Gå til innhold

Wordpress.org spørsmål anngående bilder i blogg post

Anbefalte innlegg

Noen her inne som er vant med å bruke wordpress.org som har noen gode tips.

Jeg starta først med å lage meg en blogg på wordpress.com , når man legger inn bilder der i blogg poster resizer bildet seg så det tilpasser seg automatisk. Feks legger jeg inn et langt panorama bilde, blir det når jeg poster automatisk tilpasset.

Har flyttet bloggen til www.wordpress.org for å få litt mer mulgiheter.

Det eneste som irriterete meg med .org versjonen er at når en legger inn bilde som man poster i blogg innlegg som er for stort, resizer det seg ikke selv. Så en må ligge å justere bilde så det passer og ikke sprenger utenfor blogg innlegg rammen.

Noen som har tips til noen bra plugins som kan gjøre denne jobben automatisk eller en fix som får det mer likt som wordpress.com på det området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det finnes noen som automatisk resizer bildet i innleggsrammen. Dette må du nok gjøre manuelt.

Har brukt wordpress aktivt i over 2 år nå og aldri kommet over det problemet..

Er ikke vanskelig, og om en sånn plugin skulle eksistere så vil ALLE bilder bli resizet til den størrelsen du ønsker.. F.eks. sier du at plugin'en skal resize bildene dine til 100x100px så blir det sånn med ALLE bildene dine..

Så er nok litt tricky, men skal se hva jeg finner.. :)

Btw http://lektro.no bruker wordpress, kanskje du finner noe inspirasjon der? :)

Lenke til kommentar

Tror ikke det finnes noen som automatisk resizer bildet i innleggsrammen. Dette må du nok gjøre manuelt.

Har brukt wordpress aktivt i over 2 år nå og aldri kommet over det problemet..

Er ikke vanskelig, og om en sånn plugin skulle eksistere så vil ALLE bilder bli resizet til den størrelsen du ønsker.. F.eks. sier du at plugin'en skal resize bildene dine til 100x100px så blir det sånn med ALLE bildene dine..

Så er nok litt tricky, men skal se hva jeg finner.. :)

Btw http://lektro.no bruker wordpress, kanskje du finner noe inspirasjon der? :)

Problemet er dersom jeg feks legger inn et bilde som er 1024 bredt, vil det blåse ut over hele menyen til høyre. Om jeg resizer det ned til feks 600 i bredde passer det selvsagt.

Dette skjedde ikke på wordpress.com , da de mest sansynlig har en innebygd funksjon som resizer eller noe. Det har ikke wordpress.org tydligvis.

Så om noen har tips her , så er det supert.

www.teigen.be/blogg om noen vil se på det. Kom gjerne også med litt kritikk, om dere ser noe forferdelig galt, er ikke helt klar med siden enda. Så endel er det vel.

Lenke til kommentar

Forskjell på å hoste selv eller via wp hostere. Du må nesten se hva .org tilbyr av muligheter

Jepp, er klar over det, .org har jo mye mer å by på, en .com. Med tanke på plugins og muligheter. Var egentlig bare den resizen på bildene når jeg poster som irriterer meg. Så om noen har noen tips, så kom gjerne med dem .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...