Gå til innhold

Kjøpe pc eller Mac?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny pc og vurderer veldig å kjøpe en MacBook pro. Desverre er disse ganske dyre og jeg kan ikke så veldig mye om pc, kanskje finner det billigere varianter som tilsvarer MacBook?

Den må kunne brukes til å kjøre kreative program slik som Photoshop og lignende. Jeg bruker også skriveprogram mye, og selvfølgelig Internett. Jeg spiller ikke. Jeg har med pcen stortsett overalt så den må være lett og forholdsvis liten, 13".

Hva er den beste pcen for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som er best for deg kommer helt an på, men det er ingen som helst tvil om at du får mer for pengene når du kjøper en "PC".

Du får tilsvarende ytelse av som Macbook Pro har til halve prisen (5k). Så da får du egentlig bare velge selv om du synes Mac OS, bedre design, Magsave lader (magnetisk, fordel hvis du snubler etc.), og en herlig touchpad er verdt 5k mere.

Konklusjon: Er du ute etter mest for pengene, så kjøper du ikke Mac.

Lenke til kommentar

Har du noen tips til hvilken pc som kan være greit til mitt bruk da?

Jeg har merket at stortsett de fleste kreative folk bruker Mac. Er det kun en merketing eller har det noe med at Photoshop og illustrator er bedre og lettere å bruke på Mac?

Lenke til kommentar

Programmene er like på begge plattformer, så det er nok mere en motegreie; ikke missforstå, Mac er gode og solide maskiner (er Mac-bruker selv), men prisen er jeg overhode ikke fan av.

Har du noen tips til hvilken pc som kan være greit til mitt bruk da?

Tja.. er nok andre her på forumet som er bedre å "lete" en meg, men her har du noen:

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/acer-aspireas5750-2454g50mnkk/168647.3003/

http://www.dustinhome.no/fujitsu-lifebook-ah531-ci5-25-4gb-320-nvidia-gt525-156-w7p/product/5010620811?intcmp=productbox1_startpage_Fujitsu_Lifebook_AH531_5010620811_120302

Lenke til kommentar

man kan få en PC til 5K som yter like bra eller bedre enn en MAC til 10K, men MAC har ganske god byggekvalitet på seg, og det er en ganske ubrukelig sammenligning med en PC til 5K og en MAC til 10K

jeg ville prøvd å lete etter PCer i kanskje 7-8K skalaen, noen merker som leverer gode PCer er Asus og Dell, merker du skal holde deg unna er for eksempel Acer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...