carpsdi Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Hei! Har da fått et medlemsskap hos et helsestudio. Har da kyst til å få en sixpack med litt brystmuskler til sommeren! Har da litt fett foran magen jeg også må fjerne (og kanskje litt løs hud etter slanking..) Hvilke vekter og vektøvelser bør jeg bruke for å få en sixpack og bryst muskler? Bruker proteiner. Må som sagt også fjerne og stramme litt hud og fett. Har ikke lyst til å ta situps og crinches eller planka og sånt.. Noen tips?? Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Tren utholdenhet for å få vekk fettet. Finn ett treningsprogram så du får mer definerte muskler, masse treningsprogammer er inne. Ryp eller 5x5 feks Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Tren utholdenhet for å få vekk fettet. Finn ett treningsprogram så du får mer definerte muskler, masse treningsprogammer er inne. Ryp eller 5x5 feks Så ryp og 5x5 er to forskjellige treningsprogrammer?? Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Ja https://www.tn.no/ryp http://stronglifts.com/ Lenke til kommentar
aomt Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Om du vil ha six-pack, må du få vekk fettet. Du kan trene alt du vil, men om du har fett foran magan, så vil ikkje du se noe til six-packen. Få diet i orden og bjynn med mye utholdenheits trening (hold pulsen på 70-85% av maks). Ser også at du poster utruleg mange ulike spørsmål som er ikkje heilt relevante til kvar andre. Les litt på fitness sider litt generelt om trening og kosthold. Bodybuilding.com er ein bra side, med mange ulike artikler. Eg kan sei forøvrig at du greier ikkje bli "stor og sterk" "redusere kroppsfett" "trene ryggen frå skade" samtidig:) I alle fall utan å skaffe personleg trenar. Du må nokk prioritere her. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Kosthold betyr "alt" her. Har du ikke kostholdet på plass vil du ikke nå målet ditt. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Du har allerede sixpack, men den gjemmer seg bak fettet. Som nevnt i den andre tråden, dette fikses gjennom kaloriunderskudd og kondisjon/intervalltrening. For å øke muskelmassen i magemusklene gjør du crunches til du dør. Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) - Endret 31. mai 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Et annet alternativ 02:24 i denne videoen: Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Kosthold betyr "alt" her. Har du ikke kostholdet på plass vil du ikke nå målet ditt. Det er greia. Spiser generelt ikke mye, og veier 70 og er 188 høy. Selv har jeg sånn løst hud eller fett (vet ikke hva det er.. når jeg "klemmer" så får jeg en klump mellom fingrene). Om det så er løs hud, hvordan "stramme" det? Har gått ned 20 kg for å si det mildt sagt. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Kosthold betyr "alt" her. Har du ikke kostholdet på plass vil du ikke nå målet ditt. Det er greia. Spiser generelt ikke mye, og veier 70 og er 188 høy. Selv har jeg sånn løst hud eller fett (vet ikke hva det er.. når jeg "klemmer" så får jeg en klump mellom fingrene). Om det så er løs hud, hvordan "stramme" det? Har gått ned 20 kg for å si det mildt sagt. Hvis du skal si det realistisk da? Hvor mye har du gått ned? Med den høyde/vekt fordelingen er det ikke fett som er problemet. Det er muskler. Begynn å trene 5x5 eller RYP. NÅ! Mye protein (minst 2 gram per kilo kroppsvekt) og kom deg opp i kcaloverskudd for å bygge muskler. Ikke noen monsteroverskudd, men et par hundre kcal om dagen. Fett om morgenen, og karb før og etter trening samt til kvelden. Besøk www.myrevolution.no og les artiklene. Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Kosthold betyr "alt" her. Har du ikke kostholdet på plass vil du ikke nå målet ditt. Det er greia. Spiser generelt ikke mye, og veier 70 og er 188 høy. Selv har jeg sånn løst hud eller fett (vet ikke hva det er.. når jeg "klemmer" så får jeg en klump mellom fingrene). Om det så er løs hud, hvordan "stramme" det? Har gått ned 20 kg for å si det mildt sagt. Hvis du skal si det realistisk da? Hvor mye har du gått ned? Med den høyde/vekt fordelingen er det ikke fett som er problemet. Det er muskler. Begynn å trene 5x5 eller RYP. NÅ! Mye protein (minst 2 gram per kilo kroppsvekt) og kom deg opp i kcaloverskudd for å bygge muskler. Ikke noen monsteroverskudd, men et par hundre kcal om dagen. Fett om morgenen, og karb før og etter trening samt til kvelden. Besøk www.myrevolution.no og les artiklene. Selv vet jeg ikke hva ryp er, men 5x5 er vel markløft, benkpress og knebøy? Har en bittelitt vond rygg pga muskler - i følge legen. Kan du ta en titt på denne tråden jeg lagde ang knebøy vs benpress? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1422170&p=19039177&fromsearch=1&st=0entry19039177 Jeg veier da 70kg, skal jeg ta 140 gram proteiner? Jeg bruker da denne - http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/myofusion-hydro-228-kg - da varer ikke den så lenge for å si det sånn.. Forresten, jeg veide ca 95kg før, og veier nå ca 70 kg. Har litt løs hud ved magen, og litt sånn "fett". Som jeg skrev så om jeg presser ved magen får jeg en sånn hud/fett "klump". Forresten, jeg pleier å blande en boks med tunfisk med cottage cheese før trening. Er det "karb før trening" som du skrev, bare at jeg bør gjøre det etter trening og? Noe annet: jeg tar da en sånn måleskje (en utroooolig svær skje som fulgte med i proteinesken, den som jeg linka) etter frokost, to rett etter trening og en før jeg legger meg - de dager jeg trener altså. Ellers tar jeg en etter frokost og en før jeg legger meg på de dager jeg ikke trener styrke. Kan du gi meg en oversikt om hvordan jeg skal ta de kcaloverskuddene mine og da klare å bruke dem opp under trening? Hvor lenge forventer en at jeg skal være i treningsstudio da? Som sagt så spiser jeg ikke aldeles mye lenger - bare nok til at jeg blir mett****** Håper du kan gi meg noen "kcaloverskudd" tips og proteintips osvosv litt grundigere enn det du skrev! Har misforstått ting litt før - derfor er jeg litt "pirkete".. hehe Edit: ****** Vanlig daglige matinntak: 1 skive frokost rundt 7 om morgenen. 1 skive kl 10:40. 2 skiver kl 12:10-12:20. 1 skive kl 14:30. (Husk at jeg er student, det der er da i skoletid). Da før trening - ca 16:00 blander jeg cottage cheese med en eske tunfisk. 19:00 spiser jeg kveldsmat - hva det er rulerer. Det vil si at det der er mat til hverdager/skoledager. I helgene spiser jeg som regel mindre. Spiser heller ikke potetgull, godteri, drikker brus osv.. Bare noen ganger da jeg føler for det - eller at jeg er keen på det etter en liten pause fra det o.l Endret 11. mars 2012 av JimmyGrudgie Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Både RYP og 5x5 stronglifts er treningsprogrammer. Søk på Google for å lese mer. Om du skal ha 140 g proteiner hver dag trenger ikke alle disse å komme fra kosttilskudd. Du får mye gjennom maten, tilskuddet er bare en hjelp. Tunfisk og cottage cheese er vel i hovedsak proteiner og fett, altså ikke noe "karb" Skjønner ikke hva du mener med "hvordan du skal ta kcaloverskuddene dine". Du skal få i deg flere kcal enn du forbrenner. Du skal være på treningsstenteret lenge nok til at du kommer deg gjennom programmet ditt. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 har et lite spørsmål hær. bør man kombinere styrke og cardiotrening? eller bare trene maks styrke også bli kvitt magefettet med cardio? Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 70% Kosthold 20% Restitusjon 10% Trening Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Skjønner ikke hva du mener med "hvordan du skal ta kcaloverskuddene dine". Du skal få i deg flere kcal enn du forbrenner. Men om jeg har for mye kalorier vil jeg da ikke bli feit ? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Skjønner ikke hva du mener med "hvordan du skal ta kcaloverskuddene dine". Du skal få i deg flere kcal enn du forbrenner. Men om jeg har for mye kalorier vil jeg da ikke bli feit ? Hør her. Besøk siden jeg linket til. Der står svar på det du lurer på. Jeg forstår at du er redd for å bli feit. Jeg var alltid "rund" som barn. Ikke overvektig, men litt over lubben. I tenårene ble jeg en del høyere, og som den hormonbomben man er, ble jeg tynnere. Da jeg så lys i enden av tunnelen, begynte jeg å spise litt sunnere. Det har gradvis blitt bedre, og trening har blitt en større del av min hverdag. Da jeg for omtrent 6 månender siden var 71 kg fordelt på 179 cm, og en fettprosent som begynte å krype mot 10, var jeg svært fornøyd. Jeg har nemlig veid 75 kg i flere år. Komposisjonen har blitt bedre, men vekten har hatt en stillstand. Så jeg var svært skeptisk, og er fortsatt skeptisk til å legge på meg fett. Livredd faktisk, for jeg har jobbet i årevis for å fjerne fettet. Likevel var det et faktum at progresjonen var minimal på trening. Enter Oaz. Oaz er et nick altså. Han er personlig trener på kveldstid. På dagtid jobber vi i samme bedrift. Det han sier er "spis mer". Jeg svarte "Jeg legger bare på meg fett". Likevel prøvde jeg. Jeg hadde rett. Jeg la på meg fett. Gikk opp 2,5 kg på 2 måneder. Omtrent 200 gram var fett. Resten var muskler. Greit bytte. Det er synlig at jeg har litt mer fett på kroppen, men samtidig bærer jeg de grammene med letthet, når jeg ser at økningen av muskler er 10 ganger så stor. Det jeg forsøker å si; Ja, du kommer til å legge på deg fett. Ikke la noen fortelle deg at det er noe annet enn dritkjipt når du for alt i verden ikke vil legge på deg fett. Likevel prøvde jeg, og jeg syntes det var verdt det. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Du blir ikke feit hvis du trener og spiser de riktige tingene samtidig som du ligger på et overskudd. Da vil du legge på deg i form av muskler. Det skal riktig nok godt gjøres å ikke legge på seg litt fett samtidig, men det får du heller slanke vekk etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå