dragonsti Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Årstallene er bare til å vise hvem som får odel først, Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Hvor lange svar skriver dere ? Sliter med å få ned lange svar, blir som oftest bare noen linjer.. Lenke til kommentar
dragonsti Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Skriver ikke så alt for mye selv, har alt fra 4 linjer til en side på forskjellige spm. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Hei folks, har slitt lenge med oppg 6 på del tre nå, ikke lenge til det skal inn heller. Men legger med et bilde av en tabell jeg har sysla med her, og lurer på hva dere syns? Jeg har på følelsen at det er helt på jordet, men hva er galt? Endret 21. mars 2012 av tgnedal Lenke til kommentar
dereck Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 Del 3, spm 1: Kan Kari selge borettslagsleiligheten uten at boet skiftes? Begrunn svaret. Noen tips til hvor jeg skal lete?? arveloen § 9 Lenke til kommentar
dereck Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 Del 3, spm 1: Kan Kari selge borettslagsleiligheten uten at boet skiftes? Begrunn svaret. Noen tips til hvor jeg skal lete?? arveloen § 9 Lenke til kommentar
dereck Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 Hei folks, har slitt lenge med oppg 6 på del tre nå, ikke lenge til det skal inn heller. Men legger med et bilde av en tabell jeg har sysla med her, og lurer på hva dere syns? Jeg har på følelsen at det er helt på jordet, men hva er galt? Ganske mange som har klødd seg i hodet på oppgave 6. Men jeg synes ikke du er på jordet. Jeg landet omtrent på det samme selv! Men jeg ble svimmel og lei, så jeg leverte! Lenke til kommentar
dereck Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Arbeidskrav 7 i Bøk 3 er sykt viktig. En sånn oppgave kommer garantert til eksamen. Hvis du kan lære deg den ut og inn, får man en E+, og noen små enkle oppgaver til, som også kommer, fra ak 5 og 6, kommer man fort opp i C. Pluss litt flaks her og der, og at de er snille på rettingen, vil man stå med glans. Men oppgaven her vil ta mest tid! Endret 24. mars 2012 av Særeie Lenke til kommentar
dereck Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) Tips til oppgave 2 i Ak7, er en gammel eksamenoppgave i finansregnskap fra 14.06.2011. Oppgave 4. Den er lik oppgaven i ak, med bare forskjellig navn og tall. Nail it! Endret 28. mars 2012 av Særeie Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Yoyo Har noen her tatt medhjelpereksamen? Noen som har noen tips til den? Lenke til kommentar
dereck Skrevet 16. april 2012 Forfatter Del Skrevet 16. april 2012 Det jeg tenker vi får på eksamen i Emgl 1 er at vi skal forklare det viktigste forskjellene mellom, eierseksjon, borettslag, selveid bolig. Og det andre er vi skal skrive en fullmakt. Det siste jeg tenker, er hvordan man skal sekjsonere en bolig o.l. Mine antakelser bare. Er det noen andre emner han har hintet fram til? Lenke til kommentar
dragonsti Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Tror du er riktig der blir å pugge de ulike eieformer. Jeg tror god meglerskikk er relevant, den er vel nevnt hver eneste time og hva som er opplysningsplikt ved salg. Lenke til kommentar
Bananan Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Er hele Boligrett-boken pensum? Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Blir nok viktig å lese hele læreboken i praktisk eiendomsmegling et par ganger ja, heldigvis er den ikke så tung å fordøye. Hvis jeg skal gamble på noen emner stiller jeg meg bak eierformer som jeg nesten er helt sikker på at det kommer spørsmål om, i tillegg tipper jeg også at opplysningsplikt blir tema Lenke til kommentar
Bananan Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Takk for svar :-) "Lærebok i praktisk eiendomsmegling" er ikke så ille, men jeg tenker på boken "Boligrett" av Christian Wyller som også står på pensumlisten. Den er noe tyngre å fordøye med nesten 600 sider.. Så jeg lurte på om noen visste om HELE den er pensum. Er det foreleseren som har sagt ting som tyder på at vi får om eierformer osv, eller er det noe du tror? Har ikke vært på så mange forelesninger selv! Endret 20. april 2012 av Bananan Lenke til kommentar
dragonsti Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Tror ikke boligrett boken eller fast eiendoms rettsforhold blir bøker de legger mye vekt på. Ut ifra timene er det praktisk eiendomsmegling og håndboken som jeg tror vi blir testet mest ut ifra og det som er nevnt over. Lenke til kommentar
dereck Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Er det foreleseren som har sagt ting som tyder på at vi får om eierformer osv, eller er det noe du tror? Har ikke vært på så mange forelesninger selv! Foreleseren har hintet kraftig på at vi får eierformene ^^ Lenke til kommentar
Bananan Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Takk! Endret 26. april 2012 av Bananan Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Hvor mye tenker dere vi får ut av å ha med lovsamlingen? Jeg tenker den kan bli veldig nyttig, med tanke på at om det kommer oppgaver om f.eks. opplysningsplikt står det alt der så vi trenger ikke kunne alt utenat Lenke til kommentar
dragonsti Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Lovboka blir vel essensielt, masse om eierseksjoner, borettslag og ikke minst at den kan gi mange av svarene man har glemt eller ikke kan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå