene skal komme på rett rundt 800MB ved full audio-CD. Totallengden på alle WAV-filene skal ikke komme over 80 minutter. Hvis ikke er de enten i feil format eller fulle av "null samples". Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Fikk det til nå med et annet program. Da gikk det automatisk direkte fra Mp3 til wav ved brenning. Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Når man brenner fra mp3 til wav, har det da noen betydning hvilken bitrate mp3-fila har? Om det f.eks er 128 eller 320, blir den ferdige wav samme resultatet uansett? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 De tar like mange minutter på CD-plata om det er hva du spør. Om du spør om lydkvaliteten kommer til å bli lik, så er svaret nei, 320kbps-versjonen vil være mer lik kildematerialet MP3-en er laget av. Det er fordi MP3 er lossy komprimering, jo lavere bitrate du encoder til, jo mer nøyaktighet og kvalitet mister du, og du får ikke den kvaliteten tilbake om du konverterer den til noe annet etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå