Gå til innhold

Lønnsforskjell forsvarsadvokater og andre advokater

kakakO

Anbefalte innlegg

Leste nettopp om en advokat som tok for mye betalt (iflg tiltalen) og har nå blitt siktet.

www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/advoka...ingrett-3722563.html

Dette får meg til å undre på ting jeg har hørt rykter om før, nemlig at forsvarere må basere seg på den statlige salæren (925 ,-) som er utrolig lite, med tanke på alle utgiftene som må dekkes (kontor, sekretær osv). I tillegg kan man ikke fakturere for antall timer man faktisk jobber med saken, eks. leter i rettspraksis osv, men kun i klientmøter og ved rettsaken.

Så til det store spørsmålet - Tjener forsvarere generelt lite ifht andre type advokater - la oss si en som jobber i et lite / middels forretningsadvokatfirma som gjerne tar opp mot 1500 kr i timen??

Tenker på å bli forsvarer men etter fem års med hardt arbeid vil jeg ikke tjene mindre enn gjennomsnittet...

Hadde vært veldig fint (!!!) med tanker / refleksjoner . (beklager hvis jeg har spurt om noe dumt , men dette interesserer meg veldig)

Hadde også vært fint å få vite om det er vanskelig å få seg fullmektig stillting som strafferettsadvokat i oslo. er det skyhøy konkurranse osv? Igjen er dette rykter jeg har hørt som jeg ikke aner stemmer eller ikke, men får jo meg til å tenke meg om to ganger .... TAKK FOR SVAR FRA FOLK SOM HAR PEILING!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...