Redningsvest Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg får ikke koblet til internett plutselig. Pcen får ikke utdelt IP-adresse og default gateway er helt feil. Prøvd både med kabel og wifi. Noen som har en ide på hvordan jeg kan fikse dette? Lenke til kommentar
Redningsvest Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Sette opp statisk ? Har prøvd dette. Fremdeles limited connection.. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Har også denne buggen på flere laptopper. Det kan hjelpe å kjøre feilsøk flere ganger. Lenke til kommentar
Redningsvest Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Får feilmeldingen "dns server isn't responding" med limited connection som til slutt går til "connected" etter hvert, men uten internett. Har prøvd forskjellige DNS servere (ikke i ruteren), og statisk ip. Har reset ruteren flere ganger og alt mulig. Tar jeg på DHCP kommer det "unidentified nettwork" med feilmeldingen ""Wi-fi" network doesn't have a valid ip configuration". Inne i ruteren står det at jeg er connected og allowed til internet. Men som sagt har jeg ikke prøvd å sette DNS server rett i ruteren. Får samme problemer med kabel. Holdt på i 4 timer nå, god natt. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Windows 8 hadde vært en grei oppdatering.... om de hadde fjernet metro-grensesnittet. Hvor umåtelig teit hadde ikke det vært??? Hvorfor er det et problem at man benytter metro? Joda, på desktoppen er kanskje ikke metro førstevalget, men dette OS'et er en multi plattform greie. Har du brukt nettbrett med W7? Det fungerer ikke veldig bra, og alle bitcher over hvor lite tilpasset det er for nettbrett. Nå skal man så bitche for at det er støtte for dette? Latterlig så lenge MAN HAR ET VALG. Jeg mener konseptet er genialt. Scenario: Du sitter og jobber på kontoret, du har en 24" skjerm, tastatur og mus. Du bruker Windows 8 i desktop mode, my som du bruker W7 i dag. Plutselig oppdager du at du skulle vært på flyet til london for et viktig møte. SHIT! Du reiser deg fra stolen, griper W8 nettbrettet som står i docken, tilkoblet nevnte skjerm og utstyr og raser av gårde. I samme øyeblikk skifter grensesnittet fra std til metro, som er tilpasset nettbrettbruk. På flyplassen har du nå sjekket inn bagasjen. Du drar fram W8 nettbrettet og kobler til nett. Fordi det har Direct Access innebygd kobler du rett opp mot firmaets nettverk som om du sitter på kontorpulten. Dermed er det enkelt å få fram powerpointen du jobbet på og gjøre ferdig denne. Deretter kan du enkelt surfe litt på nettet og lese nyheter etc. På flyet spiller du noen spill, og tre/fire timer senere kommer du fram til møtet. Der klasker du nettbrettet i en ny dock. Vanlig grensesnitt enables og du blåser presentasjonen opp på tilkoblet projektor, fremdeles tilkoblet nettverket med DA. Slik jeg ser det er W8 på nettbrett genialt, og da behøver man et nettbrettvenlig GUI. Jeg har ikke prøvd metro på W8, men detfungerer utmerket med WP7. Så hvorfor har du så mye i mot Metro? Hvorfor skal man ha både nettbrett og PC (kanskje bærbar og stasjonær)? Som olestokk sier, problemet ligger i at i developer previewen har du IKKE NOE VALG for hvilket grensesnitt du ønsker å bruke. Jeg er enig i at metro gjør seg godt på nettbrett, men jeg syntes de skal skille windows for nettbrett og windows for pcer med et mer presist pekeredskap. Pluss at jeg generelt er i mot den utviklingen hvor alt skal dummes ned og som gjerne går på bekostning av funksjonalitet. Forresten har jeg ennå til gode å se fordelen med netbret over en laptop i arbeidslivet? Hvorvidt en pad er en fordel over laptop blir en smakssak. Svært mange "lette" brukere foretrekker padder når de skal forbruke informasjon og ikke produsere noe. For eksempel på tjenestereiser etc. Nå sa maiahi ingen ting om developers preview, men w8. Når MS slapp W8DP var de helt klare på denne "mangelen", på samme måte som de også er helt klare på at betaen ikke er en fullskala release, naturlig nok. Å klage over at W8DP da ikke har std. grensesnitt blir på grensen til barnslig. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er et problem at man har mulighet til begge deler, selv om man kanskje ikke har like stort behov på en stasjonær. Muligheten er der. Stadig flere maskiner blir bærbare, og stadig flere maskiner får touch. Også maskiner som ikke er padder. Jeg var på seminar med MS på onsdag, og det kan virke som, selv om MS offisielt sier ingen komentar, at ARM-versjonen i hovedsak vil være et konsumentprodukt, ikke spesielt rettet mot bedriftsmarkedet. Hvilket jeg synes er litt trist. Dette betyr imidlertid ikke at MS ikke kommer til å slippe tilgang til API'er for management på enheten. W8 for x86 er imidlertid fullskala, også de som kommer på x86 nettbrett. Der får bedrifter altså nettbret med full management på lik linje som en vanlig PC/bærbar. Og dette er genialt for oss som drifter utstyr. Med ting som direct access har også bruker full tilgang til bedriftsnettet som om de sitter på en PC internt, samt at man har uendlig mange brukere på hver pad, der man tradisjonelt nå har en bruker som knyttes til padden. Ulempen med x86 er batteriforbruk og varme. Men med nye generasjoner CPU'er som er på vei blir dette et minkende problem. Som driftsteknikker med mange tusen brukere ser jeg mange fordeler med slike nettbrett. Fin? http://www.theverge.com/2012/1/9/2693650/lenovo-ideapad-yoga-a-windows-8-laptop-that-bends-backwards-into-a Endret 9. mars 2012 av serpentbane666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå