gholie Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Heisann! Sitter å vurderer om eg skal gå til innkjøp av eit nytt anlegg, og i den anledning vil eg gjerne ha litt hjelp / tips til kva som er lurt å kjøpe! Bruksområde: Film ( Viktigast ) Speling ( PS3, type Uncharted osv. )' Variert musikk, til vors f.eks. Pris: Har tenkt å legge meg på mellom 6-10k,-, då eg føler at eg må ut med såpass mykje ( Student ), samt at eg håpar at eg kan få ganske solid lyd i den klassen også. Min synsing så langt: Har også sett litt sjølv på kva eg tykkjer kan vere aktuelt. Tenker då å investere mest i reciever, og heller ha nokre høgtalerar som er litt billegare, då eg har forstått det slik at det er betre den veien enn andre. Foreløpig oppsett ser då slik ut: Onkyo 609B, evt. Onkyo 709B. ( Er det noko særleg forskjell på desse to, er det evt verdt prisforskjellen? Jamo S606 HCS3 Surroundpakke Kom gjerne med innspel! Dette vil og vere førstegangs kjøp av eit slikt anlegg, så trenger all den hjelpen eg kan få Endret 3. mars 2012 av gholie Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Surroundrecieveren bør jo ha "nok" innganger, typisk er vel 4-6 hdmi og et utvalg av andre. Den må ha målemikrofon som setter opp lyden, støtte endel lydformat (inkl. hd lyd), og skal du spille musikk er puredirect kjekt. Synes også det er kjekt med hdmi inngang foran, slik at man kan plugge til en laptop f.eks uten å plundre på baksiden. Skal du ha litt kvalitet bør receiveren ha bra ytelse (strøm) slik at den f.eks kan pumpe ut skuddsalver som høres ut som skudd og ikke tamme blaff. Har du iphone eller lignende er dockingstasjon kjekt. Skal du ha høyttalere er dali på hifiklubben bra til en relativ lav pris. Noen foretrekker trådløse bakhøyttalere slik at de slipper å ha ledninger "overalt". Dustin home har endel bra komplette sett som er thx godkjente for en billig pris, som dette: http://www.dustinhome.no/onkyo-ht-s9405thx/product/5010600403?intcmp=searchProvider_dacsa da har du råd til noen stativer om du vil ha det. Lenke til kommentar
gholie Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Takk for tips! Eg endte opp med Jamo S606 HCS3 + Onkyo 709, valgte recieveren pga den har pre-out som kan øke levetida dens betrakteleg og høgtalerane pga dei har fått mykje ros til å vere så billege. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg har de samme Jamo høyttalerne tilkoplet en Pioneer VSX-LX52, og er meget fornøyd med dem, kjøpte riktignok en Jamo SUB 650 noe senere for å få enda litt ekstra trykk i det nedre sjiktet. Tror nok du vil bli fornøyd 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå