Zetheus Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Har fått et stort problem med at maskina piper hver gang ved oppstart. Og det fortsetter den med i det uendelige. Jeg får ingenting opp på skjermen. Jeg løftet den et lite stykke uten å riste på den eller å ta bort i noe. Da jeg koblet den til skjerm og TV startet den å pipe. Er det noe som er løst? Jeg har sjekket at grafikkortet er fast. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 altså: fungerende pc->løftet->plugga på tv->konlusjon= enten noe løst inne eller tv-kablen "fuck-er"(for å si d litt fjortis ) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 ta og slå opp i manualen hva pipene står for og jobb utifra det Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Nettopp Tviler det er noe feil med TV kabelen. Den kom med gr.kortet. Har tatt ut i det, men den piper fortsatt... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 har du sjekket i biosen om du har fått slått på noen alarmer. Maskinen vil pipe hvis du f.eks. har slått på vifte alarmene og det ikke er koplet til noen vifter på alle portene. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Ok skal sjekke det. Men nå har jeg funnet ut at det piper ca 40 ganger i full fart, så stopper det og begynner å pipe ca 30 ganger til. Dette skjer under oppstarten, nå funker PC`en helt fint, kan sitte å surfe helt flott på nettet, og merker heller ikke noe forskjell ellers, men noe er helt klart ikke som det skal med tanke på pipelyden. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Hadde ikke slått på noen alarm, nei. Så det kan ikke være det, har også sjekket PC`en for virus, men fant heldigvis ikke noe. Så visst det er noen som har noen andre forslg, setter jeg veldig pris på det. Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Uhmm.. sitter du på tastaturet eller noe sånt? Høres nesten ut som om en tast har hengt seg opp.. Bk. Lenke til kommentar
whertigo Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 "Slå opp i manualen" er det elendigste rådet jeg hører, folk som ikke har bedre ting å komme med enn det kan la være å svare. Jeg hadde det samme problemet for en stund siden, det ula og peip, og biosen sa ingenting om at det var noe galt. Så installerte jeg winbond hardware doctor (ikke sikkert det funker på ditt hovedkort, men det finnes sikkert alternativer), og overvåket hva som skjedde inntil det begynte å pipe. Det viste seg at det var temperaturen på chipsettet som ble for høy, så jeg byttet ut kjølepastaen på ribba, installerte en kabinett-vifte, og økte grensa for hvor alarmen skal gå med 5 grader. Nå funker alt glitrende igjen. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Shølen hadde det samme problemet. Viste seg å være at den ene viften som ikke gikk.. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 "Slå opp i manualen" er det elendigste rådet jeg hører, folk som ikke har bedre ting å komme med enn det kan la være å svare. Jeg hadde det samme problemet for en stund siden, det ula og peip, og biosen sa ingenting om at det var noe galt. Så installerte jeg winbond hardware doctor (ikke sikkert det funker på ditt hovedkort, men det finnes sikkert alternativer). Har du noen linker? Lenke til kommentar
whertigo Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Sannsynligvis kom hovedkortet ditt med en slik diagnoserings-software. Søk på Google, så finner du nok noe som funker til hovedkortet ditt. Eller gå til hjemmesida til prodsenten. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Prøv å trykk N før det begynner å pipe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå