BIG1 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Hei. Jeg krypterte min eksterne harddisk for 2 uker siden og fikk at krypteringen var fullført. Jeg la den i skuffen og skulle åpne den i går kveld for å legge inn noen bilder. Jeg prøvde å låse den opp med bitlocker. Jeg har prøvd med passordet og nøkkelfil, men programmer henger seg bare. Jeg har og prøvd med doskommandoer, henger seg bare der og. Jeg prøvde å gjenopprette dataen som var kryptert med følgende kommando: repair-bde F: D:\image.img -rp XXXXXXXXXX-XXXXXXXXXx-XXXXx-XXXXXXX-XXXX -f -lf c:\repair.txt Den stod på 14% veldig lenge før jeg gikk og la meg i går. Da jeg stod opp var den fullført og 100&. Loggfilen viser: LOGGINFORMASJON: 0x00000027 Gyldige metadata med forskyvning 2993102848 ble funnet på skannenivå 1. LOGGINFORMASJON: 0x00000028 Reparasjonskontekst er opprettet. LOGGFEIL: 0xc0000035 Kan ikke lese sektor med forskyvning 67948629504. (0x00000017) Jeg har nå en .img fil på litt under 500gb. Har prøvd å mounte den i daemon tools etc uten hell. Hva nå? Jeg har kjøpt Windows Ultimate for å kunne bruke bitlocker og nå har bitlocker klart å ødelegge harddisken min med uvurderlige minner og informasjon (foto, passord, skoleting, jobb, backup, etc). Skal jeg bare godta at Microsoft ikke har utviklet bitlocker helt???? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Det du har her er jo en diskfeil, ser ikke hvordan det er microsoft sin feil.. Har du prøvd å koble disken inn i en pc, uten det eksterne kabinettet? Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Disken ble brukt like før den ble kryptert. Feilen oppstod etter krypteringen. Det er en my passport essential 2.5" ekstern disk, skal prøve å åpne den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Har du prøvd å installere det medfølgende programmet til de WD diskene? De har en innebygd kryptering om du ønsker å bruke den. Om du har kryptert den partisjonen som inneholder programvaren til WD-disken, vel da tror jeg du har et stort problem. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Den var aldri kryptert med WD sin programvare. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Hva nå? Nå har du erfart en av ulempene med 'full disk encryption'. Når enhver diskfeil oppstår, så vil man alltid kunne si at "den virket før jeg gjorde X". Hva X er for noe, vil variere fra situasjon til situasjon. Diskfeil er noe man må regne med - oftere med eksterne disker enn med interne -, derfor er det viktig å ta backup. ("3 copies of the file, on 2 different media, 1 copy off site") Hvis disken din bare er sånn 'marginalt skadet', i betydningen at du får sjekksum-feil når maskinen prøver å lese data fra disken, så er det ikke utenkelig at et program som SpinRite ($89 ?) kan 'gjenvinne' datainnholdet på den skadete disksektoren. (Men da bør den helst kobles direkte til en SATA-port og ikke via USB.) Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 problemet er jo når filer/disker er kryptert. dette ytterlig forværrer "gjenopretting" jeg snakker av smertelig erfaring, etter å ha mistet et 15TB Raid6 volume. Adda to nye disker for rebuild,plutselig var volumet borte.. og GetDataBack / R-Studio og lignende ga meg bare garbled files, selv om volume header ble gjenopretta med samme keyfiles / passord Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Harddisken har to partisjoner. Den andre partisjonen fungerer fortsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå