tHaZ Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg overklokket en P4 2.6C prosessor opp til 2.8 med Boxed vifte uten å Høke noen Volt. Hovedkortet er et Abit IC7. Etter et kvarter med høy load, ligger den på 68grader! Mens romtemperaturen i kabinettet er 30grader... Jeg tenkte at det var noe galt med kontakten mellom kjøleribba og vifta, og stappa på en dæsj med arctic silver... men temperaturen er nå på 64grader. Og det er unormalt høyt, synes jeg.. noen som har forslag til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 tror ikke det er så veldig galt det der nei... Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 jeg synes bare at det er veldig rart at en PC idler på 50C og stiger til 68C på max load. Den er like varm når jeg kjører den på original hastighet også. og ikke minst siden jeg har en annen PC (P4 1.6GHz @ 2.2GHz) Den idler på 45C og ligger oppe i rundt 60 på max load. Lenke til kommentar
§xs§ Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 kansje du har litt for masse kjølepasta på? Eller du har toke ribba på feil vei...(vett ikkje om da går på intel cpu'a) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Sikkert samme prob som de fleste andre, hk viser feil temp mitt viser mellom 10-15 grader for mye. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Mitt råd; oppdater bios, så vil du sikkert merke en nedgang på temperatur som nevnt over Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 ja, jeg oppgraderte biosen..men fortsatt samme problemet... jeg får vel kanskje investere i kraftigere vifte..liker ikke at temperaturen viser så høyt..selv om det kanskje bare er feil..hehe Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Min 2.4C @ 3.0 idler på ca 32C, og på ca 42C ved max. Dette er uten voltøkning. Dog dette er med Swiftech kjøler. Så sjangsen for at det er unøyaktig måling på ditt hk er nok tilstede!... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Kjenn på ribba om den er varm eller EKSTREMT varm.. så får du nok et svar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå