Jan Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 RIAA truer mer og mer for tiden men hva er sannsynligheten at endag kommer det f.eks en mail og sier at man du har seriøse problemer... og de sier de skal "ta" de som deler filer osv...men hva med de som har f.eks 400gb med "warez"....hva skjer me de? og hva med de som bare har 40gb? RIAA er et amerikansk "påfunn" som gjelder på verdensbasis? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 dem som har mer warez får vel større bot tenker jeg, men det er vel lov å ha divx osv så lenge en ikke deler det videre igjen. Lenke til kommentar
CD Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 hmm, ikke er det nok politi på gata til å forhindre vold. Skal de nå sende et par stykker hjem til hver som har en PC for å skjekke om det er noe warez på PC'en ?????????? RIAA har også problemer med å få personoplysninger fra ISPer så, 10 millioner i lotto gevinst er mer sansynlig en et besøk pga fildeling vil jeg tro Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 RIAA truer mer og mer for tiden men hva er sannsynligheten at endag kommer det f.eks en mail og sier at man du har seriøse problemer... og de sier de skal "ta" de som deler filer osv...men hva med de som har f.eks 400gb med "warez"....hva skjer me de? og hva med de som bare har 40gb? RIAA er et amerikansk "påfunn" som gjelder på verdensbasis? Hva med de med bare en Giga da? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 RIAA kan BRENNE For tida har de sendt ut flere tusen stevninger til diverse ISP'er, med krav om at de må utlevere informasjon om hvem som delte copyrightet musikk da RIAAs bot'er saumfarte Kazaa-nettverket i juni en gang. Pga. DMCA har de mulighet til dette. "Bevisene" de har, er IP-adressen, tidspunktet og lista over delte filer. Synes for øvrig denne kommentaren fra ITAvisen er et ganske bra eksempel på hvordan RIAA tenker. Fra og med juli sluttet jeg å kjøpe musikk som er utgitt av RIAA-tilknyttede plateselskap (full liste her). Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 hvorfor Bryr de seg i det hele tatt? Får de penger av plateselskapene for å drive "sabotasje"? jeg mener det er sykt sure bøter....gjerne en halv million for et par hundre sanger! og hvordan kan man forhindre at RIAA får kontakt med up og downloads ifra privatmaskiner? er ikke det en lov imot det? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 hvorfor Bryr de seg i det hele tatt?jeg mener det er sykt sure bøter....gjerne en halv million for et par hundre sanger! Så lite har ikke RIAA tenkt å saksøke fildelerne for. De har tenkt å kreve $ 150.000 pr. sang! og hvordan kan man forhindre at RIAA får kontakt med up og downloads ifra privatmaskiner? er ikke det en lov imot det? Så lenge man er på et fildelingsnettverk og deler sine filer, kan man ikke hindre at noen "stikker innom" pc'n for å se hva man deler. Slik sett gjør ikke RIAA noe ulovlig. Men dersom de hacker seg inn på en ikke-anonym FTP eller noe slikt, blir det noe annet... Hvis du er pålogget et P2P-nettverk og deler filer, bruk PeerGuardian. Den blokkerer IP-rangene til RIAA, MPAA, BSA, MediaForce, BayTSP, MediaDefender og mange andre selskaper som snoker P2P-nettverkene etter "piratvare". Lenke til kommentar
Jan Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 hehe det skal jeg bruke! RIAA er jo amerikansk....så de har null sjangs til å stevne meg? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 hehe det skal jeg bruke! RIAA er jo amerikansk....så de har null sjangs til å stevne meg? Så vidt jeg er klar over kan de ikke stevne personer utenfor USA. Vet ikke helt hvorfor, men det har vel noe med at det er så forskjellige lover på dette området fra land til land. Her i Norge f.eks er det lovlig å laste ned en real dvd-rip, men å dele den ut er ulovlig. Husk bare at RIAA gjelder KUN musikk. Ikke filmer/programvare/etc. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 RIAA kan ikke gjøre noe i gode gamle Norge, men jeg kjører Peer Guardian for det. Like greit å være på den sikre siden Lenke til kommentar
oxyde Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 hvorfor Bryr de seg i det hele tatt?jeg mener det er sykt sure bøter....gjerne en halv million for et par hundre sanger! Så lite har ikke RIAA tenkt å saksøke fildelerne for. De har tenkt å kreve $ 150.000 pr. sang! og hvordan kan man forhindre at RIAA får kontakt med up og downloads ifra privatmaskiner? er ikke det en lov imot det? Så lenge man er på et fildelingsnettverk og deler sine filer, kan man ikke hindre at noen "stikker innom" pc'n for å se hva man deler. Slik sett gjør ikke RIAA noe ulovlig. Men dersom de hacker seg inn på en ikke-anonym FTP eller noe slikt, blir det noe annet... Hvis du er pålogget et P2P-nettverk og deler filer, bruk PeerGuardian. Den blokkerer IP-rangene til RIAA, MPAA, BSA, MediaForce, BayTSP, MediaDefender og mange andre selskaper som snoker P2P-nettverkene etter "piratvare". Vel, jeg skal ikke oppfordre til warez etc. men kazaa lite k++ har så vidt jeg vet blokket riaa iper osv. http://www.skall.no/~oxyde/BannedIpRanges.txt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå