Gå til innhold

Maskina piper hele tiden

Anbefalte innlegg

Har fått et stort problem med at maskina piper hver gang ved oppstart. Og det fortsetter den med i det uendelige. Jeg får ingenting opp på skjermen. Jeg løftet den et lite stykke uten å riste på den eller å ta bort i noe.

Da jeg koblet den til skjerm og TV startet den å pipe. :woot:

Er det noe som er løst? Jeg har sjekket at grafikkortet er fast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok skal sjekke det. Men nå har jeg funnet ut at det piper ca 40 ganger i full fart, så stopper det og begynner å pipe ca 30 ganger til. Dette skjer under oppstarten, nå funker PC`en helt fint, kan sitte å surfe helt flott på nettet, og merker heller ikke noe forskjell ellers, men noe er helt klart ikke som det skal med tanke på pipelyden.

Lenke til kommentar

"Slå opp i manualen" er det elendigste rådet jeg hører, folk som ikke har bedre ting å komme med enn det kan la være å svare.

Jeg hadde det samme problemet for en stund siden, det ula og peip, og biosen sa ingenting om at det var noe galt. Så installerte jeg winbond hardware doctor (ikke sikkert det funker på ditt hovedkort, men det finnes sikkert alternativer), og overvåket hva som skjedde inntil det begynte å pipe. Det viste seg at det var temperaturen på chipsettet som ble for høy, så jeg byttet ut kjølepastaen på ribba, installerte en kabinett-vifte, og økte grensa for hvor alarmen skal gå med 5 grader. Nå funker alt glitrende igjen.

Lenke til kommentar
"Slå opp i manualen" er det elendigste rådet jeg hører, folk som ikke har bedre ting å komme med enn det kan la være å svare.

Jeg hadde det samme problemet for en stund siden, det ula og peip, og biosen sa ingenting om at det var noe galt. Så installerte jeg winbond hardware doctor (ikke sikkert det funker på ditt hovedkort, men det finnes sikkert alternativer).

Har du noen linker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...