Gå til innhold

Fly simulatorer : Hva trenger jeg av utstyr og programvare?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lyst å begynne å spille litt fly spill, men har lite peiling på dette så trenger litt hjelp med både valg av utstyr og hvilke spill som er best på markedet.

Så setter pris på noen gode anbefalinger fra dere. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste du gjør nå i starten er å skaffe deg en rimelig joystick(mellom 200-500kr alt ettersom) med Z-rotasjon og throttle, samt laste ned MS Flight som jo er gratis(og ikke minst morsomt og nybegynnervennlig:-)). Etterhver og dersom du liker det veldig godt, kan du jo gå videre med mer avansert utstyr og mer avanserte simulatorer som X-plane, FSX, DCS-Black Shark/A10 Warthog etc.

Lenke til kommentar

Det beste du gjør nå i starten er å skaffe deg en rimelig joystick(mellom 200-500kr alt ettersom) med Z-rotasjon og throttle, samt laste ned MS Flight som jo er gratis(og ikke minst morsomt og nybegynnervennlig:-)). Etterhver og dersom du liker det veldig godt, kan du jo gå videre med mer avansert utstyr og mer avanserte simulatorer som X-plane, FSX, DCS-Black Shark/A10 Warthog etc.

Okei, takk da laster jeg ned MS Flight nå. Har du noen spesielle anbefalinger på en grei joystick til den prisklassen du nevner? :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Tja, akkurat nå så sitter jeg på en enkel og litt kjip Cyborg-stikke jeg ikke husker navnet på, men dette blir smak og behag:-)

Du kan jo f.eks ta en kikk på komplett.no å se om du finner noe du liker. Markedet er relativt bra når det kommer til stikker, så mye bra å velge mellom:-) Denne kanskje?

Alternativt kan du jo ta turen innom en Elkjøp eller Spaceworld og teste dem hands-on:-)

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...