Bearclaw Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Heisann. Jeg vurderer å skaffe meg enda et HD 5870 og kjøre på med CrossFire. Dette er mitt build: https://prisguiden.no/liste/115655 Har testet diverse PSU kalkulatorer og de ender på rundt 595~ under load. Noen som har erfaring med dette? MÅ jeg bytte ut min Corsair HX 650W for en større PSU? Hadde jo vært kjekkest å slippe å kjøpe ny PSU i tillegg Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Det kan gå bra , men er du like uheldig som meg med byggekvaliteten på Corsair HX 650 (har hatt nå 2x som døde innen 1 år) så greier den ikke å leve så veldig lenge. Personlig så hadde jeg satset på minst en 750Watts strømforsyning når man kjører I crossfire , men du må også huske at du vil få problemer med microstuttering så jeg anbefaler faktisk at du vurderer et nyere kort selv om disse er dyre. Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Takker for forklarende svar Malvado. Ja da blir det vel heller til at jeg venter til nVidia slipper sin neste generasjon GPUer Får heller vente med å makse ut BF 3 ;P Takk for hjelpen =) Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Men hva med denne strømforsyningen? http://www.amentio.n...c/p3743484.html Endret 3. mars 2012 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Men hva med denne strømforsyningen? http://www.amentio.n...c/p3743484.html Som jeg prøvde å få frem i første post så vil jeg jo helst slippe å kjøpe ny PSU Da kan jeg heller bruke pengene jeg trenger for en ny PSU + GPU til 1 kraftigere GPU =P Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Du bør uansett ha et øye oppe for hvor mye Kepler kommer til å trekke i strøm, er du uheldig så må du faktisk oppgradere psu'en (hint , den kan ta kvelden snart ) og da kan det være at du må velge mellom Amd / Nvidia pga dette. Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Du bør uansett ha et øye oppe for hvor mye Kepler kommer til å trekke i strøm, er du uheldig så må du faktisk oppgradere psu'en (hint , den kan ta kvelden snart ) og da kan det være at du må velge mellom Amd / Nvidia pga dette. Vel, alle PSUer jeg har hatt til nå har holdt mer enn 3 år så burde ikke haste så veldig. Tviler på at 1 GPU i Kepler serien vil kreve mer enn det jeg har... Men hvem vet? Et annet spørsmål: Noen som vet hva den "beste" BIOSen for Sapphire Radeon HD 5870 Vapox-X er ? =) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Du bør uansett ha et øye oppe for hvor mye Kepler kommer til å trekke i strøm, er du uheldig så må du faktisk oppgradere psu'en (hint , den kan ta kvelden snart ) og da kan det være at du må velge mellom Amd / Nvidia pga dette. med mindre Nvidia tar en "bulldozer" så tviler jeg på at de tar så mye strøm Oo man får da to HD 7970 på 650W Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Det bør isåfall være 650W av god kvalitet og uten rom for overklokking. To stk HD7970 kan vel i verste fall dra over 500W. Ett kort er rangert til 250W maks, men ifølge enkelte tester kan dette overskrides noe. Dette vil nok uansett være tilfellet under unaturlig høy belastning. Videre har man CPU på minst 100W i en spill-PC ol, HK, HDD etc. 100W+-. Dét er et godt stykke over min komfortsone, men det går sikkert. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 7970 i Xfire ligger på rundt 588W Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 7870 ser definitivt mer interessant ut =D Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Du har 7års garanti. Pluss at byggekvaliteten er så god i den PSUen du har at du fint skal klare å kjøpre 2 stk HD7970 med en liten overklokk og en i5 2500K med en liten klokk på Husker jeg rett med 750Weren av samme serie, klarte dem å dra hele 900W ut av den Så de tåler en god del Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Du har 7års garanti. Pluss at byggekvaliteten er så god i den PSUen du har at du fint skal klare å kjøpre 2 stk HD7970 med en liten overklokk og en i5 2500K med en liten klokk på Der må jeg faktisk korrigere deg, av egen erfaring og litt research (newegg , corsair sine supportforum osv) så ser det ut som at både hx 650 og tx 650 ikke har den aller beste byggekvaliteten. Greit nok at du har 7 års garanti, men det hjelper ikke mye om de ryker gang på gang... Ax serien er noe bedre, mindre coil Whine (Noe hx og TX har blitt plaget mye av) og er generelt et bedre kjøp. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Okei Trudde det var akkurat samme PSU som 750Weren jeg. Bare litt mindre effekt eneste. Men der tar jeg feil Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Ax serien er noe bedre, mindre coil Whine (Noe hx og TX har blitt plaget mye av) og er generelt et bedre kjøp. Jeg har faktisk erfart det motsatte. Har i senere år hatt TX650(den første versjonen), 2stk HX750 og HX1000 hvor ingen har vært plaget av CW, men min relativt nyanskaffede AX850 hyler derimot som en gris. Dette er visstnok et problem spesielt knyttet til 850W-versjonen, men det er nok dessverre et lite sjansespill uansett hva man kjøper. Endret 5. mars 2012 av Komakino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå