Gå til innhold

Nødvendig med "Ønskes leid" ?


Mys1

Anbefalte innlegg

Hei. Hva er fordelen med å lage sånn artikkel på f eks hybel.no at du trenger en hybel det og det stedet osv, "ønskes leid"-artikkel med andre ord. Alle tilbudene der ute kommer vel gjennom finn.no uansett(er det noen andre sentrale steder?), så det er vel bare å følge daglig med på finn.no? Eller kan man fort få ting reservert hvis man lager en slik artikkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det. Skal forøvrig ha en hybel i Trondheim Vest, med 3 soverom. Har du noen peiling om hvor mye tilgjengelighet det er på slikt. Skal flytte inn aug 2012. Er jo fine annonser ute nå, men vi skal jo ikke flytte inn ennå.

Lenke til kommentar

Det er mange utleiere som ønsker å bla gjennom potensielle leietakere i ro og mak en onsdagskveld enn det er folk som ønsker å begi seg ut på telefon/visningskarusellen. Sett deg inn i utleiers sted, hvis du skal leie ut en plass der det er mye "trøkk" kan du risikere så mye som 50-100 telefoner på én leilighet og til slutt klarer du ikke holde styr på hvem som er hva.

 

Tatt dette i betraktning får du en mye bedre anledning til å selge deg gjennom en "ønsker å leie"-annonse og vise hva slags menneske du er. Jeg har overraskende lett fått ordnet meg både hybler og kollektivrom med en hannkatt på slep, nettopp fordi annonsen var så godt skrevet at folk satt og humret fra start til slutt. Fikk mange henvendelser og kunne etter en kort tid "velge og vrake" mellom steder å bo. Kjempegreit!

Endret av Melkekartong
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får gjøre det da :) Men er litt usikker på om vi blir 2 eller 3 som skal bo sammen, så får nok ikke lagt ut en slik annonse før om 1 uke eller 2. Men det er vel ikke for sent da heller, er jo tross alt i august vi flytter inn :p

Lenke til kommentar

Har nå lagd et foreløpig utkast til annonsen. Hva bør jeg endre på annonsen/legge til?

 

"Vi er 3 skiløpere som skal kombinere utdanning(2 på NTNU Gløshaugen og 1 på HiST) og toppidrettsatsing på ski. 2 av oss er 19 år og 1 er 20 år, i 2012. Derfor vil vi bo i Trondheim Vest, slik at vi bor et sted mellom NTNU og Granåsen skisenter. Siden vi er toppidrettstutøvere må vi være dedikerte, og det blir derfor ikke mye støy eller tull med oss.

 

Det er ønskelig at bostedet inneholder en bod hvor en kan oppbevare/smøre ski.

 

Vi har satt opp maks månedsleie på 13500. Dette forutsetter at internett og strøm(og helst kabel-tv) er inkludert i leien. Er det slik at vi får et svært bra tilbud, kan vi vurdere å leie fra 1. juli istedenfor.

 

Ta gjerne kontakt på mail/ring oss hvis du lurer på noe mer enn det som står i annonsen.

"

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

Eg ville ikkje ha satt ei så spesifik maks månedsleige. Sannsynligheita er då berre stor for at dere får tilbud om leiligheit som "tilfeldigvis" koster akkurat 13 500 kroner i måneden.

 

Husk at husleiga kan forhandlast ved kontraktsinngåing.

Tenkte på det samme da jeg lagde den, men visste ikke helt hvordan jeg skulle sette det opp. Skal jeg sette opp mellom 10 000 og 14 000 for eksempel ?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Eg ville ikkje ha satt ei så spesifik maks månedsleige. Sannsynligheita er då berre stor for at dere får tilbud om leiligheit som "tilfeldigvis" koster akkurat 13 500 kroner i måneden.

 

Husk at husleiga kan forhandlast ved kontraktsinngåing.

Tenkte på det samme da jeg lagde den, men visste ikke helt hvordan jeg skulle sette det opp. Skal jeg sette opp mellom 10 000 og 14 000 for eksempel ?

 

Takker for svar!

 

Ikkje sett 14 000 i alle fall for då blir det prisen.

 

Treng du egentlig å sette på ein pris? Det er da uansett ikkje så mange 4 roms leiligheiter som er så dyre. Eit kjappt søk på Trondheim på finn.no viser at det er ein del store leiligheiter i dette prissjiktet eller lavare.

 

Husk at dei som finner leigetakere ved å lese annonser er huseigere som synest det er viktigare å finne gode liegetakere enn det er å få leigd ut boligen med ein gong.

Lenke til kommentar

Eg ville ikkje ha satt ei så spesifik maks månedsleige. Sannsynligheita er då berre stor for at dere får tilbud om leiligheit som "tilfeldigvis" koster akkurat 13 500 kroner i måneden.

 

Husk at husleiga kan forhandlast ved kontraktsinngåing.

Tenkte på det samme da jeg lagde den, men visste ikke helt hvordan jeg skulle sette det opp. Skal jeg sette opp mellom 10 000 og 14 000 for eksempel ?

 

Takker for svar!

 

Ikkje sett 14 000 i alle fall for då blir det prisen.

 

Treng du egentlig å sette på ein pris? Det er da uansett ikkje så mange 4 roms leiligheiter som er så dyre. Eit kjappt søk på Trondheim på finn.no viser at det er ein del store leiligheiter i dette prissjiktet eller lavare.

 

Husk at dei som finner leigetakere ved å lese annonser er huseigere som synest det er viktigare å finne gode liegetakere enn det er å få leigd ut boligen med ein gong.

En må sette et tall. Setter jeg for lavt gidder jo ingen å prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...