Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Våte drømmer.... om familiemedlemmer.


Anbefalte innlegg

Ja, synes dette er ganske ekkelt: De få gangene jeg har våte drømmer så gjør jeg da enten ting med moren eller en av søstrene mine.. Jeg synes dette er ganske så ekkelt (selv under drømmen) og lurer på om dette er normalt, eller om det er noe som feiler meg.

 

Takk for seriøse svar :)

 

Postet av anonym: b849e2cf7ca62302d84cedba488e9b21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er "normalt" fordi man ikke kan styre hva man drømmer..

 

Jo det er jeg klar over. Men har hørt at drømmer går ut på tanker i underbevisstheten din og lignende. Så er ikke så sikker selv, og synes ikke at det er noe deilig i det hele tatt å ha sånne drømmer hvis du skjønner hva jeg mener. Får vel bare runke og ha sex så mye som mulig da :blush:

 

Postet av anonym: b849e2cf7ca62302d84cedba488e9b21

Lenke til kommentar

Drømmene bruker biter av informasjon fra hukommelsen. Når jeg drømmer kan godt en kompis fra ungdommen dukke opp, men i en helt annen setting enn jeg faktisk kjente ham. Bare om jeg våkner midt i drømmen lurer jeg på hvorfor han var der. Eller jeg kjører rundt med mine egne barn i bilen min far hadde når jeg var 10 år gammel. Det er ting som har gjort inntrykk på deg i livet som ligger lett tilgjengelig for drømmene. Derfor er ofte familien med i drømmene, enten de nå er positive eller negative.

 

Noen drømmer handler om "ekle" ting, ting som bevissteheten ville tvinge deg til å ikke tenke på - eller avfeie som irasjonelle - om du var våken. Det er fantasien som får leke fritt og uten hemninger. Forskjellen på deg og meg og si en Roald Dahl er at vi bare drømmer om snodige ting, han lot fantasien løpe i våken tillstand og skrev bøker av det.

 

Slike drømmer har alle. Så våkner vi og tenker huff. Ingenting å bry seg om.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Pleier ofte å drømme at jeg har sex med jenter, og i drømmene håper jeg på at det ikke bare er en drøm. Blir like skuffet hver gang jeg våkner opp.

 

Drømmer gir stort sett ingen mening. Det er bare masse vissvass som dukker opp helt tilfeldig, men fy faen så deilig det er å drømme noen ganger. Et alternativ til virkeligheten.

Lenke til kommentar

Vil påstå at det ikke er noe galt med å ha slike drømmer , har selv hatt noen drømmer som ikke har vært helt kurrante, spesielt når man har sex der med ei ung nabojente i tenårene , men det er ikke så mye man kan gjøre siden fantasien løper løpsk som Tom Waits for Alice sier.

I drømmene gjør man jo ofte ting som strider direkte mot all sunn fornuft og reglene man har i det normale livet.

 

Er dette derimot noe som plager deg så ta en prat med en psykolog og se om det kan hjelpe, kan jo være noe som faktisk utløser disse drømmene og det kan være greit å finne ut.

 

Er du derimot i alderen 14 - 24 så skal du ikke tenke så veldig mye på det , man har mange rare drømmer på det tidspunktet og hormonene i kroppen vår går jo berserk.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg er ikke en stor fan av drømmetolkning, men liker å lese om det av og til. Det er ikke så lenge siden jeg leste noe lignende. (Kunsten å leve - Henry Andersen)

 

"En ung mann kom til time fullstendig nedbrutt av skyldfølelse etter å ha drømt om samleie med moren. Jeg spurte ham om hvilke egenskaper som var typiske for moren, og han svarte at hun tross for mye motgang var sterk og glad. Han gikk med lette skritt ut av mitt kontor etter at jeg hadde fortlt ham at drømmen betydde at han dagen før hadde hatt fin kontakt med akkurat disse egenskapene hos seg selv."

 

Jeg synes ikke det høres så galt ut.

 

Tenk så mye som påvirker hva vi drømmer om. Alt vi ser, hører, opplever, sanser. Alt vi registrerer både bevisst og ubevisst. Gamle minner, følelser, alt mulig. Litt herfra og litt derfra, og vi ender opp med å drømme de mest absurde ting. Jeg vil tro de drømmene dine er ganske normale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...