fantenberg Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Får håpe den gjør det! Kjenner jeg begynner å bli stresset nå, mye å ta til seg Men lovboka er gull verdt! Flere som har følinger på hva vi kan få om? Lenke til kommentar
dragonsti Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Hva tror dere om bolig kjøper boka? Mulig at den uåpnete boken bør skummes før eksamen Lenke til kommentar
dereck Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Det er lurt å lese gjennom boligkjøpboka. Da tenker jeg på hva som er viktig i våtrom, se det gjennom det kjapt. Det andre som er viktig. Er det som beskytter huset i utenifra. Det er viktig å vite at dreneringsrør går rundt hele huset og sammler vann som blit stoppet med membram av plast. Men det beste er å lese gjennom foiliene som vi har hadd i debyggtekniske timene! Lenke til kommentar
dereck Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Det foreleseren sa om de byggtekniskdelen på eksamen, det vil komme. Siden skatt og bustadsføringsloven har nå blitt flyttet til 3-året Det foreleseren sa ja, var at man ikke trengte å vite hva de enkelte delene heter. Om det er en planke, øverst på taken, så trenger man ikke å vite at det heter en møne.Poenget er man må vita hva den gjør, den planket, kan beskriver som feks. Den planken som er øverst på taket, går tvers gjennom hele taket på huset. Den gjør at de skrå plankene, som går fra mønen til husveggen, blir støttet opp. regner vi får et bilde av det vi skal beskrive, om man ser en dobbelplanke på bildet, bør det ringe en bjelle. En dobbel planke skal alltid forsterke en plass på huset, på grunn av hull i konstruksjonen, og det kan foreksemepl være et vindu eller en dør!! Flat tak har ikke møne btw Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 noen som kommer seg inn på rettsdata.no ? Lenke til kommentar
dereck Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 noen som kommer seg inn på rettsdata.no ? Jeg klarer det med mitt brukernavn! Lenke til kommentar
dereck Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Lurt å lese gjennom boligkjøperboka kap. 5, 7, 8, 9, 11. hint. hint! Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Noen flere late night tips? Lenke til kommentar
dereck Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2012 Noen flere late night tips? Om man har gjort de gammle eksamensoppgavene, så er man ganske safe. Han sa at det ikke skulle komme noe overraskelser! Ta med skrive om tinglysning,som vi fikk utdelt, som vi fikk lov å ha med til eksamen! Mulig får om det som er litt utenfor! Lenke til kommentar
dereck Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) Dagens eksamen gikk ganske greit. Alle spørsmålene var enkle. Da var mye redegjøre oppgaver i denne eksamenssettet. Man viste ikke helt hvor mye lover man skulle ha med og hvor mye man skulle janføre til. Siste spørsmålet om hvilke lover det gjelder utleie mellom private. Det spørsmålet der var mer som uklart. Siden hele lovene i husleieloven er aktuelle. Men jeg tok med de som er nevn under: Leietakers virksomhet Overtakelse Leietid og leiesum Leietaklers benyttelse av leieobjekt Utleiers adgang til lokalene Utleirs vedlikeholdsplikt Leietakers vedlikeholdsplikt Utleiers endring av leieobjekt/eiendommen Leietakers endring av leieobjekt Avtalebrudd Fraflytting Endret 8. mai 2012 av Særeie Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Jeg og følte det gikk greit, det eneste som bekymrer meg er om det ble for mye avskrift fra lovene.. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Kan dere som er flinke i jus komme med noen tips til hvordan jeg generelt skal løse oppgavene? Jus-fagene er mine klart verste fag, men klarer liksom ikke finne ut hvorfor. Er det viktig å skrive mye, og mye "hvis det derimot hadde vært slik.." ? Og hvordan skal man bygge opp oppgavene? Lenke til kommentar
dragonsti Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Vet dere om skatteloven er pensum? En del av gamle eksamnene har slike spm. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Vet dere om skatteloven er pensum? En del av gamle eksamnene har slike spm. http://web.bi.no/info/kurs2011.nsf/vWebKode/4742A48D884BDFF6C125763F002B8C13 Av kursbeskrivelsen kan ikke jeg se noe som minner om at skatteloven er pensum. Lenke til kommentar
dereck Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Skatteloven er ikke pensum! Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Hvordan ligger folket an i finansregnskap? Lenke til kommentar
dereck Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg ligger vedlig godt ann Vår foreleser sa at vi skulle hoppe over skatten, om man ikke ønsker A på denne. Han skrev ned hva vi burde øve på. nøkkeltall, em.regnskap bokføring, kontantstrømanalyse verdsetting skatt (for den som vil ha A) tabellarisk oppsett Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Hvordan øver du? Gjør du mye gamle eksamener? Sitter å ploger meg gjennom høst 10 og vår 11-eksamene nå, syns det er jævlig mye.. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Satser på at vår 2011-eksamen blir å kjenne igjen i årets på et vis... Lenke til kommentar
dereck Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 jeg har gjort store deler av ak. 5,7,8 og øver på de gammle eksamenssettene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå