Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe copyrights?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan ikke ta copyright på noe andre har laget. Altså er det notch som har copyright på alt som lages inne i minecraft. Ikke du som eier serveren.

Blir litt som å ta copyright på "Hello World"-programmet som er brukt i alle programmeringsbøker siden tidenes morgen, bare fordi det var DU som skreiv det inn på din maskin. Mao må du finne deg i at folk kanskje joiner serveren din og ødelegger ting dere har bygget.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Drit i å trolle her, fsx.

drit i og kalle meg et troll!

Du kan ikke ta copyright på noe andre har laget. Altså er det notch som har copyright på alt som lages inne i minecraft. Ikke du som eier serveren.

Blir litt som å ta copyright på "Hello World"-programmet som er brukt i alle programmeringsbøker siden tidenes morgen, bare fordi det var DU som skreiv det inn på din maskin. Mao må du finne deg i at folk kanskje joiner serveren din og ødelegger ting dere har bygget.

Aha, greit takk for hjelpen :)

Så med andre ord så kan jeg fks kopiere hardwork minecraft serveren?

For tenkte og sette copyrights bare på navnet til en server jeg driver

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar

Jepp, du lager ting med notch sine verktøy, altså har du ingen rettigheter til det som lages på serveren. Og om du hadde "copyright" på serveren din, hva skulle du gjøre hvis noen kom inn og ødela kjempepenisen du har brukt 2 dager på å lage? Folk har prøvd å gå til rettssak for rarere ting, som å bli "scammet" i MMORPG-spill. Og tapt. Hardt. Det koker ned til at virtuelle verdier ikke er det samme som ekte penger.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nei beklager, du er ikke et troll, men dette handler ikke noe om copyright. (Eller litt)

er usikker copyright til hardware serveren spør de. Men med copyright så mener du om hvem som EIER minecraft, du skal bare sette opp en server, no worries, bare å sette i vei det ;)

Lenke til kommentar

Jepp, du lager ting med notch sine verktøy, altså har du ingen rettigheter til det som lages på serveren. Og om du hadde "copyright" på serveren din, hva skulle du gjøre hvis noen kom inn og ødela kjempepenisen du har brukt 2 dager på å lage? Folk har prøvd å gå til rettssak for rarere ting, som å bli "scammet" i MMORPG-spill. Og tapt. Hardt. Det koker ned til at virtuelle verdier ikke er det samme som ekte penger.

Men han som eier hardwork minecraft serveren sier han har copyrights på alt der og har firma? så vis jeg kopiere fks navnet kan jeg få fengsels straff for det eller en stor bot? eller er det bare tull?

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar

Nei beklager, du er ikke et troll, men dette handler ikke noe om copyright. (Eller litt)

er usikker copyright til hardware serveren spør de. Men med copyright så mener du om hvem som EIER minecraft, du skal bare sette opp en server, no worries, bare å sette i vei det ;)

Skal sette opp en server og anonsere for den men tenkte på copyrights på navnet så ingen kan kpiere det?

Lenke til kommentar

Skal sette opp en server og anonsere for den men tenkte på copyrights på navnet så ingen kan kpiere det?

Lykke til med å få en server med navnet : aklsjdskld.no, fordi vanligvis må du ha ip adresse, men man kan kjøpe custom ip names. Noe som koster kr.

Og serr, hvilke tards tror du kommer å stjeler server navnet ditt på minecrafT?

Lenke til kommentar

Navn kan ikke beskyttes med copyright, hvis du skal beskytte navn må du gå inn på varemerkeloven(trademark).

Men det er ikke relevant i det hele tatt,jeg går ut i fra at du bor her i norge og selv om vi ikke har noen som 'fair use' så vil det aldri bli noen disput med mindre du faktisk tjener penger på dette.

Så gjør hva du vil på din private server, og bare vet at det ikke har noen beskyttelse da det ikke har noen verdi.

Lenke til kommentar

Dette blir for komplisert.

I utgangspunktet er det slik at du automatisk i Norge har opphavsrett til alt kreativt du lager.

Men så er saken at Minecraft er eid av andre.

Og hvilke rettigheter han tillater at andre har ...

http://www.minecraft.net/terms

Nøkkelen: "Do not make commercial use of anything we've made."

Så i praksis tror jeg ikke han har noen sak hvis du kopierer det de har laget ... ja, det er mulig at du bryter åndsverksloven, men han har ikke lov til å tjene penger på det, så han kan ikke ha noe tap ...

Lenke til kommentar

Aha og vis jeg kopiere det til min server? Worlden da gjør jeg noe ulovlig? Vis jeg kopiere worlden til en annen server som har kopirett

Nei bare gjør all surret ditt, du bryter ingen lover :) tro meg,

btw du kan gjøre single player worlds eller noe, fordi da kan du laste ned mp verden (iallefall så langt som du ser) ifra hardwork til sp, så ta den over i server mappa di. Tror du han fyren ville ha lagd den modden om du brøyt copyrights? nop..

Lenke til kommentar

Nei, fordi ting som er inni spillet eller motoren kan ingen ha copyright på, siden det er LAGET med verktøyene inne i Minecraft. Så du kan kopiere så mye du vil. Hvorfor du skulle ville det er jo en helt annen sak.

Har du kilder på dette?

Han som eier hardwork serveren sier at han har ikke registert noe på trademark så betyr det at jeg kan kopiere? skal ikke kopiere navnet dems, har alerede et greit navn til serveren min :)

Ikke kopier noe, du. Det er patetisk å kopiere andres arbeid uten tillatelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...