Konto brukes ikke Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Venter min første router med 2 frekvenser over helga og lurer litt på dette med frekvenser. Bestilte Asus RT-N66U og leser i instruksjonen at man kan kopiere 2.4GHz innstillingene over til 5GHz (med å hake av valget). Hva er fordeler/ulemper med å gjøre dette? Jeg vil nok prøve forskjellig frekvens for å måle ytelse og dermed ha forskjell i fra starten, men hvis man har begge frekvenser på samme, så ville jeg tro enhetene velger det som er best for de og støtter - det er kanskje sånn sett enklest å kopiere og dermed også være på samme nett(?) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 2.4Ghz og 5Ghz frekvensene på samme frekvens? I think not. Vet ikke helt hvilke innstillinger som kopieres, men jeg kan gjette på at det begrenser seg til SSID og WPA/WEP kryptering. Og hvordan du ønsker å sette opp det vil jo være ganske personlig preferanse. Et kan være et gjestenettverk som du deler passordet med gud og hvermann, eller andre løsninger. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Lag forskjellig navn, jeg måtte endre dette da jeg ikke fant noen måte å finne ut hvilke nette maskinen var på. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) 2.4Ghz og 5Ghz frekvensene på samme frekvens? I think not. Vet ikke helt hvilke innstillinger som kopieres, men jeg kan gjette på at det begrenser seg til SSID og WPA/WEP kryptering. Var SSID og kryptering jeg mente. Men ettersom det er samme settings, så er det vel samme nett, mens hvis man lager egen SSID, så blir det vel 2 nett? (eller blir det 2 nett uansett?) Jeg ser ikke annen grunn for denne kopieringen av innstillinger enn at det da ER samme nett, for ellers blir det vel bare forvirrende, da man ikke vet hvilket av nettene man i så fall er på? Endret 3. mars 2012 av kandasa Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg ser ikke annen grunn for denne kopieringen av innstillinger enn at det da ER samme nett, for ellers blir det vel bare forvirrende, da man ikke vet hvilket av nettene man i så fall er på? Nå er det noen måneder siden jeg gjorde det med modellen under den du har. men husker jeg rett var det to nett. når jeg scanner nå så får jeg opp 2 nett som kommer fra meg selv. og jeg viste ikke hvilket nett jeg var på, måtte se på router hvilket lys om blinket. ps3 fant fant heller ikke mediaserver når jeg var på 5ghz nettet. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Hmmmm, da må man altså velge tydeligvis. At noen enheter har utfordringer med 5GHz har jeg fått med meg Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Min helt ny Acer pc finner ikke 5Ghz nettet når jeg slår på det. Så er vel ikke alle trådløse kort som takler 5 Ghz. Har ikke prøvd så mye, da 2.4 Ghz fungerer helt fint. Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 802.11n standarden tillater både kort som takler BARE 2,4Ghz, eller kort som takler BÅDE 2,4 OG 5Ghz. Det betyr at ikke alle n-kort takler 5Ghz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå