athlonx Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 hei, jeg har ett hovedkort da 061/078l AM3 eup 08166 02M som kjører en athlon 2 x3 445 3,1ghz og jeg lurer på om det hovedkortet klarer å kjøre en phenom 2 x6 1055t og hvis ikke hvilke andre prosessorer jeg har valg til å oppgradere til. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Kan man gå ut fra at du sitter med en Acer Aspire X3400? I så fall finnes en liste over spesifikasjoner her. Ikke så mye å gå på.... Lenke til kommentar
athlonx Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Kan man gå ut fra at du sitter med en Acer Aspire X3400? I så fall finnes en liste over spesifikasjoner her. Ikke så mye å gå på.... jeg har en packard bell imedia s3220 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Ser ut som hovedkortet skal støtte en Phenom II ja. Lenke til kommentar
athlonx Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 ja socket og alt stemmer og det står jo at lignende pc kjører på phenom x4 men dte jeg er usikker på er om hk klarer å levere nok strøm til en x6 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Det er snakk om en 95Watt cpu eller 125Watt kontra din gamle på 65Watt (antar jeg) så det skal i utgangspunkt gå bra. Kan være lurt å bytte strømforsyning om denne er på grenselandet, hvor stor er den? Lenke til kommentar
athlonx Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 den er på 250W men jeg har tenkt til å bytte kabinett til et midtower så jeg får litt bedre plass og kjøling så da bytter jeg jo bare strømforsyningen i samme slengen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Ikke regn med at hovedkortet støtter en prosessor med betydelig høyere TDP enn den som står i. Ferdig-PC'er er sjelden særlig oppgraderingsvennlige, noe du også ser av den svake strømforsyningen. BIOS er sannsynligvis også strippet for overklokkingsmuligheter. Jeg ville nesten ha droppet hele greia, og heller spart til en skikkelig oppgradering/ny PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå