Aksjebloggeren Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Her er forøvrig gjennomsnittlig formue og inntekt etter alder (for 2007-2008) http://www.aftenposten.no/spesial/article2709211.ece#.T1NdGE9_H1w Merk at det er noen enkeltpersoner som trekker snittet opp ekstremt, mens de som har gjeld ikke trekker snittet ned tilsvarende fordi de regnes som 0 i formue. Se f.eks året 1923, her ble f. eks Olav Thon født Endret 4. mars 2012 av Aksjebloggeren Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Når jeg flyttet ut for å studere brukte jeg omtrent 15 000,- på å etablere meg i Oslo. (Møbler, 1.5 mnd. levekostnader før stipend dukket opp og andre engangskostnader) Det var den startkapitalen jeg trengte når jeg var 20 og resterende sparepenger jeg hadde på forhånd er fortsatt i banken. Lenke til kommentar
Funtazz Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Etter læretiden på sjøen hadde jeg vel spart opp ca. 300k, men nå som jeg har gått skole i snart to år, og i tillegg har kjøpt bil, er jeg nok nede på 160k, fordelt mellom BSU(100k) og vanlig sparekonto(60k). Er 22 år! Endret 4. mars 2012 av Funtazz 3 Lenke til kommentar
Skovskyn Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 900k på leilighet. samt 40k oppspart på sparekontoen. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det er vel normalt å være bortkjemt i dag, så mange har nok flere tusen. For mange blir det imidlertid umulig å bygge seg opp en sparekonto hvis de skal være sosialt aktive og ha en hobby - selv om de jobber. Heldigvis for mange har foreldrene en god økonomi som kan bære dem. Det at du jobber og får sette ALLE de pengene på sparekonto ser jeg på som ganske bortskjemt, i hvert fall når du er blitt 16 år. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Snart 22' har rett under 70k, en betydelig del er fra stipend fra vidergående (fikk kun for 2 år da) Sparekonto* Brukerkonto er nesten tom. Endret 6. mars 2012 av amir90 waits for alice Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Kommer helt an på hvor rike foreldrene dine er. 2 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 10 laken på sparekontoen. Lenke til kommentar
deleted Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Husk at det vektlegges tenårene! Det er stor forskjell på formuen til en 19-åring og en 22-åring. Tar man et friår mens man bor hjemme håver man lett inn 80k med fast jobb. Tipper det også er vanskelig å bestemme hva som er normalt, som nevnt i tråden tidligere. Har folk i klassen som får stipend på 20k i året. Det blir 60k etter vgs om man er god til å spare... 1 Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hadde ca. 350.000 på konto da jeg var 18 år. Startet firma, og likningen per dags dato, 4 år senere, er vel 50 ganger høyere. Vil ikke si at ca. 40.000 for noen i tenårene er lite. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg har aldri vært noe flink til å spare, ønsker heller ikke å være det. Pga mine foreldre flyttet til en annen by, bodde jeg alene som 18 åring på lærlinger lønn. Nå er jeg 24 år, "eier" en halv leilighet på 3.4 mill, en bil til 100k og har ca 100k i oppsparte midler (minket ganske godt nå som årsavgift, bilforsikring for et år og kommunale avgifter kom på likt) Utenom å betale ned på lånene mine, prøver jeg å ha 1-2 mnd i buffer, samt de 20k på BSU. Utover det skal ALT brukes! Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg har aldri vært noe flink til å spare, ønsker heller ikke å være det. Pga mine foreldre flyttet til en annen by, bodde jeg alene som 18 åring på lærlinger lønn. Nå er jeg 24 år, "eier" en halv leilighet på 3.4 mill, en bil til 100k og har ca 100k i oppsparte midler (minket ganske godt nå som årsavgift, bilforsikring for et år og kommunale avgifter kom på likt) Utenom å betale ned på lånene mine, prøver jeg å ha 1-2 mnd i buffer, samt de 20k på BSU. Utover det skal ALT brukes! Jeg er enig med deg i at penger skal brukes. Det er sånn det tjenes penger. Lenke til kommentar
settings Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 rundt 5 kr eller noe... skal nok øke litt til sommern/neste år, da jeg skal jobbe litt som lærling. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg er enig med deg i at penger skal brukes. Det er sånn det tjenes penger. Skulle jeg spart i alle kriker og kroker, hadde jeg kuttet betraktelig ned på arbeidsmengden! Men nå går jeg off topic! Lenke til kommentar
Funtazz Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg har aldri vært noe flink til å spare, ønsker heller ikke å være det. Pga mine foreldre flyttet til en annen by, bodde jeg alene som 18 åring på lærlinger lønn. Nå er jeg 24 år, "eier" en halv leilighet på 3.4 mill, en bil til 100k og har ca 100k i oppsparte midler (minket ganske godt nå som årsavgift, bilforsikring for et år og kommunale avgifter kom på likt) Utenom å betale ned på lånene mine, prøver jeg å ha 1-2 mnd i buffer, samt de 20k på BSU. Utover det skal ALT brukes! Jeg er enig med deg i at penger skal brukes. Det er sånn det tjenes penger. It takes money to make money er det vel noe som heter. Jeg angrer på at jeg ikke investerte noe av pengene jeg tjente mens jeg jobbet som lærling på sjøen(og bodde billig hjemme). Pengene ble bare satt på konto og der ble de stående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå