Macklemore Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Hei, jeg har blitt hacket... Hva kan jeg gjøre? Hackeren har kontroll over min pc og kan skrive og bevege på musa. Han skrev i søkebaren at han var gud først Etterpå så skrev jeg også i søkebaren "Hvem er du? Hvordan kom du inn på pcen min?" Han svarte piratebay... Det syns jeg er litt rart fordi jeg har bare lasted ned 4 sanger og 5 filmer der? Men ihvertfall hvordan får jeg han ut av pcen min for alltid? Ble veldig klønete fordi jeg er trøtt Edit: heter vel har blitt hacket og ikke er blitt hacket? Endret 4. mars 2012 av Gurre 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Koble maskinen fra Internett først og fremst. 4 Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Er sikkert en keylogger, slett filen fra piratebay Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Restart pc i safemod med nett - ta en onlinescan. F.eks trendmicro sin. Da bør fjernstyringsprogram bli oppdaget skulle jeg tro Endret 3. mars 2012 av kandasa Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Sånn, dro ut nettverkskortet jegm er på en annen pc nå. flere tips? Edit: har sletta alt av filer som er lastet ned på piratebay nå. Skal ta den scannen så skal jeg starte pcen i sikkerhetsmodus. Hvordan gjør jeg det igjen? Endret 3. mars 2012 av Gurre Lenke til kommentar
uze Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Som Kandasa skrev, start PCen i safemode og skan PCen Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Har du ikke sett NCIS der Gibbs hjelper nerdene med hackeren? Trekk ut strømmen, vel! :!: OT: Får ikke vedkommende internett, kommer han heller ikke inn på din maskin. MEN han kommer vel inn igjen om du kobler til maskina til internett, så du har vel et lite problem framover da, så du må nok søke gjennom hele maskina for spyware/malware/virus. Om ikke det hjelper hadde jeg installert Windows på nytt, for å være sikker på å få en clean start. Og en ting til: Hold deg unna PirateBay. Det finnes så usansynlig mange andre mye bedre/sikrere trackere å laste ned fra. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Hei! Les igjennom og utfør: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 hehe 14 brukere leser emnet Har ikke lasta ned noe fra bukta på 2 uker nå. Kjøpte btw pcen brukt. Kan de være selgern som har lagt igjen drit til meg? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Han har ikke tilgang til å fjernstyre ved oppstart i sikker modus, så det er ikke et problem da. Vanligvis F8 under oppstart TS Edit: Ja, det kan være forrige eier, eller 'kompiser' som har hatt tilgang til PC og som leker seg med å ha lagt inn Endret 4. mars 2012 av kandasa Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 hehe 14 brukere leser emnet Har ikke lasta ned noe fra bukta på 2 uker nå. Kjøpte btw pcen brukt. Kan de være selgern som har lagt igjen drit til meg? Formaterte du ikke før du brukte maskinen?(gjerne to ganger...) Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Pappa formaterte for meg Har bare hatt 4 kompiser på besøk og ingen av dem er datakyndige. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) I hvert fall, gå igjennom denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 - legg igjen logger osv her. Endret 4. mars 2012 av Gjest Lenke til kommentar
veghov Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Mest sannsynelig har du blitt infisert av en RAT (remote access tool) Og da er det ikke altid at filen dukker opp i antivirus scann dessverre, men det er verd et forsøk. Grunnen til at de ofte ikke blir tatt av antivirus er at de blir som regel cryptet av et program, noe som gjør filen FUD (fully undeteceted) Som sagt ovenfor, start i safe-mode og kjør et online virus søk og eventuelt installer og kjør malware bytes. hvis den ikke finner noe så tror jeg det enkleste er å ta backup av det mest nødvendige og formater pc-en. Pass på så du ikke tar backup av RAT infiserte filen. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Hva slags ulemper kan det medføre at han har kontroll på pcen min? får han f.eks tilgang til familie pcen med alle feriebilder osv? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Hva slags ulemper kan det medføre at han har kontroll på pcen min? får han f.eks tilgang til familie pcen med alle feriebilder osv? Han kan få til det ja. Han kan i teorien gjøre hva pokker han vil. Hva som helst. Lenke til kommentar
veghov Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Tviler sterkt på at hackeren har tilgang til famile pc-en, eventuelt så er det blitt brukt en crypter som innholder lan eller Usb spread av filen slik at den har spredd seg rundt om i nettverket! Mest sansynelig så er familie pcen trygg! Som et tips så kan du dekke for web-cam på den infiserte pcen, siden de fleste (alle) RAT tools har både skjermopptak og webcam viser! Endret 4. mars 2012 av veghov Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Nå er ihvertfall pcen min i sikker modus skal scanne for malware osv nå. men mtp på at han skrev norsk er det selgeren som er der? hvor stor er sjansen for å finne en norsk hacker på piratebay. evt så bruker han kanskje google translate Edit: Har ikke webcam, jeg har mic men resten av huset sover og jeg snakker ikke med noen uansett. Endret 4. mars 2012 av Gurre Lenke til kommentar
veghov Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Tja det er sansynelig og møte på norske hackere, men dette spørs jo på hva du lastet ned. sjangsen er større hvis du laster ned "norsk" musikk en om du laster ned en engelsk sang. Som et tips til neste gang kan være og skanne alle nye filer på virustotal.com Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Nå kan jeg ikke mye om dette og hvis det stemmer at endel av disse RAT programmene ikke blir oppdaget, så må/bør de vel vises under prosesser slik at man kan få identifisert det litt mer via det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå