Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Det føles ensomt å bo alene.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg leilighet for over ett år siden er det vel. Pusset den da opp i noen måneder, gledet meg til og få en plass som jeg har kontroll på, før jeg da flyttet inn i den for noen uker siden.

Men, etter nå og ha bodd der i noen uker, så er det, ja, det jeg kan beskrive det som er vel ett ord; ensomt.

Dvs. jeg går på jobb, kommer hjem, ser filmer/serier, legger meg. Copy n' paste.

Så de eneste menneskene jeg snakker med da, er da de på jobb.

Noen her som har erfaringer med det og bo alene? Evnt. ensomhet?

Please skriv her!

Postet av anonym: 0dc8adeaa2fd232b2a32f0a60b03891e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gavekort :

Så lenge han ikke bruker katta som kjæreste så er det et ypperlig forslag :p

Fra spøk til alvor, kjæledyr kan være med og gjøre det mer trivelig å komme hjem, men man må huske at disse krever stell og ikke minst trygghet og kos der de bor. Katt er som regel det enkleste å ha med å gjøre , ha litt gode vaner til dyret og man kan uten problemer ha den i hjemmet (dvs innekatt) men personlig synnes jeg det er greit at katten kan få luftet seg selv når den så ønsker det.

Trikset er jo selvsagt å gi den mat til faste tidspunkt og sørge for at den føler seg god og trygg hjemme hos eieren.

Lenke til kommentar

Hvis du har tid til det kan du jo evt. gå til anskaffelse av en hund, dersom du har tid og vilje til det. Da er det ofte at du kommer i prat med andre hundeeiere når du er ute og lufter den. en katt kan også være et alternativ som flere har nevnt her tidligere da det gjør det litt koseligere å komme hjem til et levende vesen isteden for en helt tom og stille leilighet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gode forslag ovennevnte, men det forutsetter at h*n har plass og miljø til det. Bor man i blokk/leilighet kan det bli vanskelig med dyr som krever god stell og lufting. Andre alternativer kan da være fugl eller fisk.

Jeg har bodd i egen blokkleilighet over 1,5 år nå og selv om jeg trives godt med eget selskap, følte jeg også litt for mye stillhet og ro enkelte perioder.

Aller beste er å gjøre deg selv aktiv med noe, hobby eller idrett, og ikke minst nye venner. Du bør undersøke hvilke muligheter nærmiljøet gir deg og se om du finner noe du kan drive tiden med.

Jeg var (og forsåvidt er) også som deg til tider, men har heldigvis familie et annet sted og gjort meg mer aktiv enn bare jobb og serier/TV/PC.

Lengter du etter nye venner, kan jeg anbefale aktivitetsvenner.no for å finne nye venner og finne på forskjellige aktiviteter sammen. Alltid noen for enhver smak der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var i samme rammen 1års tid hvor det eneste var kollegaene på jobb. Selv om jeg sosialiserte meg mye med kollegaene også på fritiden ble det aldri det samme - samme fjesene hver dag.

Kan anbefale deg, som Myst skriver, å se deg rundt etter hobbyer og andre aktiviteter. Jeg for min del begynte med frivillig arbeid for barn og unge, noe jeg syntes var givende, men her må man helt enkelt se selv hva man ønsker :)

Dyr er en fin løsning, men husk at den skal følge deg +/- 10år, så tenk nøye over et slikt valg.

Lenke til kommentar

Jeg vil takke for alle tips som er kommet i denne tråden per nå. Dyr er uaktuelt av diverse grunner.

Andey-

Samme fjes; det stemmer. jeg har også prøvd og gjøre ting utenom arbeidstid med de, men virker ikke som om de vil.

ja, hobbyer og aktiviteter, det er det vel ikke så mye av.

skal også sies at jeg hadde en bestevenn (trodde jeg), men at jeg i det siste prøve og komme i kontakt med han, feks. hei skal vi finne på noe snart?, så sier han jada, er hjemme sånn og sånn, jeg tar kontakt. men det skjer jo aldri.

så uflaks på venne fronten er vel også noe i seg selv som gjør at det blir enda mer ensomt. Anonym poster: bbc690f9f5ce1339a69dd70bf537bf16

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...